Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en bra lys foundation for litt tørr hud?

Vil ikke at det skal være en foundation som tydelig legger seg i porene, det er ikke pent. Og den skal være matt.

Foundations fra kjedebutikkene er ikke verdt å nevne, de er altfor mørke for meg.

Skrevet

Var ikke ferdig, og fikk heller ikke redigert innlgget.

Jeg skulle skrive at der har jeg bestilt fra og er veldig fornøyd :) Den ser naturlig ut

Skrevet

Jeg vil helst ha noe i butikk så jeg kan prøve det på huden. Har driti meg ut før på farge når jge har bestilt fra nett, og det har jeg ikke råd til å gjøre igjen. Ellers takk for tips. :)

Skrevet

Bare ramser opp et par, jeg :)

Flytende

- NARS Sheer Glow er ikke helt matt (finnes i matt versjon også), men ser fantastisk ut på. Siberia er den lyseste. Kan kjøpes bla. på HQ Hair.

- MAC har relativt lyse foundations. NW15/NC15 er nok den lyseste. Finnes diverse butikker som selger MAC i Norge (liste her) og da kan du jo se selv hva slags farge som passer og få hjelp av de ansatte.

- Revlon ColorStay i Ivory er lys nok for meg. Finnes i 2 versjoner, tørr-normal og oljete-normal. Lettest å få tak i på ebay, tror jeg.

- Make Up Store har ganske lyse farger, og finnes mange steder (egne makeupstore butikker og på Kicks).

Pudder

- Tikei har lyse farger, men kan bli litt for tørr for din hud. Ikke dyrere enn det er verdt å prøve.

- Everyday Minerals har mange farger, men har fått dårligere kundeservice og noen reagerer på de forskjellige formlene. Likevel, billig og verdt å prøve!

- Lumiere Cosmetics har stor utvalg av farger og formler.

• Liker 1
Skrevet

Takk! Synes det er så vanskelig å finne noe når jeg har så hvit hud som overhode mulig. :sjenert: Men det var en god liste, kanskje jeg skal prøve MAC sine først.

Skrevet

Foundationene fra MAC er often enten veldig gultonet (NC) eller rosatonet (NW), så det gjelder å ha det i minne. Make Up Store har litt bedre farger til skandinavisk hud, synes jeg, og den lyseste som heter Milk bærer navnet sitt med rette.

• Liker 1
Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg har også problemer med å finne lys nok sminke. Jeg har god erfaring med Clinique, men nå på vinteren blir den for gul. Jeg fant et fra true match på Lindex, men synes ikke den dekker så bra.

Guerlain og Chanel hadde visst noen lyse, men de kosta såpass mye at jeg ikke så poenget i å prøve de en gang.. Men for all del, hvis du vil spandere 400-500kr på en boks pudder, så ville jeg tatt turen innom Kicks/Esthetique. :)

Skrevet

Foundationene fra MAC er often enten veldig gultonet (NC) eller rosatonet (NW), så det gjelder å ha det i minne. Make Up Store har litt bedre farger til skandinavisk hud, synes jeg, og den lyseste som heter Milk bærer navnet sitt med rette.

Jeg har nok ikke skandinavisk hud uansett, huden min bærer stort preg av de britiske genene mine. :)

Skrevet

Jeg har også problemer med å finne lys nok sminke. Jeg har god erfaring med Clinique, men nå på vinteren blir den for gul. Jeg fant et fra true match på Lindex, men synes ikke den dekker så bra.

Guerlain og Chanel hadde visst noen lyse, men de kosta såpass mye at jeg ikke så poenget i å prøve de en gang.. Men for all del, hvis du vil spandere 400-500kr på en boks pudder, så ville jeg tatt turen innom Kicks/Esthetique. :)

Men da er du heldig om True Match er lys nok for deg, for den er SKIKKELIG orange på meg. :hoho:

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Den passer ikke helt den heller, men jeg syntes det var bedre å være rosa enn gul :fnise: Den som passet best var den som heter Rose Ivory, så at den egentlig er rosa ligger jo forsåvidt litt i navnet..

Skrevet
:fnise: Ja, men da passet du vel en periode til nicket ditt også!
Skrevet

Har du noen eksempler på hva du har brukt tidligere og i hvilke nyanser? Jeg er veldig lys i huden og finner aldri noe fra max factor/maybelline/l'oreal, sånne typiske cubusmerker. Men jeg er en racer på nettshopping og har funnet mye som passer meg perfekt.

Skrevet

Nei, jeg har aldri brukt det noe særlig fordi jeg aldri har funnet en som er lys nok og som legger seg pent. :sjenert:

Annonse
Skrevet

Jeg har nok ikke skandinavisk hud uansett, huden min bærer stort preg av de britiske genene mine. :)

Da er du vel enda lysere enn den gjennomsnittlige skandinav. ;)

Dior 010 er temmelig lys, likeså den allerede nevnte Milk fra Make Up Store, og så har du jo alltid Illamasqua (nettshopping), der det faktisk finnes helhvit foundation. 02 derfra er lys og litt rosatonet.

Gjest WendyClear
Skrevet (endret)

Jeg har veldig lys og kald hudtone, så de aller fleste produktene som er nevnt her har blitt alt for gule/oransje på meg. Jeg bruker nå den lyseste til ID bare:minerals, den har en kald tone og passer perfekt til huden min. Før brukte jeg glo minerals, den passet også huden min men jeg hadde problemer med å få tak i den når frisøren sluttet å ta den inn.

Av pudder bruker jeg en fra Kanebo som passer allergisk og tørr hud.

Endret av WendyClear
Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg har veldig lys og kald hudtone, så de aller fleste produktene som er nevnt her har blitt alt for gule/oransje på meg. Jeg bruker nå den lyseste til ID bare:minerals, den har en kald tone og passer perfekt til huden min. Før brukte jeg glo minerals, den passet også huden min men jeg hadde problemer med å få tak i den når frisøren sluttet å ta den inn.

Av pudder bruker jeg en fra Kanebo som passer allergisk og tørr hud.

Hvor får du tak i disse produktene? :)

Skrevet

Ser Honesty nevner Illamasqua. Har selv Skin Base Foundation i 02 og den er veldig lys, men den er ikke optimal for tørr hud. For min del så la den seg veldig i de tørre partiene og så ikke veldig pen ut.

Foreslår at du bestiller noen prøver hos Joppa Minerals. "Lightest 1" er den lyseste foundationen jeg noen gang har vært borti. Den ble faktisk litt i lyseste laget for meg, og jeg er ekstremt bleik (rødt hår og null pigmenter i kroppen, bortsett fra ca. tre på nesen).

Gjest WendyClear
Skrevet

Hvor får du tak i disse produktene? :)

bare minerals har jeg kjøpt i London, men vet at enkelte hudpleiesalonger og frisører selger denne. Fargen jeg bruker heter "fair". De har også en som heter "fairly light"(eller noe i den duren?) som hun i kassen anbefalte meg å bruke om sommeren.

Kanebo får du kjøpt på parfymeri. Usikker på hva fargen jeg bruker i pudderet heter siden merkelappen er blitt slitt bort (gammelt etui som jeg bare har kjøpt påfyll til i alle år).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...