meca Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Jeg skal reise på studieutveksling i ett år til et europeisk land, og lurer i den forbindelse på hva jeg skal gjøre med bilen min. Det optimale for meg hadde vært å ta den med, for jeg har ikke veldig lyst til å selge den, men kan ikke se noen grunn til å la den stå stille i Norge et helt år heller. Hvordan er reglene når man tar med seg en bil til utlandet? Antar man ikke kan gjøre det i en ubegrenset tidsperiode, før man eventuelt må få dette landets skilter på den, osv? Kan vel kanskje komme i fare for at det regnes som bilimport også? Håper noen har erfaring på området, og kan hjelpe meg.
Sulosi Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Broren min tok med seg bilen det året han bodde og studerte i tyskland. Trengte ikke skifte skilter. I juleferien kjøpte han ny bil i norge og tok den med. Stor oppstandelse hos vennene i tyskland, ikke pga den nye bilen men pga de nye skiltene... Jeg ville hørt med tollvesenet og forsikringa om det er noe du må gjøre.
MannPåBesøk Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Er vel først og fremst forsikringa du kan få problemer med ved så lange utenlandsopphold. Bare ikke prøv å ta med en utenlandskregistrert bil tilbake til Norge uten en plan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå