Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på hva man kan jobbe med etter å ha gått linjen media og kommunikasjon på vgs? :takke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe særlig innen media, men du får generell studiekompetanse om du fullfører tre år, hvor det siste da blir allmenn påbygg.. Noen skoler har en praksisperiode i 2.klasse, har du veldig flaks kan du få tilbud om lærlingplass i den bedriften du har vært utplassert i.

Gjest O___o
Skrevet

Ingen. Kanskje du får en ungdomsredaksjonsjobb, eller jobb i en lokalavis.

Med mindre du vil prøve å ta fagbrev :)

AnonymBruker
Skrevet

Etter to år kan du begynne som fotograf- eller trykkerilærling. Spesielt fotograf forutsetter at du må ha en ikke ubetydelig mengde talent :)

Skrevet

McDonalds, Burger King, H&M, Rimi, Shell...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takker for alle interessante svar :fnise:

Kan jeg ta fagbrev etter 2 år eller 3 år på media og kommunikasjon?

Gjest boblebrus
Skrevet

Takker for alle interessante svar :fnise:

Kan jeg ta fagbrev etter 2 år eller 3 år på media og kommunikasjon?

Du kan ta fagbrev etter 2 år på media og kommunikasjon + 2 år som lærling. (er du interessert i å bli lærling anbefaler jeg siden medielarling.no som har mye relevant informasjon) Jeg gikk selv medier og kommunikasjon på vgs og tok 3 år sånn at jeg fikk studiekompetanse. Hvis du gjør dette er det likevel ingenting i veien for at du kan bli lærling i 2 år etterpå, sånn at du både får studiekompetanse OG fagbrev.

Kun medier og kommunikasjon gjør ikke at du får noen jobb, men er et godt utgangspunkt for enten lærlingplass eller videre studier innen media (særlig mange som studerer noe mer praktisk som grafisk design eller medieproduksjon, har god nytte av det de lærte på vgs. Jeg studerer noe mer teoretisk, men både på hobbybasis og i enkelte emner på studie har jeg fått nytte av kunnskapene mine fra vgs i programmer som photoshop o.l. ) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...