Fanta Exotic Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har meldt meg opp til tre eksamner på privatistweb. To skriftelige og en muntlig. Datoene på de skriftelig er fastslått, men ikke den muntlige. Er det noen som vet ca. når den er? Jeg vil gjerne på en konsert i utlandet, hvor jeg må dra senest 24. juni. Kan jeg trygt bestille den ferien, eller er det fare for at eksamenen blir etter den datoen? Jeg irriterer meg over at det ikke står noe tidsrom på privatistweb, og heller ikke en mail hvor man kan kontakte dem..
Aubree Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Jeg hadde 10 eksamener en vår. Alle var i løpet av en måned, sånn i mars-april. Tviler på de legger det så veldig sent, som etter 24. juni. Man skal jo tross alt ha tid til å ordne vitnemål å få sendt inn innen fristen til høgskoler
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har hatt mine i begynnelsen av mai. Skoleåret er jo ferdig den 24. juni, så det er neppe så seint. Grunnen til at det ikke er satt dato for muntlig eksamen er at de må se hvor folk melder seg opp. Det blir som regel ikke satt opp eksamen flere steder i samme fylke med mindre det er mange oppmeldte til flere forskjellige steder.
Aubree Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Grunnen til at det ikke er satt dato for muntlig eksamen er at de må se hvor folk melder seg opp. Det blir som regel ikke satt opp eksamen flere steder i samme fylke med mindre det er mange oppmeldte til flere forskjellige steder. Men man kan jo bare melde seg opp i løpet av et par uker i januar. Fristen går vel ut sånn i midten av januar, så de vet jo nå hvor mange som er påmeldt? Lurte og på hvorfor de var så sene med dato da jeg styra med privatist opplegget :gjeiper:
Meridian Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 Vi får vite de muntlige eksamene rett før påske(eller så var det rett etter påske), så kanskje du skal vente med å bestille billett til da? Eventuelt ringe privatistkontoret å spørre for å være helt sikker? De muntlige eksamene kan, iår, falle på en dato mellom 30.april - 15.juni(eller så var det 22.juni). Tviler sterkt på at det kommer eksamener etter 22.juni, for uken etter så må jo alle få karkaterene sine, og man skal ordne vitnemål og kompetansebeivs og sende inn til diverse studier. Ifjor var eksamene mellom 2.mai - 20.juni, tror jeg. Og året før var det mellom 1.mai - 21.juni, eller noe sånt ...
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Jeg hadde mine privatisteksamener i russetiden; altså begynnelsen av mai.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Men man kan jo bare melde seg opp i løpet av et par uker i januar. Fristen går vel ut sånn i midten av januar, så de vet jo nå hvor mange som er påmeldt? Lurte og på hvorfor de var så sene med dato da jeg styra med privatist opplegget :gjeiper: Ja, de burde jo ha klart å bestemme det til nå. Men de skriftlige blir jo ofte satt før man melder seg opp, fordi man der ikke er avhengige av sensorer på samme måte som på muntlig eksamen. Da kan man til og med kjøre flere fag samtidig i samme klasserom, eller så kan privatistene være med på eksamen til elevene på skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå