Gå til innhold

Jeg kunne ha mistet min bror i helga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Flyttet)

I helga var min 17 år gamle lillebror på fest. Vi bor i ei bygd der det er drikkekulturen tilsier at når man er konfirmert er det fritt fram for festing og drikking. Jeg har selv vært ung i denne bygda og har kun hatt positive opplevelser når det kommer til det å feste.

Men min bror har hatt noen ubehagelige opplevelser som følger av festing og alkohol. Han har blitt barbert av alt håret på hodet og øyenbrynene mens han sov, kranglet og sloss og kastet ut av diverse fester.

Jeg følger med på facebooken hans og har ved flere anledninger bemerket meg stygge slengkommentarer fra tilfeldige (ofte jenter) på bilder, statuser o.l som han legger ut.

For noen år tilbake opprettet han en gruppe på nettby om handlet om selvmord. Dette fikk mine varselsignaler til å ta helt av og jeg varslet mamma med en gang. Hun rådførte seg med sin svigerinne, som også er psykiatrisk sykepleier og gruppen ble til slutt fjernet og han påsto at det bare var tull osv. Nyttet ikke å prate med ham.

Men i helga hadde det vist tatt helt av! En kompis av han hadde funnet ham på badet der de var, med dusjforhenget rundt hodet....

Min bror påstår at noen hadde gjort det mot ham, men han var så full at han husket ingenting.

Det første som slo meg var at han kanskje hadde gjort dette selv, men det virker usannsynlig med tanke på omstendighetene.

Jeg fikk ikke vite dette før i dag. Mamma fortalte meg det. Jeg er RASENDE!! Det første jeg tenkte var at hvis jeg fant ut hvem som hadde gjort dette kommer jeg til å slå i hjel dem.

Jeg har roet meg nå, og funnet tilbake til mitt "ikke-voldelige" selv, men så har jeg begynt å tenkt på at dette må være den verste formen for mobbing jeg noen sinne har hørt om! Jeg er livredd for min bror sikkerhet, både med tanke på hva andre kan gjøre han, men også hva han kan gjøre med seg selv.

Jeg vet ikke mine arme råd. Jeg har lyst til å få ham til å oppsøke psykolog, men vet ikke helt hvordan jeg skal få overbevist ham (Jeg går selv til psykolog regelmessig).

Hva kan jeg gjøre for å hjelpe??

Jeg orker ikke å miste noen på denne måten igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:klemmer: Jeg skulle ønske jeg hadde noen råd til deg, men det har jeg ikke dessverre. Håper det ordner seg.
Skrevet

Dusjforhenget rundt hodet høres ikke bra ut, men 17åringer på fylla gjør mye rart. Det kan jo ha vært en "spøk" og at de ikke tenkte på konsekvensene...

Det skjer jo nye rart når folk er på fest, har hørt om en brudgom som ble pakket inn i et teppe og satt opp-ned foran døra etter utdrikningslaget. Bruden fant han død morgenen etter... Det finnes utallige like absurde historier, folk gjør så mye dumt....

Håper at dere finner ut av det, og at alt er bra med broren din nå :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...