Gå til innhold

~ Ny skrekkfilm kommer ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer det en ny skrekkfilm som heter The Eye, og denne skal visstnok være enda skumlere enn bl.a. "The Ring".

"Mun har vært blind helt siden barndommen, men nå kan endelig vitenskapen gi henne synet tilbake. En hornhinnetransplantasjon er alt som skal til, og Mann er overlykkelig. Et nytt og spennende kapittel i livet hennes kan begynne! Men er alt som det skal være?

Synet vender riktignok sakte tilbake, men i øyekrokene ser hun stadig mørke, utydelige skygger - skikkelser ingen andre later til å se. Etter hvert demrer det for henne, til hennes gru, hva det er hun ser - avdødes rastløse sjeler som hvileløst vandrer omkring, ute av stand til å unnslippe hendelsen som tok livet av dem og fremdeles lenker dem til denne verden. Men hvorfor er det bare Mun som kan se dem, og hva kan hun gjøre? Byrden er i ferd med å drive henne til vanviddets rand. Kan den tvilende, men også dypt forelskede synspsykologen hennes hjelpe henne med å løse problemet? De to legger ut på en reise til Thailand for å spore opp Muns øyedonor og det de håper er løsningen på marerittet Med fingeren like tett på den filmpopkulturelle pulsen som enhver Tarantino eller Wachowski'sk brødreteam, har de to Pang-brødrene laget en atmosfærisk, effektiv og ikke minst særdeles visuell grøsser, med aner i filmer som Den sjette sansen, The Ring og Pulse. "

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk på kino i august, vel? Men den kommer kanskje på DVD nå?

Fikk ikke sett den på kino, men hørte bra ting om den.

Skrevet

Nå skal det ikke så mye til for å konkurrere med The Ring i skummelhet, da.

Skrevet

Den ble vist på Oslo Filmfestival i 2002 og gikk på kino i sommer eller i høst, så vidt jeg husker.

Men den kommer vel på DVD nå. Anbefales til alle som setter pris på asiatisk horror!

Ritz, har du sett den japanske originalen av The Ring?

Skrevet
har du sett den japanske originalen av The Ring?

Nei, men en japaner anbefalte den nå i helgen. Det var også han som tipset meg om "The eye".

Skrevet
Den ble vist på Oslo Filmfestival i 2002 og gikk på kino i sommer eller i høst, så vidt jeg husker.

Men den kommer vel på DVD nå. Anbefales til alle som setter pris på asiatisk horror!

Ritz, har du sett den japanske originalen av The Ring?

Nei. Er den bedre enn den amerikanske? (les: skumlere)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Hva er en synspsykolog?

Tror jeg må se filmen kun for å få se en dypt forelsket synspsykolog.

Skrevet

Jeg så den japanske versjonen av The Ring FØR den amerikanske.

Synes egentlig at den Japanske var mye bedre, men handlingen var jo den samme (nesten), så den helt store spenningen ble jo borte.

Det er litt "rart" å se japanske filmer, synes jeg.

De første 15 minuttene går med til å kvitte seg med tanken på at fimen ikke er amerikansk :ler:

Skrevet

Ritz;

jeg har blitt veldig hekta på asiatiske grøssere, og syntes den originale Ring var mye bedre, og skumlere enn den amerikanske remaken. Nå er de forholdsvis like, så det kan jo ha noe med rekkefølgen jeg så dem i også.

Var veldig skeptisk til den amerikanske remaken, men må innrømme at de har greid å bevare mye av dem samme stemningen, ved hjelp av fargebruk, vær, lyder osv.

Men i bunn og grunn syntes jeg den japanske var best. Japansk horror er noe man må venne seg til, for det kan til tiden være ganske annerledes enn amerikansk, og til tider veldig surrealistisk. Men veldig creepy.

Det finnes tre japanske Ring-filmer, 1, 2 og 0. Den første er absolutt best, toern er grei, men 0 (som er film nr. 3) er fyktelig dårlig. Så vidt jeg husker er det tre forskjellige regissører også.

Skrevet

Nei. Er den bedre enn den amerikanske? (les: skumlere)

JA!

Skrevet

Jeg synes ikke den var skumlere enn den amerikanske. Den var mer latterlig! Selv om jeg ikke kan japansk skinnte det godt gjennom at dette ikke var blant de beste skuespillerne i verden... Ting var for enkelt og lite gjennomført. Men mulig jeg synes dette som en nedtur etter mye skryt og en forventning om at den skulle være enda mer skremmende enn den amerikanske... :roll:

Skrevet

Så The Eye på DVD i juli i fjor.

Kjempebra film, anbefales!

Skrevet

Vi hadde "The Eye" på kino her i Tønsberg ifjor høst en gang. Litt missvisende at tittelen er på engelsk, men filmen er på japansk. Den var veldig spennende synes jeg. :)

Skrevet

jeg lastet nettopp filmen ned, så var den jo UTEN TEKST :roll::roll::roll::roll: jeg kan jo ikke se en japansk film uten tekst. buhuuuu.

Gjest Anonymous
Skrevet

hehe ja det var mannen som lastet den ned, han trodde den var amerikansk pga navnet, så han tenkte ikke på tekst. men skal fikse det, vil se filmen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...