Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Søkt sønnen min i BHG fra høsten av.I den ene BHG jobber da svigermor.Hvordan er dere i henhold til og ha barna deres i den BHG hun jobber og på samme avdeling?

Jeg får noen tanker.Hva om det blir noe tull i BHG jeg kanskje er missfornøyd med eller annet.Så må jeg ta det opp på møte og der sitter da svigermor.Litt småekkelt syns jeg da.

Men positivt på en annen måte da han kjenner hun når han skal begynne i BHG.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså bestemoren til gutten da? Er det lov å ha så nære relasjoner i barnehagen i hele tatt? Vet værtfall at det ikke er lov til å ha mor/barn i samme barnehage, men vet ikke hvordan det er i forhold til besteforeldre. Det blir jo fort forskjellsbehandling osv. da.

Skrevet

Altså bestemoren til gutten da? Er det lov å ha så nære relasjoner i barnehagen i hele tatt?

Ei i barselgruppa mi har barnet sitt i barnehagen hvor hennes svigermor/ barnets bestemor jobber. Så det er vel lov.

Skrevet

Har jobbet i en barnehage hvor både mor og unge har vært, men da på to forskjellige avdelinger.

Skrevet

Det er da vel ingen lovverk som regulerer om man har lov å være i familie med barnehagebarna??! Eller skolebarn for den sakens skyld.

Men det er vel ganske vanlig å forsøke å ha familiemedlemmene på hver sin avdeling, også er det kanskje greit å unngå at familiemedlem er kontaktperson for barnet. Og hvis det skulle oppstå noen situasjon der det er behov for møter el.l så er det vel også greit at familiemedlemmet ikke deltar på møtet slik at de andre er fri til å snakke uten å ta følelsesmessige hensyn.

Gjest Marmot
Skrevet

Vet værtfall at det ikke er lov til å ha mor/barn i samme barnehage

Det er ikke lovregulert noe sted, annet enn i vedtektene til den enkelte barnehage. Jeg har aldri hørt om noen slik regel før, og på mange små steder i landet ville det betydd at folk som jobbet i bhg måtte slutte de fem årene deres eget barn skulle gå i bhg.

Jeg hadde derimot prøvd å unngå å ha barnet mitt i samme bhg som et så nært familiemedlem.

• Liker 2
Skrevet

Altså bestemoren til gutten da? Er det lov å ha så nære relasjoner i barnehagen i hele tatt? Vet værtfall at det ikke er lov til å ha mor/barn i samme barnehage, men vet ikke hvordan det er i forhold til besteforeldre. Det blir jo fort forskjellsbehandling osv. da.

Jeg jobba i bhg og der var det to mødre som hadde ungene sine på samma avdeling som dem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobba i bhg og der var det to mødre som hadde ungene sine på samma avdeling som dem.

Kanskje ikke helt bra for barna det da..

Her i kommunen er det "regler"(de er nok ikke lovfesta, men det går vel etter skjønn) om at barna ikke skal ha nære relasjoner i bhg. de begynner i. Da må evnt. barnet eller den voksne overflyttes til en annen barnehage i kommunen.

Gjest anonym
Skrevet

jeg tenker som sagt om enkelte situasjoner skulle oppstått så kunne det fort blitt ubehagelig for en av partene.

men positivt på en annen måte d sønnen vår er veldig engstelig av seg og bruker veldig lang tid på og bli kjent og trygg på andre barn og voksne.når jeg sier lang tid prater jeg om flere mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...