Gå til innhold

Orlando, Florida i sommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 6 (2 voksne, 2 voksne ungdommer og 2 barn) som har lyst til å tilbringe 14 dager i Orlando i sommer. Ja, vi er klar over at det er veldig varmt der og at det er MASSE mennesker og lange køer, men når man kun har mulighet til å reise om sommeren så må man bare reise da....

Jeg lurer på om det er noen der ute som har noen tips til plasser å bo, hva man må/ikke må gjøre, billigste reisemåte, leiebil osv...i det hele tatt alle tips til å gjøre vår ferie billig og bra tas imot med takk.

Jeg er først og fremst instillt på å bo i leilighet, ikke hotell.

Vil besøke en park eller tre, men skal også ha tid til avslapning/bad/shopping osv.

Vi har fått et tilbud fra en reiseoperatør, men lurer på om det kanskje er bedre å bestille alt hver for seg på egenhånd, slik vi alltid pleier på ferier i Europa, men det er kanskje vanskeligere i ukjent farvann?

Takker for alle tips!

Skrevet

Vi pleier også å legge opp turen på egenhånd, men da vi var i Orlando for et par år siden benyttet vi oss av USA-spesialisten. Bestilte stort, flott hus m/eget basseng, flybilletter og leiebil gjennom dem. Veldig proffe folk, og det ble ikke noe dyrere med dem heller siden vi fikk gode rabatter for en totalpakke.

Skrevet

Hei Freddy.

Det er USA-spesialisten vi har fått tilbud fra. Hvor bodde dere?

Var dere i noen parker? Isåfall, bestilte dere billetter på forhånd, eller fikset reiseselskapet det også for dere?

Noen andre tips du syns kan være verdt å ta med seg?

Gjest Levitate
Skrevet

Bare så det er sagt, så MÅ dere virkelig besøke Sea World! Jeg har vært i alle parkene, og Sea World er garantert den beste. Kjente jeg fikk frysninger på grunn av ren misunnelse akkurat nå. Skulle gjort det meste for å besøke Orlando, Florida igjen. Dere bør virkelig forberede dere på en fantastisk opplevelse!

Noen småting dere bør huske, er å sjekke om sjåføren deres i en eventuelt taxi snakker amerikansk. Noen taxisjåfører snakker bare spansk, og om dere selv ikke kan så mye spansk kan dere nok forstå hvordan det vil gå. Jeg og min familie brant oss på dette. Når dere skal leie bil, hør da på forhånd med firmaet dere leier bil med at bilen har full tank når dere ankommer. Vi fikk engang en bil med så og si null drivstoff.

Skrevet

Hmm, nå husker jeg selvfølgelig ikke hva det het der vi bodde, bare at det var et område med masse like sommerhus m/basseng, 3 soverom og 2 bad. Og tro meg: Alt er stort der borte! Lett å orientere seg med bil, flotte veier og bil blir man helt avhengig av da avstandene er store.

Vi bestilte ikke billetter på forhånd til parkene, men kjøpte på stedet. Selv om køene ser lange ut, er amerikanerne effektive og vi sto ikke mange minuttene i kø. Men det som kan være verdt å merke seg, er rabattkupongene du får til bl.a. parkene (deles ut på bensinstasjoner, supermarkeder o.l. Det lå rabatthefter i huset vi leide da vi ankom).

Vi syntes de fineste parkene var Magic Kindom og Busch Gardens, og dere bør også få med dere Downtown Disney på kveldstid.

Vi var ikke på noen strand, ei heller på Kennedy Space Center, men kjørte litt rundt på måfå utenfor de typiske turiststedene.

Jo, og så MÅ dere få med dere Belive-it-or-not-huset, kjempemoro for både små og stor. Interessert i shopping? Det kryr av store, billige shopping-malls.

Vi oppdaget også at det ikke er noe å spare på å lage mat hjemme, siden det er kjempebillig å spise ute i USA.

Skrevet

Freddy igjen her! Har vært inne på USA-spesialistens nettsiden, og funnet igjen huset vi leide: Det ligger i Kissimee og heter Disney Area Standard Homes (klarer ikke å legge ut link, men du får titte på hjemmesiden deres).

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Det er mye billigere å kjøpe billetter på forhånd enn å kjøpe når du kommer til parken. Den feilen gjorde nemlig vi, og fant ut at det var tilbud på tre parker for prisen av to eller noe sånt, men vi endte med å betale full pris.

Selv er jeg mest fan av Universal-parkene. Magic Kingdom er et rent helvete pga mye folk og enorme køer, men er vel et must om dere har små barn.

Edit: jeg har også hørt at Busch Gardens er best, men der har jeg dessverre ikke vært selv.

Endret av Badabing
Skrevet

Hva som blir billigst kan du jo lett finne ut av. Sett deg på nettet og sjekk priser på fly, leiebil og hotell og sammenlign med tilbudet du har fått. Min personlige erfaring er at det blir billigere å ordne ting selv.

Flybilletter finner dere best på søkemotoren Momondo

Leiligheter jeg kan anbefale i Orlando er Lake Buena Vista Resort. Store fine leiligheter som ligger nærme alle parkene og har en liten outlet mall liggende rett ved siden av.

Og til slutt pris på billig leiebil her.

Ville anbefalt dere å ta noen dager på kysten hvis dere vil bade litt.

Skrevet

Jeg var i Orlando i fjor og vi leide feriehus i Windsor Hills, Kissimmee. Det var helt topp.

Ellers har jeg også hørt mye bra om Busch Gardens, men har ikke vært der selv.

Kan anbefale vannparken Aquatica. Masse vannsklier og kunstig strand:)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Hei Ts! Har selv bodd i Orlando Fl, Det enkleste stedet og bo blir i kissimee, dette er et stort område og du vil finne mange leiligheter og hus ute på finn.no som leies ut til en rimelig penge.

Av fly så vil vel valgt continental airlines, vær obs på at mellomlander du innenfor usa, må bagasje sjekkes inn på nytt, pass på og ha god til. Av bil vill jeg valgt en stor bil, da amerikanere har veldig små baggasjerommene er forferdelig små.

Av parker er jo Sea world som nevnt over veldig koselig. Av disney parkene er Epcot fin, magic kingdom er fin og annimal kingdom er veldig fin. Magick kingdom passer jo egentlig best for barnefamilier med barn som fortsatt ser på tegnefilmer, det er dette denne parken har lagt seg på.

Av andre steder ville jeg kjørt nedover i staten, til clearwater beach, en flott strand med gode badeforhold, Miami er jo verdt og få med seg og ikke minst key west.

Håper du fikk litt info her. jobbet selv i epcot en periode og det er sinnsykt varmt på den tiden dere vil reise. Det er også gode shopping forhold i orlando på Premium outlet og Florida mall.

Ønsker dere god tur og lykke til med planlegging av ferie. Kan forresten anbefale www.norwegianvilla.com. De leide vi av under en ferie i samme område, knall god service og et flott hus og bo, da har du også ditt eget basseng og jacuzzi.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for veldig mange gode svar. Da er det bare å grave seg ned i litt planlegging en stund!

(Og håpe jeg ikke har regnet feil på skatten..... ;-))

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir kjempe misunnelig på dere. :fnise:

Vi var der i fjor sommer, helt fantastisk.

Vi leide bil (sjekk tanken for drivstoff før dere dra) og kjørte rundt fordi. Key West var den beste opplevelsen på turen.

Vi kjørte fra Orlando utepå dagen og skulle til Key West.

Irene var å herjet som verst akkurat da.

Og du kjører på mange broer langt langt utover i havet.

Det begynte å bli mørkt og vinden dro ordentlig i bilen. Jeg satt å gråt hele veien ut. Når vi endelig kom fram var det blitt mørkt og vi gikk rett å la oss.

Dagen etterpå når vi våknet var det sol fra skyfri himmel og helt idyllisk, helt fantastisk der ute. Ut ditt er virkelig å anbefale :jepp:

Vi brukte ca 70 tusen på alt, men angrer ikke ett sekund

Skrevet

Vi brukte ca 65 000,- på 15 dager, men da shoppet vi MASSE og besøkte mange parker.

Dere får sikkert en helt fantastisk tur, kjenner jeg er misunnelig.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...