Livets datter Skrevet 12. januar 2004 #1 Skrevet 12. januar 2004 En venninde av meg blir 30 til sommeren, og sa til meg at hun hadde lyst til å gjøre noe "stort", som å leie lokale og dj osv... Jeg har fødselsdag 2 dager etter henne (blir visstnok bare 29), og foreslo at vi kunne slå oss sammen, feire dobbelt-bursdag, samt dele på utgiftene. Da hadde det blitt en stooor "venners-venner-fest". Hun virket veldig lunken til forslaget mitt, noe jeg ble litt overrasket over. Så jeg tenkte i ettertid... kan det være fordi hun blir 30 år, og har lyst til å stå alene i fokus?? Hva ville dere syntes i hennes sted?
Gjest GreenSky Skrevet 12. januar 2004 #2 Skrevet 12. januar 2004 Tja, jeg ville ikke blitt det. Skal en virkelig slå ut håret, må det jo være glimrende å dele utgifter samt invitere venners venner! Det hadde nok blitt festen sin, det. Men det er slik jeg tenker. Kanskje hun vil ha festen "for seg selv", som du sier, kanskje hun ikke liker noen av vennene dine, kanskje du har "ville" venner, osv. Hør med henne, da vel!
Livets datter Skrevet 12. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2004 kanskje hun ikke liker noen av vennene dine' date= kanskje du har "ville" venner, osv. Hun liker alle mine venner, og vil gjerne finne på ting med oss hele tiden. Jeg har heller ingen ville venner . Jeg skal høre med henne, men det er nok bare det at hun sikkert har sett for seg et 30-årslag med seg selv i fokus.
Felicia Skrevet 12. januar 2004 #4 Skrevet 12. januar 2004 30-års lag er liksom noe spesiellt - i min "flokk" er det vanlig med laange middager med taler og kos og masse stas på jubilanten. Jeg ville ikke syntes det var noe stas å dele "Min dag" med noen som "bare" blir 29... (Eller noen annen alder for den saks skyld :blunke: ) Det er noe med at noen dager er spesielle og de må man få lovt til å ha for seg selv.
Irka Skrevet 12. januar 2004 #5 Skrevet 12. januar 2004 Jeg tror nok at jeg ville valgt å ha min egen feiring 30 årsdagen. Hadde du også blitt 30 år i stedet for 29, hadde det vært helt greit. Ville nok føle at det ikke var helt riktig at du skulle være med å dele utgiftene til en fødselsdagsfeiring der du kansje vil komme litt i bakgrunnen av 30 års jubillanten. :-?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2004 #6 Skrevet 12. januar 2004 Enig med de andre - hadde det vært en hvilken som helst annen bursdag, så hadde hun nok hoppet på tilbudet i ren Kveldsvisitt-stil, men akkurat sånne runde år som 30, 40, 50 osv synes jeg man skal få ha for seg selv. Hadde du også blitt 30, så hadde det vært en annen sak.
Ugla Skrevet 12. januar 2004 #7 Skrevet 12. januar 2004 Dersom JEG hadde blitt 29, hadde jeg ikke villet vert med på hennes 30-års-feiring (sammenslåing). Men dersom jeg hadde blitt 30, da hadde jeg nok gjerne foreslått "sammenslåing". Men det har kanskje noe med at jeg ikke "feirer" annet enn "runde år". Vet om venninner/venner som har feiret sammen!
Gjest Tex Skrevet 13. januar 2004 #8 Skrevet 13. januar 2004 Jeg og min aller beste venninde skal slå sammen, men vi blir tredve begge to så da er det vel litt annerledes...
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2004 #9 Skrevet 14. januar 2004 greit om du ble 30, men nå er du bare 29. Hva hadde du tenkt å gjøre da du ble 30? Tror ikke jeg hadde vert lunken engang til forslaget ditt.
Livets datter Skrevet 14. januar 2004 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2004 Tror ikke jeg hadde vert lunken engang til forslaget ditt. Hva mener du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå