Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

:sukk:

Når, når når skal dette gå? Har prøvd i nesten 6 mnd nå, fortsatt ingen ting... Testet negativt i dag igjen, en dag før IKM. Så spent at jeg ikke klarte vente ble det selvsagt en gedigen nedtur.

Uff, blir helt trist av dette. Seks måneder føles som en EVIGHET! Jeg vet jo at mange her har holdt på mye lengre enn det, men likevel. Er det lov å være skuffa?

Vi har ikke sagt til noen at vi prøver heller, så det er liksom ikke noe annet sted å få det ut. :Scry3:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klemmer:

Det å prøve er ikke noe lett. Det husker jeg selv... Synes de månedene vi prøvde varte en evighet.. Og så kom andre å sa de var gravid osv... Helt grusomt!¨

Tror det er vanlig. Mange som har gått på p.piller eller annen hormonbehandling trenger noen mnd før kroppen går tilbake til sin egen sykus. Flere kan det gå 1/2 -1 år før de får igjen eggløsning.

Det å få barn er egentlig ikke så lett. DU er fruktbar KUN 24-48 timer etter eggløsning, og viss du ikke er helt sikker på når du har eggløsning, så kan det være dere prøver forgjeves?

Har du prøvd å ta eggløsningstester? Bare for å se når du har eggløsning, evnt om du har eggløsning?

Jeg kjøpte selv inn slike tester, og etter 2 mnd visste jeg når vi skulle :sengekos: da klaffet det... :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk akkurat mensen i dag etter 8 pp :sukk:

Lykk til, håper vi begge får baby i magen i 2012 :jepp:

Skrevet

Heisann!

Ta det med ro, det er nok ingenting som er galt! :klemmer:

Jeg tror mange får seg en overraskelse når de bestemmer seg for å prøve å få barn. Vi lever i et samfunn med økende fokus på seksualundervisning og prevansjonsundervisning, og gang på gang blir det understreket hvor viktig det er med beskyttelse. SOM selvfølgelig er kjempeflott, og kjempeviktig, - poenget mitt er bare at jeg tror mange sitter med inntrykket av at sjansen for å bli gravid ved ubeskyttet sex er skyhøy! Og når man først VIL bli gravid er det faktisk ikke så lett som man tror. Mye skal klaffe for at det klaffer! ;)

Når det er sagt, så er det absolutt lov å være skuffet. Man håper så sterkt at spiren skal sitte med en gang, men ofte tar det litt tid, og spesielt dersom man har hatt hormonprevansjon.

Ikke mist motet du, den sitter nok snart skal du se! :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Takk, dere, det varmer! :klem:

Jeg gikk på nuvaring i omtrent 2 år før vi begynte, så jeg tenker egentlig at det ikke er derfor, det skal vel være mindre forstyrrende over tid enn p-piller?

Var på en fest i helgen der det plutselig ble masse baby-snakk, så derfor det føles ekstra skuffende denne gangen. :trist:

Denne perioden skal vi til med eggløsningstesting, har ventet siden jeg tenkte så kjekt at dette kom da til å gå greit... Men må man teste i flere mnd før man vet når eggløsningen er?

Skrevet

Neida, det behøver du ikke. Men hvis du tester flere måneder vil du klare å skape deg en oversikt over når du vanligvis har eggløsning, og sånt er jo kjekt å vite, ikke sant? :)

Husk bare at når du tar eggløsningstest er den kun positiv dersom teststreken er like sterk eller sterkene enn kontrollstreken.

Grunnen til det er at vi har et hormon i kroppen som kalles "luteiniserende hormon" - eller LH som er mer vanlig å si. Dette har man i kroppen hele tiden, så alle eggløsningstester vil vise to streker. Men, 12-36 timer før du får eggløsning stiger mengden LH veldig, og da vil teststreken vises som like sterk eller sterkere enn kontrollstreken.

Skrevet

Har du forresten vært innom PERNILLE sin side og lest? Det er en side om sykluser, eggløsning og der står det utrolig mye nyttig for prøvere! :)

Skrevet

Bare 65% blir gravide på 6 mnd, ca 90% på ett år, så det er ingen grunn til å henge med hodet ennå. Det er sannsynligvis bare dine egne hormoner som ikke har tatt helt over ennå etter at du har gått på hormonprevansjon, det kan ta ett års tid. Det kan også være at dere ikke treffer helt riktig, som flere har vært inne på. Jeg har selv prøvd i fire år, så vet alt om hva venting vil si....

Det å få barn er egentlig ikke så lett. DU er fruktbar KUN 24-48 timer etter eggløsning, og viss du ikke er helt sikker på når du har eggløsning, så kan det være dere prøver forgjeves?

Dette ble ikke helt riktig.. 24-48 timer etter eggløsning er man IKKE fruktbar lenger. Egget lever maks 24 timer etter eggløsning.

Man er fruktbar 5-6 dager før eggløsning, eggløsningsdagen og dagen etter. De mest fruktbare dagene er to dager før eggløsning og eggløsningsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...