Gå til innhold

Katt med løs avføring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt katt så lenge jeg kan huske, men de har aldri slitt med løs avføring tidligere såvidt jeg har fått med meg. Så håper noen har noen erfaringer å komme med.

Katten min har hatt løs avføring i rundt 3 dager nå. Han virker i helt fin form, vil kose, vil ut og jakte, spiser og drikker bra. Han virker med andre ord helt frisk og normal ellers.

Hvor lenge skal man se det an før man kontakter veterinær? Og hva kan løs avføring hos katt komme av?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt katt så lenge jeg kan huske, men de har aldri slitt med løs avføring tidligere såvidt jeg har fått med meg. Så håper noen har noen erfaringer å komme med.

Katten min har hatt løs avføring i rundt 3 dager nå. Han virker i helt fin form, vil kose, vil ut og jakte, spiser og drikker bra. Han virker med andre ord helt frisk og normal ellers.

Hvor lenge skal man se det an før man kontakter veterinær? Og hva kan løs avføring hos katt komme av?

Hei,

Vanligvis blir man bedt om å ta katten inn til helsesjekk dersom den har hatt diaré/løs avføring over tre dager.

Dersom katten din har god allmenntilstand ellers, og spiser og drikker godt, ville jeg bare ringt til veterinæren i første omgang. Selv kan du hjelpe pus ved å fjerne alt av tørrfôr/våtfôr og kun gi kokt kylling (ikke bein) og ris + zoolac mageregulerende som kan kjøpes hos veterinær eller dyrebutikk.

• Liker 1
Skrevet

Hei,

Vanligvis blir man bedt om å ta katten inn til helsesjekk dersom den har hatt diaré/løs avføring over tre dager.

Dersom katten din har god allmenntilstand ellers, og spiser og drikker godt, ville jeg bare ringt til veterinæren i første omgang. Selv kan du hjelpe pus ved å fjerne alt av tørrfôr/våtfôr og kun gi kokt kylling (ikke bein) og ris + zoolac mageregulerende som kan kjøpes hos veterinær eller dyrebutikk.

Signerer denne. Om kattene ikke spiser risen, så går det greit om du kun gir kylling. Men husk å gi katten små mengder kylling om gangen!

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å nevne at katten har hatt normal avføring etter at den løse avføringen kom også. Så jeg satser virkelig på at det ikke er noe alvorlig og at det kom fra noe han hadde spist. Men må jo selvfølgelig se an og passe på ekstra nå.

Skal finne frem kylling og ris ja, takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan opplyse om at det gikk over av seg selv og at katten har det bra :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...