Gå til innhold

Hvordan ville dere ha reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest Ny bruker
Skrevet

Lurer på hvordan dere som har barn, men ikke bor sammen med barnefaren ville ha reagert på å få vite at barnefaren har prøvd å ta livet av seg. Ville dere ha nektet han kontakt med barna? Vi snakker her om en mann som ikke på noen måte er aggresiv. Og som aldri har gjort noe urasjonelt når barna er tilstede. Faren har ny samboer, så han er ikke alene. Håper mange har meninger rundt dette temaet, da jeg tror det er et veldig aktuellet problem i dagens samfunn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det gøres ut som om det bare vil gjøre vondt verre dersom han blir nektet omgang med barnet/barna. I hvert fall så lenge det ikke er fare for at han skal skade dem på noe vis.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Nei, jeg ville absolutt ikke nektet ham kontakt. Men oppfordret han til å søke hjelp.

Skrevet

Jeg ville selvsagt latt ham fortsette å ha kontakt med barna, men ville tatt en prat med ham om selvmordsforsøket og min bekymring i forhold til dette mtp barna.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel......... i min situasjon gjennomførte barnefaren det :cry: ,

men hadde det kun vært et "forsøk" så hadde jeg nok ikke tatt fra han retten til og omgåes barna, men jeg ville gjort det under oppsyn

Skrevet

Om han ønsker å ta livet av seg, gjør han nok ikke det med barna, eller noen andre, tilstede, hvis det var det du tenkte på. Jeg tror du kan gjøre vondt verre hvis du nekter ham samvær med barna i en ellers vanskelig tid for ham. Gleden over barna er sikkert en av de få positive tingene i livet hans.

Skrevet
Om han ønsker å ta livet av seg' date=' gjør han nok ikke det med barna, eller noen andre, tilstede, hvis det var det du tenkte på.[/quote']

Det finnes dem som gjør det også.

Skrevet

Jeg synes det blir feil å nekte han omgang med barna da jeg tror dette gjør vondt verre for han. Men han trenger nok hjelp, ro og forståelse for den krisen han er inne i.

Gjest Anonymous
Skrevet

Gamle Alex skrev:

men hadde det kun vært et "forsøk" så hadde jeg nok ikke tatt fra han retten til og omgåes barna, men jeg ville gjort det under oppsyn

Når du sier under oppsyn, hva mener du da? oppsyn av hvem? Ville ikke det gjøre fars deprisjon mye værre? Når en mor har snakket med faren og kan høre at han er helt rasjonell, bør ikke det tale til hans fordel? Hva med barna oppi dette? er det ikke viktig å avmystifisere dette og la de så tidlig som mulig få treffe far slik at de kan se med egne øyne at pappa har det bra? Lurer litt på dette :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel- Synes det er litt vanskelig å gi råd i en slik situasjon, fordi min opplevelse ang dette er jo litt spesiell.

Min Personlige mening er at når du enten har forsøkt eller "truer" med det, er man såpass langt nede at man trenger hjelp. Jeg mener også at omdømme kraften også vil være redusert til tider og jeg viller derfor ikke følt meg trygg at mine barn oppholdt seg sammen med et menneske som i mine øyne til tider kan være ustabil. Det er jo ingen garanti for at han ikke kommer på slike tanker når han har barna.

Jeg ville foreslå først og fremst moren eller en annen famillie medlem han kunne føler seg trygg på kunne være med på besøkene.

Men ingen situasjon er unik, alle mennesker er forskjellige og man reagerer forskjellig i ulike situasjoner

Skrevet

Jeg ville overlatt omsorgen til barnefaren, kanskje selvmordstendensene er fordi han ser barna for lite?

Og det søke hjelp greiene er bare noe tull. La heller folk realisere seg selv, nå hjelpes hele befolkningen og det gjør bare vondt verre. Ikke innbland flere. Nesten alle som tar livet av seg har jo gått masse til hjelp til ingen nytte. Det er handlinger som forårsaker selvmord...altså må vi hindre handlingene, og det er ikke alltid like lett sånn som verden er idag..

Waco

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg ville overlatt omsorgen til barnefaren, kanskje selvmordstendensene er fordi han ser barna for lite?

Og det søke hjelp greiene er bare noe tull. La heller folk realisere seg selv, nå hjelpes hele befolkningen og det gjør bare vondt verre. Ikke innbland flere. Nesten alle som tar livet av seg har jo gått masse til hjelp til ingen nytte. Det er handlinger som forårsaker selvmord...altså må vi hindre handlingene, og det er ikke alltid like lett sånn som verden er idag..

Waco

Kanskje ja - men er man villig til å ta den sjansen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...