Sulosi Skrevet 5. mars 2012 #41 Skrevet 5. mars 2012 For meg er det merkelig at skole har satt seg på bakbeina her. Jeg har aldri fått annet en positive reaksjoner når jeg har sendt eller tatt med stefar på foreldremøter ol. 1
flickan Skrevet 5. mars 2012 #42 Skrevet 5. mars 2012 har skolen egentlig anledning til å be om en slik fullmakt? 1
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2012 #43 Skrevet 5. mars 2012 MEN skolen lar han ikke følge pga at vi ikke får fullmakt fra far, som har delt foreldreansvar. Jeg ville ha kontaktet skolen igjen og bedt om formell dokumentasjon på at kun personer med foreldreansvar, eller fullmakt fra begge biologiske foreldre kan være med som støtte for barnet på førskoledager. Jeg kan skjønne det på foreldresamtaler og møter hvor det skal utveksles konfidensiell informasjon, fordi skolen har ansvar for å ikke videreformidle taushetsbelagte opplysninger direkte. Men som følge for at barnet skal føle seg trygt i skolesituasjonen? Det tipper jeg de ikke har myndighet til å kreve. 1
Gjest navnelapp Skrevet 5. mars 2012 #44 Skrevet 5. mars 2012 har skolen egentlig anledning til å be om en slik fullmakt? Det lurer eg og på. Her hos oss har vi skrive ei liste over dei som kunne hente, som inneholdt namna på besteforeldre og nære vennar. At ein som ikkje er forelder møter på foreldremøte er heilt vanleg. Ein familie som eg kjenner der dei to vaksne ikkje snakkar så godt norsk har konsekvent sendt ein onkel på foreldremøte, ingen har reagert på det. Og på ein foreldresamtale må ein vel kunne ta med ein person til viss ein vil det? Eg veit at onkelen som er nemnt over har møtt på foreldresamtalar i årevis.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2012 #45 Skrevet 5. mars 2012 er sjokkert over at ts ikke ønsker å vere tilstede ved første skoledag. dette er jo ett meget spesielt øyeblikk jeg ikke hadde byttet bort med noen. alle har rett til fri fra sitt arbeid til slik en anledning. barnet har en far og da kan du ikke forlange at en annen mann skal overta barnet hans.vis du bytter partner ofte vil det vere veldig uheldig for barnet ditt.
liv Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #46 Skrevet 5. mars 2012 Jeg gjentar det er ikke første skoledag, førskoledager 2
Harlekin Skrevet 5. mars 2012 #47 Skrevet 5. mars 2012 er sjokkert over at ts ikke ønsker å vere tilstede ved første skoledag. dette er jo ett meget spesielt øyeblikk jeg ikke hadde byttet bort med noen. alle har rett til fri fra sitt arbeid til slik en anledning. barnet har en far og da kan du ikke forlange at en annen mann skal overta barnet hans.vis du bytter partner ofte vil det vere veldig uheldig for barnet ditt. For et latterlig innlegg. Bytter partner ofte? Du fantaserer jo. 3
SmallTalk Skrevet 5. mars 2012 #48 Skrevet 5. mars 2012 Jeg gjentar det er ikke første skoledag, førskoledager Jeg synes fortsatt det er merkelig at skolen må ha fullmakt for at samboeren din skal ha lov til å følge opp sønnen din (og "sin"), og jeg ville tatt kontakt med opplæringskontoret i kommunen for å høre hvor dette står lovfestet. Dersom det ikke står lovfestet noe sted så har skolen et stort forklaringsproblem. Det et godt mulig at skolen ikke har lov til å gi ut sensitiv informasjon om barnet til andre enn deg og barnefar, med mindre dere skriftlig har samtykket til noe annet, men at han ikke skal få lov til å følge/hente/delta i skolesammenheng, det høres veldig merkelig ut. I de fleste familier vil det fra tid til annen oppstå behov for at andre enn mor eller far henter/bringer/deltar på skoleaktiviteter og det er merkelig hvis skolen skulle ha et problem med dette.
liv Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #49 Skrevet 5. mars 2012 Det er alltid sensitiv informasjon når en følger en med spesielle behov I og med at det er assistenter og annet inne i bildet.
SmallTalk Skrevet 5. mars 2012 #50 Skrevet 5. mars 2012 Det er alltid sensitiv informasjon når en følger en med spesielle behov I og med at det er assistenter og annet inne i bildet. Jeg har en bror med meget spesielle behov, så jeg er klar over dette, men det er fullt mulig å kunne hente/bringe uten at man utveksler sensitiv informasjon ved henting og bringing. Dette kan f.eks gjøres i dagbok-format mellom deg og skolen inntil signaturen fra barnefar er på plass.
xinnia Skrevet 6. mars 2012 #51 Skrevet 6. mars 2012 Men kan ikke du gi samboeren din den fullmakten? MÅ den signeres av begge 2? Siden far til barnet er så lite samarbeids villig, så er jo dette til skade for barnet. Noen må kunne gå inn å gi deg fullmakt til å signere alene? Grusom situasjon..
Sulosi Skrevet 6. mars 2012 #52 Skrevet 6. mars 2012 Det er alltid sensitiv informasjon når en følger en med spesielle behov I og med at det er assistenter og annet inne i bildet. På førskoledager er det mange foreldre tilstede så sensitiv informasjon skal uansett ikke frem i lyset de dagene. Slikt tas på møter med kun involverte tilstede.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2012 #53 Skrevet 7. mars 2012 Men kan ikke du gi samboeren din den fullmakten? MÅ den signeres av begge 2? Siden far til barnet er så lite samarbeids villig, så er jo dette til skade for barnet. Noen må kunne gå inn å gi deg fullmakt til å signere alene? Grusom situasjon.. Så lettvint er det heldigvis ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå