AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #1 Skrevet 5. mars 2012 Har en hund som er blitt så masete. Den får mer enn nok trim, så det er ikke derfor den er masete. Spiser normalt,men lurer på om den begynner å bli glemsk? Den er 8 år og stor hund. Den vil ut, da jeg slipper den ut, så skal den inn igjen. ut i hagen, inn, ut i hagen,inn igjen. Ti ganger er ikke unomalt. hva er den reelle alderen når de er 8 år?
Ryvre Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Kanskje du burde sjekke han hos dyrlegen for urinveisinfeksjon eller lignende. Det kan jo tyde på at han sliter med å få tisset eller bæsjet om han stadig må ut. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Har en hund som er blitt så masete. Den får mer enn nok trim, så det er ikke derfor den er masete. Spiser normalt,men lurer på om den begynner å bli glemsk? Den er 8 år og stor hund. Den vil ut, da jeg slipper den ut, så skal den inn igjen. ut i hagen, inn, ut i hagen,inn igjen. Ti ganger er ikke unomalt. hva er den reelle alderen når de er 8 år? Kan nok være lurt med en tur til dyrlegen. Kanskje har den en urinveisinfeksjon som gjør at den vil ut hele tiden. De "store rasene" (st.bernhar, berner, new foundland etc) er gamle når de er 8 år, så det kan være alderen som gjør det, at den begynner å bli litt "tussete". 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Ang alder: Hvis det er en av gigantrasene, så begynner hunden å bli ganske gammel. Mener å ha lest at f.eks newfoundlandshund har en forventet levealder på 7-10 år. Forventet levealder kan variere mye fra rase til rase, selv om store hunder generelt ikke blir like gamle som små. Jeg har en stor spisshund (en polarhundrase), og de blir generelt ganske gamle. Hvis det er en hannhund kan masingen også bety at det er en tispe med løpetid innen en "lukteomkrets" på x antall km
Gjest Badabing Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 (endret) Kjent fenomen Endret 5. mars 2012 av Badabing 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå