Sorella Skrevet 12. januar 2004 #1 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg trenger råd/tips fra dere som vet mer...(enn meg iallefall) Jeg sluttet på pillen for en drøy måned siden. Jeg har ikke fått tegn til mens. Det eneste jeg har fått er såre brystvorter (får som regel ikke dette i forbindelse med mens). Testene jeg har tatt hjemme er negative. Kan jeg likevel bli gravid og ha EL selv om jeg ikke har fått mens enda? Eller må jeg vente til jeg først får mens og SÅ prøve.... Hmmm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GadgetGirl Skrevet 12. januar 2004 #2 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg har det på akkurat samme måte! (Bortsett fra at det er 2 mnd. siden jeg sluttet med piller) Etter som jeg har skjønt kommer EL før mens. Det er derfor fullt mulig å bli gravid selv om du ikke har fått mens enda. *venter og venter* :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 12. januar 2004 #3 Del Skrevet 12. januar 2004 Ja, det er fullt mulig å få EL etter p-pilleslutt. Flere som blir gravide på første forsøk etter p-pilleslutt (en gang klarte jeg det selv også). Er det ikke 3 mnd de sier at man skal vente på mens etter p-pilleslutt før man oppsøker lege da? Og om syklusen er unormal, så sier de at dette kan den være opptil 12 mnd uten at det er unormalt (bare vanvittig kjedelig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #4 Del Skrevet 12. januar 2004 Da jeg sluttet med pillen, tok det 84 dager før jeg fikk mensen tilbake. Kan love deg at det var noen kjipe dager med testing og håp. Nå har jeg hatt mense en gang til, og venter spent på om den dukker opp neste gang på samme antal dager i syklusen som den forrige (26 dager). Håper jo selvsagt at den ikke kommer, men heller gir meg et blått + Da jeg ble gravid med førstemann "satt" han på første forsøk :-) Det er bare å stå på. Lykke til med prøvingen!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorella(ikke pålogget) Skrevet 12. januar 2004 #5 Del Skrevet 12. januar 2004 Men jeg skjønner ikke helt... Si jeg hadde EL etter at jeg slutte på pillen, men ble altså ikke befruktet. Hva nå? Kan jeg få enda en EL uten å ha fått mens i mellom, altså at det ikke satt på første forsøk!!! Eller MÅ jeg nå vente til mensen kommer før jeg kan få EL igjen og bli befruktet? Jeg syntes ikke det er spesiellt morsomt å ha mensen så hvorom den uteblir gjør vel ingenting så lenge jeg har EL en gang i måneden....eller er det ikke slik det fungerer? :o :o :o :o :o :o :o :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GadgetGirl Skrevet 12. januar 2004 #6 Del Skrevet 12. januar 2004 Mest sannsynelig har du ikke fått tilbake EL etter pilleslutt enda. Ergo ingen mens. EL intreffer før mensen, hvor mange dager før varierer fra person til person. Så ligger egget der da og venter på å bli befruktet. Og om det ikke blir det så kommer mensen for å kvitte seg med det ubefruktede egget. Det er i alle fall slik jeg har forstått det. Håper du ble litt klokere og at jeg ikke gjorde deg mer forvirret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 12. januar 2004 #7 Del Skrevet 12. januar 2004 Sluttet med p-piller for snart 2 mnd siden. Jeg har hatt mensen en gang etter det (regner ikke med den jeg fikk rett etterpå, det er jo ikke egentlig mensen). Det vil vel si at jeg har hatt eggløsning? Det er nå 5 dager siden forventet mens. Testet meg på fredag, men den var negativ. Blir sprø av å ikke vite om jeg er gravid. Når kan jeg teste igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GadgetGirl Skrevet 13. januar 2004 #8 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg leste bruksanvisningen på CB-test senest i går (når jeg testet negativt :evil: ). Der stod det at jeg burde teste igjen om 3 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorella Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 13. januar 2004 Spennende GadgetGirl og Smil! Vi får teste med jevne mellomrom og håpe.... Kjenner dere noe forskjell på kroppen deres ettersom tiden går? Jeg kjenner så veldig etter at jeg føler jeg innbiller meg ting! Jeg testet mandag morgen og har nå bestemt meg for å vente til helgen - de negative testene gjør meg "sprø"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 13. januar 2004 #10 Del Skrevet 13. januar 2004 Kjenner masse jeg, men det er vel fordi jeg kjenner etter så veldig... Tisser hele tiden, er trøtt og slapp, mer sulten enn vanlig osv. Skal gå å kjøpe test nå, men venter vel til i morgen med å teste. En bør vel helst bruke morgenurin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. januar 2004 #11 Del Skrevet 13. januar 2004 På en enkel måte kan det sies sånn: EL = mens ca 12-15 dager senere. Mens = kanskje EL for 12-15 dager siden. Dvs når du har hatt EL, får du enten mens eller blått kryss. Når du får mensen, er det faktisk ikke sikkert at du har hatt EL i det hele tatt - det er mange som tester om de faktisk har EL eller om de bare har en regelmessig blødningssyklus. Vær tålmodig, det er ikke alltid mensen kommer så fort tilbake etter at man har brukt p-piller en stund. Det er helt vanlig at syklusene er uregelmessige en stund etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GadgetGirl Skrevet 14. januar 2004 #12 Del Skrevet 14. januar 2004 Spennende GadgetGirl og Smil! Vi får teste med jevne mellomrom og håpe.... Kjenner dere noe forskjell på kroppen deres ettersom tiden går? Jeg kjenner ingenting bortsett fra fortsatt såre brystvorter og nå ømme pupper. (Må holde de fast når jeg går ned trapper .) Har slått meg til ro med den negativetesten og venter med testing til eventuelt noe nytt tegn skulle dukke opp. *vente, vente, vente...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorella (ikke pålogget) Skrevet 14. januar 2004 #13 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger GadgetGirl men sist gang jeg var gravid (for et drøyt år siden) så fikk jeg først såre brystvorter som så utviklet seg til veeeldig ømme bryster. Jeg var da på ferie og fikk ikke testet før 10 dgr etter jeg hadde fått de ømmebrystene...min var da positiv!!! Nå har jeg også fått såre brystvorter (ikke ømme bryster, enda i allefall) men testen er også negativ!! Jeg håper litt at jeg skal få ømme bryster og så få en positiv test... Vi som har sluttet på p-pillen får jo ofte ikke regelmessig mens med en gang og da kan jo EL komme når som helst uten å følge en syklus.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GadgetGirl Skrevet 15. januar 2004 #14 Del Skrevet 15. januar 2004 Håper ikke det gjelder meg! Jeg var nemlig og tok røntgen bilder i går. Ønsker deg lykke til med dine pupper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå