AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #21 Del Skrevet 5. mars 2012 Føler jeg leser om meg selv nå Jeg var å testet linser hos optikeren 2 ganger i 2009. Jeg fikk det rett og slett ikke til. Jeg ble nektet linsene, 2 år etter prøvde jeg igjen, fikk det forsatt ikke til. Men jeg fikk en ny "prøvetime" dagen etter, og etter ca en halvtime da fikk jeg det til. Nå klarer jeg det hele uten problemer, men husker første gangen jeg skulle sett inn linser hjemme, jeg brukte kanskje over en time. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indra Skrevet 5. mars 2012 #22 Del Skrevet 5. mars 2012 Har dette noe med lengden på neglene å gjøre? Jeg har veldig korte negler, og min oppfatning er at linser tåler det aller meste Nei, jeg pleide aldri ha særlig lange negler. Poenget er at det er mye lettere å skade dem når du klyper dem ut. Jeg ble vist flere teknikker av min optiker og hun sa det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 5. mars 2012 #23 Del Skrevet 5. mars 2012 Godt mulig du ikke gjorde det, men jeg klarte å skade mine månedslinser titt og ofte, selv med en annen teknikk. Ro ned litt da. Beklager at du oppfatter meg som agressiv, men det var kun meningen å komme med en saksopplysning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #24 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg har ganske lange negler, skulle jeg kløpet ut linsen så hadde jeg sprettet opp øyet mitt i tillegg, det er jeg sikker på Jeg har alltid bare dratt linsen nedover, og når den kommer i kontakt med våtkanten så bretter den seg selv så det bare er å ta tak i kanten på linsen og løfte den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indra Skrevet 5. mars 2012 #25 Del Skrevet 5. mars 2012 Beklager at du oppfatter meg som agressiv, men det var kun meningen å komme med en saksopplysning. Ja, men linser er ikke så robuste som du gir inntrykk av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #26 Del Skrevet 5. mars 2012 Ja, men linser er ikke så robuste som du gir inntrykk av. Det kommer an på linsetypen og merket hvor lette de er å ødelegge. Jeg har aldri revnet en linse i hele mitt liv og jeg har brukt det nesten daglig i snart 15 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 5. mars 2012 #27 Del Skrevet 5. mars 2012 Ja, men linser er ikke så robuste som du gir inntrykk av. Jeg er egentlig overrasket over hvor robuste de gamle årslinsene faktisk var, jeg... Men uansett er jo dette nærmest et ikke-problem i dag, hvor sikkert 90% av linsebrukerne har engangslinser som uansett skal kastes etter bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 5. mars 2012 #28 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg synes det enkleste er å se bort og sette linsen på det hvite i øyet så glir den av seg selv på plass. også når jeg tar den av dytter jeg den bortpå det hvite så jeg ser den og plukker den av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #29 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg klarer ikke å ta av eller på linser uten å se meg i speilet. Jeg bøyer hodet nedover så jeg kan se opp på meg selv i speilet mens jeg holder på. Holder øyelokket nede mens jeg setter linsa på det hvite på øyet, og blunker så den setter seg fast. Når jeg tar den av, holder jeg også øyelokket nede, mens jeg pirker den nedover på det hvite med pekefingeren. Når den er langt nok nede, klyper jeg den mellom tommel og pekefinger og piller den ut. Jeg måtte også ha ny time dagen etter fordi jeg ikke fikk det til første gangen, så det er nok håp for deg også, nå går det lett Da jeg skulle lære det første gangen, satt jeg på en stol, med et bordspeil foran meg, så jeg endte opp med å se ned i speilet istedenfor opp. Håpløs stilling for meg iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiava88 Skrevet 5. mars 2012 #30 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg også brukte flere timer hos optiker for å greie det. Øvelse er nok mitt beste råd! Det blir lettere og lettere med åra. Jeg har nå brukt kontaktlinser i snart 7 år, og er sjeleglad for at de finnes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #31 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg knoter så fælt med linsene at jeg ikke gidder å bruke dem lengre. Trikset jeg lærte for å få dem til å sitte var å legge den på øyet, og så bevege øyet noen ganger frem og tilbake før jeg blunket. Da satt de. Å få dem ut igjen var verre, holdt på å streve meg ihjel hver bidige gang. Så jeg får heller gå rundt å være halvblind. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå