Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #1 Skrevet 12. januar 2004 Hei dere flinke damer! Kan jeg vaske dynen og puten min i maskinen hjemme, eller er dette sånn som må renses? Har ikke tørketrommel, har det noe å si? Hvordan vasker jeg evt disse da :oops: ? Det er sånne høie-dyner.
Tusenfryd Skrevet 12. januar 2004 #2 Skrevet 12. januar 2004 Det står som regel en vaskeanvisning på dyner og puter. I alle fall gjør det det på våre. De er fra IKEA og vaskes i maskin et par ganger i året. Hiver dem ikke i tørketrommel, men henger dem i tørkeskap eller ute (som sommeren).
Gjest Poirot Skrevet 12. januar 2004 #3 Skrevet 12. januar 2004 På mine Høiedyner står det at de SKAL i tørketrommel.
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #4 Skrevet 12. januar 2004 Takk så langt! Men må jeg ha i en tennisball el i vaskemaskinen når de vaskes? Mener å ha hørt det en gang.... men langt fra sikker....
Cawarra Skrevet 12. januar 2004 #5 Skrevet 12. januar 2004 Tåler virkelig vaskemaskinene deres vekten av en dyne i våt tilstand? :o Jeg har en vaskemaskin som skal tåle litt ekstra tøy, men jeg hadde aldri turt å vaske en dyne i den likevel.
Gjest Dolphina Skrevet 19. januar 2004 #6 Skrevet 19. januar 2004 Vasket dyna i vaskemaskinen sist uka, fordi hunden hadde tisset på den! Funka det!
Gjest sunshine-t Skrevet 19. januar 2004 #7 Skrevet 19. januar 2004 Vi har en tung dobbelt dyne. må sjekke hvordan den skal vaskes da.. for trådene/mønsteret, har gått litt opp,så en del av dunen ligger i de andre "mønsteren" på en måte. så det blir liksom en liten haug.*løper å ser på dynen* Flora Danica, gåsedunsdyne. Kanvaskes ved op til 60 grade ved brug av specialmiddel, IDV22. Skal tørretumbles. OK, da fant jeg ut det, men hva i alle dager er IDV22?? og hvor finner jeg det??
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #8 Skrevet 22. juni 2009 Jeg vasker både IKEA dyner og Høie dyner i vaskemaskinen, også doble dyner. Maskinene min tar 7 kg. Men jeg vasker bare en om gangen og bruker lite såpe, de skal skylles godt. Jeg tromler dem etterpå, så blir fyllet fordelt ordentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå