AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Hvordan er denne i forhold til land som Amerika? På tv og film framstiller jo sjekkekulturen i Amerika som ganske åpnen synes jeg, den foregår i barer men også i hverdagslivet (vet man ikke skal stole 100% på tv og film ) Men det jeg lurer på er, er det slik i Norge og? Eller foregår meste av sjekkingen på barer? Hva ville dere kvinner tenkt om en mann sjekke dere opp i hverdagslivet? Er dette noe som nesten blir sett ned på i Norge? Jeg synes nesten det virker sånn
Steinar40 Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 I Norge finnes det ingen kultur for å prate med fremmede i hverdagen. Dette blir da en vesentlig ulikhet i denne sammenheng mellom Norge og USA. 1
Gjest .-L-. Skrevet 5. mars 2012 #3 Skrevet 5. mars 2012 Sjekking foregår på flere arenaer. I dageliglivet, feks på butikker, aktiviteter, skole, jobb, osv. Ellers skjer det goså sjekker på byn og i barer. Sjekking i dageliglivet er best etter min mening, det er ting mer ekte. På byn har damene på et bitch shield fordi de tenker at de fleste menn vil ned i buksene deres, slitsomt å deale med...
MsMax Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Sjekking foregår på flere arenaer. I dageliglivet, feks på butikker, aktiviteter, skole, jobb, osv. Ellers skjer det goså sjekker på byn og i barer. Sjekking i dageliglivet er best etter min mening, det er ting mer ekte. På byn har damene på et bitch shield fordi de tenker at de fleste menn vil ned i buksene deres, slitsomt å deale med... Det er jo fordi de aller fleste faktisk bare vil ned i buksa på jentene! TS: Selv føler jeg at sjekking i hverdagslivet i Norge er håpløst,ja det skjer,men sjeldent,hvertfall om man ikke kjenner personen fra før. Folk i Norge kikker jo stygt på deg bare du smiler til en tilfeldig forbipasserende. Man trenger ikke lengre enn til Sverige for å oppleve hyggeligere mennesker,der smiler folk til "alle" og folk kan starte og prate med randome folk rett som det er..Jeg synes det var merkelig da jeg flytta tilbake til Sverige i voksen alder etter å ha bodd mesteparten av livet i Norge 1
makkapakka Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Hvordan er denne i forhold til land som Amerika? På tv og film framstiller jo sjekkekulturen i Amerika som ganske åpnen synes jeg, den foregår i barer men også i hverdagslivet (vet man ikke skal stole 100% på tv og film ) Men det jeg lurer på er, er det slik i Norge og? Eller foregår meste av sjekkingen på barer? Hva ville dere kvinner tenkt om en mann sjekke dere opp i hverdagslivet? Er dette noe som nesten blir sett ned på i Norge? Jeg synes nesten det virker sånn Ja, da er du slitsom, rar eller syk hvis du prøver deg i edru tilstand i Norge. Sjekking bør helst skje med minst 3 i promille på bar i Norge, og det er så synd. 3
Gjest Maruwan Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Da jeg bodde i California la jeg ihverfall godt merke til at jentene der var mye mer aggressive på sjekkeren enn jentene her. Her er det liksom forventa at gutta gjør alt arbeidet, mens der var det snarere motsatt. Det var bare å sette seg ned i baren, og nesten garrantert ville det komme ei eller annen bort å snakke med deg. Kan selvsagt også ha noe med å gjøre at jeg blei oppfatta som mer attraktiv der borte også, utelukkende fordi jeg var europeisk og så sånn ut. Men jeg bodde også i et kollektiv med 4-5 jenter, og de var helt sinnsykt på sjekkeren hver gang de gikk ut. Det var ikke måte på heller. Husker hun ene kom hjem en kveld, drassende på en fyr, og bare "he's got a ...inch penis, so we're gonna have sex now". 1
Gjest .-L-. Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Det er jo fordi de aller fleste faktisk bare vil ned i buksa på jentene! samt, men fremdeles noe drit at det skal gå utover meg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #8 Skrevet 6. mars 2012 Alle de imøtekommende folkene vandrer i fjellet folkens! Det er som en annen plant når man sammenligner med bylivet. 1
MsMax Skrevet 6. mars 2012 #9 Skrevet 6. mars 2012 Alle de imøtekommende folkene vandrer i fjellet folkens! Det er som en annen plant når man sammenligner med bylivet. De fjellene jeg vandrer i møter jeg kanskje 2 stk på la oss si en 3 timer lang tur..og disse er ofte godt opp i åra elelr har med seg dame,så da er ikke det å prøve å sjkke de opp så aktuellt :D 1
MsMax Skrevet 6. mars 2012 #10 Skrevet 6. mars 2012 Eller kanskje du mente at man skal sette opp camp på toppen av fjellet og vente på noen man liker? 2
Reaper Skrevet 6. mars 2012 #11 Skrevet 6. mars 2012 Camp med et skilt utenfor: "I'm waiting for you, my darling <3" :gjeiper:
Steinar40 Skrevet 6. mars 2012 #12 Skrevet 6. mars 2012 Alle de imøtekommende folkene vandrer i fjellet folkens! Det er som en annen plant når man sammenligner med bylivet. Jeg går faktisk ikke på tur for å treffe folk. Da vil jeg være i fred. 3
MsMax Skrevet 6. mars 2012 #13 Skrevet 6. mars 2012 Jeg går faktisk ikke på tur for å treffe folk. Da vil jeg være i fred. Nemmelig! OM jeg vil ha selskap på tur så tar jeg med en venn. 2
Gjest -J- Skrevet 6. mars 2012 #14 Skrevet 6. mars 2012 Alle de imøtekommende folkene vandrer i fjellet folkens! Det er som en annen plant når man sammenligner med bylivet. Er ikke det rart egentlig? Jeg kommer selv fra bygda og opplever at folk som ser andre veien nede på bakken plutselig er så imøtekommende når jeg møter de oppe i høyden. Det har vel med sosial kondisjonering å gjøre.
Gjest -J- Skrevet 6. mars 2012 #15 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har selv reist rundt litt og har også vært i USA. Inntrykket mitt er at i de delene av USA hvor jeg reiste, så er folk langt mer imøtekommende og åpne for sosial kontakt enn her i Norge. I en park i San Francisco kom jeg faktisk i prat med flere folk en dag jeg var der alene og det uten å gjøre noen innsats for det. Den ene av de var en ung vakker jente som satt seg ved siden av meg og etter kort tid kommenterte om boken jeg leste i. Så var praten i gang. Enkelte plasser i Norge og da særlig på bygda, får man ofte følelsen av at folk lurer på hvorfor i helvete du tar kontakt med de. Hvem er du liksom og hva vil du. Merker at folk er langt mer sosiale her i Oslo på det jevne, men jeg tror nordmenn generelt kan være mer lukkede enn andre folkeslag. 1
hmmz Skrevet 6. mars 2012 #16 Skrevet 6. mars 2012 Synes det er lettere å komme i prat med folk i USA, men det går egentlig ganske greit med litt øvelse her i Norge også bare man er litt nysgjerrig. Og kommer man i prat her i Norge så baller det fort på seg, mens det i USA er mer en høflighetsgreie og kan oppfattes overfladisk. som nevnt lurer folk på hvorfor du sier hei, men så lenge du bare spør om litt småting så glemmer folk skepsisen med en gang.
Gjest -J- Skrevet 6. mars 2012 #17 Skrevet 6. mars 2012 Synes det er lettere å komme i prat med folk i USA, men det går egentlig ganske greit med litt øvelse her i Norge også bare man er litt nysgjerrig. Og kommer man i prat her i Norge så baller det fort på seg, mens det i USA er mer en høflighetsgreie og kan oppfattes overfladisk. Jeg er enig. Folk her i Norge setter så absolutt pris på at du tar kontakt. Det er bare at barrieren er litt høyere og man kanskje oftere må ta initiativ selv. Men på bygda virker det som enkelte folk er paranoide og lurer på om det er skjult kamera når du tar kontakt.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #18 Skrevet 7. mars 2012 Jeg går faktisk ikke på tur for å treffe folk. Da vil jeg være i fred. Når jeg noterer meg all tiden du gidder å bruke her inne, går jeg ut ifra at det ikke er hyttevandring som står høyest på listen din. Å ta seg en prat og bli kjent når man spiser lunsjer eller deler hytte med noen er ikke akkurat uvanlig. 1 time opp og 1 time ned, ja da forventes det vel at man ikke ønsker å stoppe for å flørte.
Steinar40 Skrevet 7. mars 2012 #19 Skrevet 7. mars 2012 Når jeg noterer meg all tiden du gidder å bruke her inne, går jeg ut ifra at det ikke er hyttevandring som står høyest på listen din. Å ta seg en prat og bli kjent når man spiser lunsjer eller deler hytte med noen er ikke akkurat uvanlig. 1 time opp og 1 time ned, ja da forventes det vel at man ikke ønsker å stoppe for å flørte. Jeg bor så langt borte ifra muligheter til (turist)hyttevandringer at det rett og slett ikke er aktuelt. Men ellers liker jeg meg faktisk meget godt ute i naturen. Og mye bedre enn jeg liker meg i en by.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå