Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Presentasjon av gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm.. stadig noe som dukker opp.

Vi skal bare ha foreldre, søsken og forlovere til middag, resten av gjestene kommer til kaffe. Det kommer mange som ikke kjenner hverandre. Hadde alle skullet vært til middag hadde vi lagt inn en presentasjon i programmet, sammen med bordplanen. Men nå lurte jeg på om vi bør ha en form for muntlig presentasjon når alle har kommet, altså hvor vi brudeparet går rundt og presenterer alle sammen. Altså sier: Dette er xxxx, en god venninne av meg fra studietiden, og dette er hennes samboer yyyy. Eller blir det bare dumt? Er det evt. noen annen måte vi kan gjøre det på? Eller skal vi droppe det helt? Vi blir sannsynligvis bare ca 45 stk, så det er jo ikke SÅÅÅ uoversiktelig heller.

Skrevet

Vi har tentk å lage et hefte med presentasjon av alle som kommer og legge under evt. på hver tallerken. Men så blir vi ca. 90, så det kan fort bli litt mer uoversiktelig enn med 45, og det er jo greit å vite hvem han du har til bords er...

Skrevet

Dropp det, det er ingen som kommer til å huske hvem som er hvem etter at presentasjonen er ferdig uansett! Et viktig samtaleemne under en bryllupsfest er jo nettopp "Og hvordan kjenner du brudeparet da". Om alle er presentert er det jo pinlig å spørre, og dere har sørget for at folk har mistet en naturlig introduksjon til å ta kontakt med de andre gjestene.

Skrevet

Jeg ville heller ha hengt opp en plaket med navn og beskrivelse på veggen. Jeg klarer ikke å få med meg mer enn 5 personer på en sånn presentasjon sa da tror jeg 45 blir litt for mye for min hjerne i allefall. Sats heller på å gå rundt og snakk med gjestene deres og bland dem så godt dere kansammen. La alle føle seg like velkommne!

Skrevet

Inni heftet med meny, songar og bordplassering, hadde me nokre sider der me skreiv litt om kvar av gjestene - kven dei var, yrke, interesser etc. Me hadde dessutan hengt opp nokre store plakatar på ein vegg i lokalet med bilde av alle. Dette var faktisk kjempepopulært, og me har fått mykje skryt for dette av gjestene sånn i etterkant!

Og det at du veit kva vedk. jobbar med, betyr jo ikkje at det er vanskelegare å snakke saman! Heller tvert imot, ville eg seie. 'Eg ser du er tømrar - er det mykje å gjere i den bransjen for tida der du bur?' og sånt...

Skrevet

Må berre legge til at eg var i eit bryllaup der brudeparet gjekk rundt og presenterte kvar av gjestene for oss andre. Heilt kort - namn og slektskap/forhold til brureparet. Eg kjende svært få der, og må innrømme at det meste gjekk'inn og ut det eine øyret' - det einaste er viss det er nokon du veit skal vere der, men ikkje veit kven er, då kan du bite deg merke i det. Men eg for min del fekk altså ikkje så mykje nytte av akkurat det...

Skrevet

Det blir kanskje ikke så lett når folk kommer til kaffe, men vår erfaring er at en gjestepresentasjon var meget godt lesestoff.

I og med at vi hadde alle til middag, fikk hver og en i programmet en kort og morsom presentasjon av hver gjest arrangert i samme system som bordsettingen.

I denne presentasjonen tok vi med hva den enkelte jobbet med, barn og evt. spesielle interesser, noe som vi erfarte ble samtalestartere for flere som aldri hadde sett hverandre før.

Det kunne feks. lyde slik:

Gustav, brudgommens fetter, gift med Kari (se egen omtale) og far til to. Blikkenslager med fiskelykke og knekt snowboard...

Masse arbeid, selvfølgelig, men vi syntes det var verdt det

Fru Nitha

Skrevet

Det kunne feks. lyde slik:

Gustav, brudgommens fetter, gift med Kari (se egen omtale) og far til to. Blikkenslager med fiskelykke og knekt snowboard...

Masse arbeid, selvfølgelig, men vi syntes det var verdt det

Akkurat slik gjorde me det òg! Ja, ein del arbeid, men absolutt verdt det.

(Me kom på besøk til ein kamerat av min kjære ei tid etter bryllaupet, heime hjå foreldra hans, og mora møtte oss då med: 'Og her er brura ja - korleis går det med Bjarte-bror?' (viss bror min hadde heitt Bjarte) - ho hadde lese desse presentasjonane, og syntest dei var SÅ festlege... :ler: )

Skrevet

Takk for innspill. Tror vi dropper muntlig presentasjon ja. Er nok ingen som vil huske særlig av det. Og jeg er litt skeptisk til skriftelig presentasjon når man ikke har en bordplan å forholde seg til. Vi får satse på at folk klarer å bli kjent selv. :) Det er i grunnen ingen av dem som er invitert som er redd for å snakke...

Skrevet

Vi skal også ha en slik presentasjon skriftlig i programheftet.

Var faktisk ganske morsomt å sette seg ned å lage den, ikke at den er ferdig men jeg har ledd endel underveis...

Skrevet

Men det er kanskje ikke så hyggelig med så detaljerte forklaringer for de som evt. er arbeidsledige, alkoholikere, har store psykiske problemer, el. og ikke har gjort særlig mye morsomt i livet sitt...

Skjønner?

Vi skal også skrive en oversikt, men vi skal kun skrive navn, bordplassering og hvilken tilknytning personen har til brudeparet.

Skrevet

Er vel ingen som skriver

Ole - brudens onkel - uføretrygdet narkis på perm fra Ila...?

Man har vel litt å tenke med..... :ler:

Skrevet
Er vel ingen som skriver

Man har vel litt å tenke med..... :ler:

Jo, man kan i stedet være litt oppfinnsom: Ole, brudens onkel, livsnyter med sans for sikre boforhold :wink:

Skrevet

Jo, man kan i stedet være litt oppfinnsom: Ole, brudens onkel, livsnyter med sans for sikre boforhold :wink:

:ler::ler:

Men det med slike halvhumoristiske, beskrivende setninger sammen med navn og tilknytning høres ut som en kjempegod idé. Det skal jeg jammen høre med min kjære også om han hadde hatt lyst til...

Annonse
Skrevet
Er vel ingen som skriver

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

No comment!!!

Skrevet

Må bare forte meg å si at min eneste biologiske onkel (som skal være vår toastmaster) er gartner/lærer, gift med ei drivende dyktig kjerring og de eier en gigantisk gård, så han har hverken bo- eller nytelsesproblemer.... :blunke:

Skrevet

Hvorfor ikke ta en presentasjon når alle har satt seg for å drikke kaffe? Da kan enten dere presentere gjestene med navn og relasjon, eller de kan gjøre det selv.

Skrevet
Hvorfor ikke ta en presentasjon når alle har satt seg for å drikke kaffe? Da kan enten dere presentere gjestene med navn og relasjon' date=' eller de kan gjøre det selv.[/quote']

Sånt er det verste jeg vet!! :evil:

Jeg hater å bli tvunget til å fortelle om meg selv til hundre relativt ukjente mennesker. Hadde jeg visst at det skulle bli en slik greie dit jeg skulle hadde jeg på en dårlig dag helt klart blitt hjemme, og på en veeeldig god dag gått, og sørget for å holde meg på do på den tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...