AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Heisan, I dag så forsov jeg meg og det ble en litt hektisk og stressende morgen så jeg glemte å legge matpakka til han minste i sekken før han gikk til skolen. Da det var spisetid og han oppdaget det så sa han i fra til læreren og læreren spurte om det var noen i klassen som hadde ei skive til overs. Det var det en som hadde så sønnen min fikk den. For litt over en times tid siden så ringer faren til guten som delte sin niste og var sint, skjelte meg ut etter noter for at man sønn fikk ei brødskive av sønnen hans og mente jeg var ei dårlig mor. Jeg spurte jo han da om sønnen hans hadde gitt alt, men det var visst ikke tilfelle, han hadde gitt en og hadde tre skiver. Forstod egentlig ikke så mye da, for hva var det å bli så sint for? Jeg forklarte han at dette var første gangen han hadde glemt matpakke og at det var et resultat av at jeg forsov meg. Da sa faren at neste gang så fikk jeg komme med matpakka på skolen før han sa han blir å ringe læreren i kveld og . Hvorfor det skjønner jeg virkelig ikke. Tar jeg ikke feil så synes jeg at jeg også hørte gråting i bakgrunnen. Antar det var hans sønn. Men han hadde da vel ikke grunn til å reagere sånn? Skulle jo nesten tro sønen min hadde stjålet maten, men det er jo ikke tilfelle. Fikk nesten litt dårlig samvittighet av dette. Jeg har selv blitt opplært til å dele og det samme lærer jeg mine barn så dette er litt uforståelig for meg. Hvorfor bli så sint? 5
femme_pilot Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Når jeg gikk på barneskolen så gjorde vi det på samme måte hvis noen glemte matpakken sin. Skjønner ikke helt hvorfor denne foreldren klikker. Synes det var en veldig grei måte å gjøre det på 11
paddington Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Høres ut som en mann med aggresjons-problemer. Jeg har også glemt å legge ved matpakke til eldstemann en gang, han fikk en skive av sidemannen. Tror de fleste i løpet av en 12 årig skolegang en gang eller to ikke har med matpakka... Mine barn har også delt sin mat med sidemann som hadde glemt maten hjemme. Det skjer selvfølgelig ikke så ofte. Alle glemmer vel en sjelden gang noe? Synes forøvrig at det er hyggelig med barn som deler med andre... De bør få takk, og ros for at de er snille. 16
Tullepia Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Slikt kan man ikke ta til seg. Du vet med deg selv at du tabbet deg ut denne ene gangen, og læreren skjønte det åpenbart også og løste det på en fin måte ved å henstille til barnas nestekjærlighet og evne til å dele. En fin lærdom for barna. Denne faren er kanskje redd for å bli snyltet på, eller at barnet skal mangle mat på grunn av det han tror er andre foreldres skjødesløshet. Kanskje ble han oppriktig bekymret for barnet ditt også, og overreagerer. Uansett har du ditt på det rene. Gjør som gåsa: la det prelle av. Vi kan ikke alltid forstå andre menneskers oppførsel. 4
paddington Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Høres ut som en mann med aggresjons-problemer. Jeg har også glemt å legge ved matpakke til eldstemann en gang, han fikk en skive av sidemannen. Tror de fleste i løpet av en 12 årig skolegang en gang eller to ikke har med matpakka... Mine barn har også delt sin mat med sidemann som hadde glemt maten hjemme. Det skjer selvfølgelig ikke så ofte. Alle glemmer vel en sjelden gang noe? Synes forøvrig at det er hyggelig med barn som deler med andre... De bør få takk, og ros for at de er snille. 2
Burn Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Jeg synes ikke du skal ta til deg det denne idioten hadde å si via telefon. Dersom han virkelig syntes det var et problem, skulle han møtt opp på døren din og tatt det ansikt til ansikt på en voksen måte. Ikke vær redd, det er ikke deg det er noe feil med Det å glemme å pakke med matpakke som et resultat av stress er helt normalt, og du er hverken den første eller siste som opplever dette. Jeg synes du skal ta det med ro, og gi en klem til sønnen din og si at det ikke var med vilje, og at du skal prøve å huske matpakke fremover, men at slikt kan skje. Hva med å sende med en pakke kjeks som han kan ha i sekken til en hver tid, dersom det skulle skje igjen? Da har han i det minste noe å tygge på så han ikke blir oversulten. - Trenger forresten ikke være kjeks, poenget er at det skal være noe som holder seg uten å stå kjølig, og ikke er tungt å bære på, men nok til å mette en liten mage en liten stund. Forresten, kan du ikke be sønnen din om å pakke matpakke fremover? Hvis han er gammel nok til å gå på skole, burde han være gammel nok til å ta ansvar ovenfor slike ting.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 For en hissigpropp! Ville heller hatt en glemsom mamma enn enn far som det. 2
pingelill Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Har selv jobbet ved barneskole, og det er en helt vanlig måte å løse slikt på Det er så og si alltid en i klassen som har glemt matpakke, eller spist alt til første måltid (av 2 i løpet av skoledag +sfo). Har aldri opplevd at det skal være noe problem, hverken for barna eller foreldrene, eller oss ansatte.. Så synes ikke du skal føle deg ukomfortabel på noen måte, det skjer faktisk alle At denne faren ringer læreren skal ikke du bry deg noe om, læreren kommer ikke til å tenke dårligere om deg av den grunn, det blir vel i så fall om faren. Det eneste jeg tenker på er den andre lille gutten, som var snill å delte maten sin. Tenk å bli møtt med kjeft for sånt :S Håper faren får beskjed av læreren at det sønnen gjorde var både snillt og hyggelig, og husker det til neste gang..
Gjest a Skrevet 5. mars 2012 #9 Skrevet 5. mars 2012 Jøsses! Jeg er lærer, og det er noen som glemmer matpakken HELE tiden.. Da gjør vi det slik som skjedde med din sønn.. enten har noen en ekstra skive ellers får de et knekkebrød av meg.. altså ikke noe problem.. Hvem vet hva som har skjedd med han faren her.. Dette skal du virkelig ikke tenke på ts! Du er langt i fra en dårlig mor på grunnlag av dette! 2
Calypso Skrevet 5. mars 2012 #10 Skrevet 5. mars 2012 Jeg hadde kanskje spurt faren om hvordan han kunne klare å få en så fin sønn som deler maten sin med andre når han har en slik far. 11
Selje Skrevet 5. mars 2012 #11 Skrevet 5. mars 2012 Noen mennesker trenger vi ikke bry oss om, denne faren virker som en slik! 1
Havbris Skrevet 5. mars 2012 #12 Skrevet 5. mars 2012 Stakkars sønnen til denne mannen. Her har han vært hyggelig og og delt med en som ikke hadde matpakke, og kanskje fortalte han dette med stolthet hjemme - og så blir han "straffet" med at faren lager et skikkelig drama. Og hva lærte sønnen av dette? 4
Gjest lendberg Skrevet 5. mars 2012 #13 Skrevet 5. mars 2012 Jeg kan tenke meg jeg skulle bli like sint. Skulle jeg ringe of ta en alvorlig prat med en mor som deg, vet jeg ikke. Når jeg sender barnet mitt så plannlegger jeg matpakke ut fra hva barnet mitt bør få i seg i løpet av dagen. Det er fort gjort og bli vennlig og ville dele mattpakka, men det er enda fortere gjort å bli sulten ignen. Kanskje den gutten var sulten etterhvert og fortalte det til faren sin. Tenk at du skulle på jobb, utten mulighet til å kjøpe mat eller ta et sted på felles kjøkken. Hvor lang dagen skulle føles? Synes synd på sønnen din.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #14 Skrevet 5. mars 2012 Jeg kan tenke meg jeg skulle bli like sint. Skulle jeg ringe of ta en alvorlig prat med en mor som deg, vet jeg ikke. Når jeg sender barnet mitt så plannlegger jeg matpakke ut fra hva barnet mitt bør få i seg i løpet av dagen. Det er fort gjort og bli vennlig og ville dele mattpakka, men det er enda fortere gjort å bli sulten ignen. Kanskje den gutten var sulten etterhvert og fortalte det til faren sin. Tenk at du skulle på jobb, utten mulighet til å kjøpe mat eller ta et sted på felles kjøkken. Hvor lang dagen skulle føles? Synes synd på sønnen din. Og du er perfekt og kommer aldri til å glemme matpakka? Tenk om det var ditt barn som kom på skolen uten mat og så ville ingen dele? Ærlig talt. Dette var mest sannsynlig en engangshendelse. Jeg synes det er spesielt med foreldre som lærer barna sine at de kun skal tenke på seg selv og ikke hjelpe sin neste om slike ting skjer. Og som ikke evner å reflektere over at slike ting kan hende en selv også og at man da burde være glad for at det finnes mennesker som er villig til å dele eller hjelpe hverandre. Om ikke hver gang, men i hvertfall en gang i blant. 10
Dragoline Skrevet 5. mars 2012 #15 Skrevet 5. mars 2012 hehe herlighet da. kanskje du skal legge ekstra skive i matpakken til sønnen din. slik at denne gutten/faren kan få igjen for skiva han lånte bort. eller et helt brød om så var. med en liten takk hihi. han må ha hatt en utrolig dårlig dag. ikke få dårlig samvittighet, slik skjer. 2
Gjest annemor30 Skrevet 5. mars 2012 #16 Skrevet 5. mars 2012 Jeg hadde kanskje spurt faren om hvordan han kunne klare å få en så fin sønn som deler maten sin med andre når han har en slik far. Det hadde jeg spurt om også.. 1
SøsterLiten Skrevet 5. mars 2012 #17 Skrevet 5. mars 2012 Huff... Ikke bra. Stakkars sønnen til sinte mannen. Hvis jeg var deg så ville jeg takket den snille gutten sånn at han fortsetter å være en god gutt som deler og så han ikke går ut av dette med den erfaring at om man deler får man kun kjeft... Og til lendberg: alle glemmer og hadde min datter delt en av sine 3 skiver så vet jeg med sikkerthet at hun hadde overlevd på de 2 som var igjen! 2
SummerJoy Skrevet 5. mars 2012 #18 Skrevet 5. mars 2012 Jeg hadde blitt fly forbanna hadde noen ringt og skjelt meg ut på den måten. Fy faen. Det er da helt menneskelig å glemme, og det er en flott ting av denne gutten å dele. Tenk å gjøre en big deal ut av noe sånt, for en idiot. 1
Gjest Huldra Skrevet 6. mars 2012 #19 Skrevet 6. mars 2012 Synes du skal si fra til læreren at du opplever denne faren som en mann med sinneproblemer, og be lærer følge med om denne familien virker dysfunksjonell... Stakkars gutt som har en sånn far! Kanskje faren trenger å følges litt med; kan være at barnet hans ikke har det så bra når han reagerer på denne måten. 2
Kittykat Skrevet 6. mars 2012 #20 Skrevet 6. mars 2012 Jeg kan tenke meg jeg skulle bli like sint. Skulle jeg ringe of ta en alvorlig prat med en mor som deg, vet jeg ikke. Når jeg sender barnet mitt så plannlegger jeg matpakke ut fra hva barnet mitt bør få i seg i løpet av dagen. Det er fort gjort og bli vennlig og ville dele mattpakka, men det er enda fortere gjort å bli sulten ignen. Kanskje den gutten var sulten etterhvert og fortalte det til faren sin. Tenk at du skulle på jobb, utten mulighet til å kjøpe mat eller ta et sted på felles kjøkken. Hvor lang dagen skulle føles? Synes synd på sønnen din. Denne var litt over streken synes jeg. Selv har mine barn glemt matpakka si hjemme en sjelden gang i blant. Men da har de glemt å ta den i sekken sin og jeg oppdager ikke det før mange timer etterpå. Så klart alle planlegger matpakka til barna sine utifra hvor mange brødskiver de vanligvis spiser, men å dele matpakken sin med en som har glemt matpakken hjemme, er ikke verdens undergang og begge elevene overlever, selv om den ene bare får 2 av 3 brødskiver f eks. Herlighet, så mye trøbbel enkelte skal lage bare fordi noe sånt skjer en sjelden gang. Jeg håper, og tror, at barna mine har nok nestekjærlighet til å dele matpakken sin med andre hvis de blir spurt. Jeg har overhodet ikke noe problem med det. Synes faren i TS sitt innlegg mangler en del skruer jeg.... Jeg synes det er mye mer synd på hans sønn enn TS sitt barn, når han som delte matpakken får den overhalingen fra faren for å DELE med andre. Har denne faren et problem med det, får han ta det opp med læreren og ikke TS. Det var ikke hun som spurte, det var læreren. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå