Snuppelure Skrevet 12. januar 2004 #1 Del Skrevet 12. januar 2004 Har dere sett denne artiklen? http://pub.tv2.no/nettavisen/helse/article171841.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #2 Del Skrevet 12. januar 2004 slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 12. januar 2004 #3 Del Skrevet 12. januar 2004 Slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 12. januar 2004 #4 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg leste det og tenkte huff da...jeg har gått på vioxx en stund nå,men jeg skal snakke med legen i morgen. Ibux er jo den mest vanlige "mens-smerter" tbl :o Men men,tar ikke sorgene på forskudd! Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 12. januar 2004 #5 Del Skrevet 12. januar 2004 Har brukt Naproxen ved menssmerter lenge, men nå er det slutt på det, ja!!! Synes det er unødvendig å utsette seg for "fare", det er vanskelig nok å bli gravid sånn som det er :-? Er det noen som vet om noe bra å ta istedenfor? Vanlig Paracet er ikke noe å satse på(= sukkertøy ved menssmerter!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 15. januar 2004 #6 Del Skrevet 15. januar 2004 For å avdramatisere litt har jeg vært på Statens legemiddelverk sine sider og sakset følgende: "De siste årene er det kommet opplysninger som tyder på at betennelsesdempende legemidler kan redusere sjansen til å bli gravid. Det er ingen uttalt effekt og de fleste kvinner som bruker slike legemidler vil ikke oppleve noen problemer med å bli gravide. Mange kvinner bruker slike legemidler mot for eksempel menstruasjonssmerter uten noen problemer. Problemer vil særlig kunne oppstå hos kvinner som har vansker med å bli gravide i utgangspunktet. Årsaken til at det kan oppstå problemer er at betennelsesdempende legemidler hemmer dannelsen av prostaglandiner som er av betydning for normal eggløsning. Legemiddelverket råder kvinner som tidligere har hatt problemer med å bli gravide til å unngå å bruke betennelsesdempende legemidler. Andre kvinner kan fortsette å bruke disse legemidlene når de har behov for eksempel ved menstruasjonssmerter." Det er altså ikke snakk om at alle kvinner får problemer med å bli gravide om de tar seg en Ibux eller tre... Media har en ekstremt sterk tendens til å overdrive alle nyheter som har med medisinbruk å gjøre fordi de vet at det selger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 15. januar 2004 #7 Del Skrevet 15. januar 2004 ...men for oss ufrivilllig barnløse er jo dette i aller høyeste grad aktuelt! "problemer vil særlig kunne oppstå hos kvinner som har vansker med å bli gravide i utgangspunktet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 16. januar 2004 #8 Del Skrevet 16. januar 2004 ...men for oss ufrivilllig barnløse er jo dette i aller høyeste grad aktuelt! "problemer vil særlig kunne oppstå hos kvinner som har vansker med å bli gravide i utgangspunktet" Joda, men at én Ibux eller Naproxen skal ha noen særlig innvirkning virker merkelig. Da kunne de jo ha solgt tablettene som prevensjonsmiddel . Det er mest snakk om de som har f.eks. en reumatisk lidelse og går på høye doser hver dag. Men jeg har full forståelse for at du ikke kommer til å bruke slike tabletter om du er ufrivillig barnløs, tror nok jeg hadde tenkt at det var en mulighet for at det kunne ha en innvirkning om jeg var i din situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 16. januar 2004 #9 Del Skrevet 16. januar 2004 jeg husker at første gangen jeg kjøpte Ledox (Naproxen) så fikk jeg beskjed om at de ikke måtte tas under graviditet eller mistanke om graviditet. Men det at det kan påvirke eggløsningen var jo nytt. Jammen bra at jeg plutselig ble kvitt mens-smertene mine da jeg sluttet på p-piller nå! (har hatt smerter hver mens siden første gang jeg fikk den, både med og uten piller helt til jeg sluttet med pillen for 2 mnd siden.) De som har prøvd lenge bør nok tenke på dette, ellers tror jeg nok at de fleste ikke blir påvirket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå