Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk perioral dermatitt i fjor sommer. Etter å ha prøvd alle mulige kjerringråd ga jeg opp og gikk til legen. Fikk resept på tetralysal. Etter 5 dager var alt utslette borte! Jeg skulle gå på medisinen i 4 uker, men sluttet dessverre etter 3 uker, da jeg ble så kvalm av medisinen. Etter ca en måned kom utslette tilbake. Sannsynligvis fordi jeg brukte et serum som jeg tydeligvis ikke tålte. Jeg sluttet å bruke serumet, tok medisin i 3 dager, og så gikk utslette bort igjen. Dette er nå snart en mnd siden.

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med fuktighetskremer/serum/fondation etc som ikke vil trigge et nytt utbrudd. Har bare brukt en krem fra apoteket nå(husker ikke hva den het)samt cleanser fra dermalogica (super calming skin cleanser). Nå som sola begynner å komme tilbake bør jeg nok ha en dagkrem med solfaktor, kunne også tenkt meg en litt rik nattkrem (er 35 år, må tenke på linjene.. :) )Også en foundation hadde vært fint, er jo mye rød rundt munnen etter utslettet.

Jeg skriver perioral dermatitt/rosacea i emnefeltet, da det vistnok er de samme kosmetiske ingridensene som man tåler/ikke tåler.

Vil så gjerne gå sommeren i møte med utslettfri hud, livredd for at det skal komme tilbake igjen, så setter superstor pris på tilbakemeldinger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...