Husplante Skrevet 5. mars 2012 #1 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Jeg skal ut og fly på onsdag, jippi! - Også har jeg bihulebetennelse... I går tidlig kunne jeg nesten ikke bøye meg fremover uten å føle at hodet skulle sprenges, men så skjedde det rare: Senere på dagen brukte jeg tigerbalsam under nesen. Dette var tortur på sitt beste da jeg allerede var sår under nesen, men det fungerte, og jeg smurte derfor andre steder i ansiktet i tillegg hvor bihulene sitter. Dette gjorde at jeg fint kunne bøye med nedover, uten å kjenne trykk! Spørsmålet er derfor: Hvordan tror dere prognosen er? Dersom jeg bruker tigerbalsam igjen under nesen rett før jeg drar, og ikke kjenner trykk når jeg bøyer meg fremover, bedrer det kanskje sjansen min under flyturen nå på onsdag? For det er jo pga trykk og lite fremkomlighet for luft i bihulene at man får intense smerter i ansikt og bihuler under landing osv i fly. Skal i tillegg gå på rhinexin (slimløsende middel) og kunne tatt noen sterke smertestillende før jeg drar... Forslag på hva jeg kan bruke v smertestillende som er reseptfritt, evt ikke reseptfritt? Dette bruker jeg for å bedre sjansene mine: Tigerbalsam under nese og ved bihuler, Mentholatum under nese (men syntes ikke det fungerer like godt...), skal begynne på rhinexin senere i dag, saltvannsspray og vanlig nesespray, masse te og hvile. Har også kjøpt nesehorn men vet ikke hvor mye dette kommer til å hjelpe. God forebygging uansett, da jeg særdeles ofte får bihulebetennelser. Endret 5. mars 2012 av Husplante Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 5. mars 2012 #2 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg har flydd med bihulebetennelse. Det som hjalp meg var å drikke hele tiden. Bittesmå slurker, det løsnet trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sinusa Skrevet 5. mars 2012 #3 Del Skrevet 5. mars 2012 Jøss. Dette kunne jo skrevet selv, skal også ut å fly på onsdag, med en deilig bihulebetennelse.. som nå har krøpet ned i halsen og øvre del i bronkiene.. Jeg var også på jakt etter tips her nå :-) Men jeg har ikke det trykket i hodet/ bak øynene nå, og løsningen på det, som fungerer for meg ihvertfall, er: hvitløk! Del i 2 en hvitløksbåt, på langs, og skjær av tuppen på den ene siden. Stikk hver båt med den avskjærte tuppen først opp i hvert nesebor. Del de til slik at du får puste gjennom nesa samtidig. Kan bli en del nysing og rennende nese til og begynne med, men det er bare gunstig. Ha de i ihvertfall en time, gjerne lengre. Men etter en times tid må du kutte litt av tuppen igjen slik at tuppen er fresh.. Trekk inn pusten godt slik at du kjenner lukta godt oppi nesa.. Hvitløken avgir ett eller annet som bassiluskene ikke liker så godt så det har en tendens til å løsne snørr & gørr, så for meg har dette alltid hjulpet mot at trykket blir borte til dagen etterpå. Så gjør dette ikveld, det er mitt tips på akkurat det :-) Er det bedre i morgen men ikke helt borte, gjenta! Smertestillende: 2 paracet + 1 ibux (tas samtidig) er beste smertelindringen jeg vet om ihvertfall.. Reseptfritt. Rinexin tar altfor lang tid, 5 uker kan det ta før du merker bedring. Og i løpet av samme tid vil kroppen ha kunnet ordne det selv, ergo har rinexin en veldig usikker effekt. Fikk jeg fortalt, og erfart, av min ØNH- spesialist.. Lykke til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 5. mars 2012 #4 Del Skrevet 5. mars 2012 Det er jævlig vondt! Hadde kraftig forkjølelse og halsbetennelse en gang jeg skulle ut å fly jeg, det var ille nok det. Heldigvis var turen bare på litt over 1 time, men tårene rant nesten under hele turen. Det føltes som om hodet og ørene skulle eksplodere:s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husplante Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 6. mars 2012 Gjest_sinusa: Mange takk, det var et flott tips! Det kan jeg prøve. Må ut og kjøpe hvitløk da, men jeg må også ha salt uten jod og tigerbalsam (tom...) så da blir det ENDA en tur ut på meg i dag.... uff, er derfor jeg ikke er blitt frisk på to uker, må alltid ut hele tiden! Nå har jeg hørt flere erfaringer og konkluderer med at siden jeg llerede går på antibiotika og er forberedt så bør det gå bra. I allefall slippe å sprekke tromhinnene, men trykk og ulidelig smerte regner jeg med kommer til å komme uansett. "Smertestillende: 2 paracet + 1 ibux (tas samtidig) er beste smertelindringen jeg vet om ihvertfall.. Reseptfritt." Hvor mange mg mener du dette skal være? 500mg? :| for det blir jo litt mye, men er det jeg har for hånd akkurat nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sinusa Skrevet 6. mars 2012 #6 Del Skrevet 6. mars 2012 Sinusa her :-) Siden slike smerter kan være voldsomme og tiltagende under flyturen, så anbefaler jeg sterkeste dose du får kjøpt reseptfritt.. Husker ikke i farta om det er 500mg som er sterkest, men tror det er det. Ibux lurer jeg på om faktisk er 600mg, men ikke helt sikker. Medisinskapet mitt er litt langt unna akkurat nå.. :-) Ingen problem å kombinere dette i en slik dose, kan faktisk ta denne 6x om dagen, ved voldsomme smerter. Bare sørg for å ha litt mat i magen en halvtime før du tar dem, og viktigst: ta dem 1 time før flyturen! Ikke særlig kortere eller lengre tid før, for å være sikker på at maks effekt er nådd når flyet letter :-) Jeg måtte selv til legen idag for bihulebetennelsen har sørget for en aldri så liten infeksjon som nå har satt seg øverst i bronkiene, hostet opp et par klyser med blod i igår, så da er det temmelig sårt et sted. Så da måtte jeg bare innse at hvitløk og vademecum ikke er tilstrekkelig behandling Skal sitte 15 timer på fly imorgen *grøss* så greit å komme igang med antibiotika nå, enn litt sent men.. Vi får ønske hverandre lykke til med flyturene våre imorgen, satser på at det går bra! Spurte hun legen jeg var hos idag om hodet mitt kunne eksplodere under flyturen i morgen, det kunne hun ikke gi noen garanti for at det ikke vil... :/ *oohvf* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #7 Del Skrevet 6. mars 2012 Vil anbefale deg fenu max! Hadde veldig liten tro på naturprodukter før jeg prøvde det, men det har hatt en god virkning. Og ikke minst rask! Men husk å bruke nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #8 Del Skrevet 6. mars 2012 fenu max hjelper faktisk, jeg har prøvd hvitløk og tigerbalsam på fly kan vi vel nesten ikke anbefale av hensyn til andre passasjerer......jeg hadde blitt reisesyk på rappen av å lukte på det der. ikke så gøy å få folk kvalme heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sinusa Skrevet 6. mars 2012 #9 Del Skrevet 6. mars 2012 Ha ha - ser det for meg - folk på fly med hvitløk stikkende ut av nesa.. og de andre med spyposen hengende rundt huet.. Tror ikke du trenger bekymre deg for det akkurat :-) Men Fenu max, vil det hjelpe når infeksjonen er blitt så ille at man har fått antibiotika? Er ikke Fenu max mer forebyggende eller ved begynnende bihuleproblem? Erfaring? Kan det brukes samtidig som antibiotika eller er det bortkastet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå