Brunhilde Skrevet 7. mars 2012 #21 Skrevet 7. mars 2012 Ok, så bra Men på nettsiden med billige middager er det den ene kjøttdeigretten etter den andre! Ikke er det sunt å spise på mye kjøttdeig, heller. Da har du ikke lest heftene. Jeg skummet et av dem nå, hverdagsmiddager under 100-lappen og mellom laks, torsk, kyllingklubber i flere varianter og kyllinglår fant jeg en oppskrift med kyllingkjøttdeig, en med kjøttdeig og en med pølser. Ikke galt i det hele tatt, mener nå jeg.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #22 Skrevet 7. mars 2012 Hva er misvisende med momsrabatten til kiwi?
sequin Skrevet 7. mars 2012 #23 Skrevet 7. mars 2012 Jeg liker det, vi har brukt det ofte. Men oppskriftene til Meny er bedre, der er det mye god mat. Lastet ned appen og handler på rema 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #24 Skrevet 7. mars 2012 Det irriterer meg litt også at det står "1 dl melk, 1,20 kr" osv, for melken koster 12 kroner! Men oppskriftene er helt ok. Ikke akkurat gourmet eller mors kjøkken, men helt ok. Lagde de pitaburgerne fra heftet med kjøttdeigoppskrifter i går, og de var gode. Men man kan lage mange billigere middager om man komponerer selv
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #25 Skrevet 7. mars 2012 Det irriterer meg at sånne billige middagstips nesten alltid er med billig (og dårlig) kjøtt eller fisk. Det går helt fint an å spise mat uten kjøtt i alle fall et par ganger i uka. Har man et stramt matbudsjett er det vel bedre å ha grønnsaksretter tre dager i uka og så heller skeie ut med kvalitetskjøtt/fisk. Hvorfor skal man absolutt spise de aller billigste svinekotelettene og kyllingfiletene og den billigste kjøttdeigen HVER ENESTE DAG? Jeg er enig med deg, men det norske folk er nok ikke det Rema lager det folk vil ha, og dessverre så syns mange at det ikke er skikkelig middg hvis ikke det er med kjøtt eller fisk. Folk er også veldig opptatt av pris på mat. Hvis man kjører en undersøkelse på om folk er villig til å betale mer for bedre mat, så svarer neste alle ja, men når det kommer til stykket og forbrukeren står i butikken så velger de det billigste. Sånn er folk. Det irriterer meg litt også at det står "1 dl melk, 1,20 kr" osv, for melken koster 12 kroner! 1 dl melk koster jo ikke 12 kroner vel, den koster 1,2 kr. Det er sånn man regner ut hva en matrett koster, det er da ingenting galt med det. Hadde jo i alle fall blitt galt om man skulle regnet med hva 10 dl melk koster, når man bare skal bruke 1 dl.. Syns det er bra konsept, de oppskriftene jeg har prøvd har vært gode. Selv om jeg ikke lager akkurat det som er i oppskriften er det uansett greit å få litt inspirasjon, jeg syns det er vanskelig å finne på ting til middag hver dag. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #26 Skrevet 7. mars 2012 ..jeg mente at om man skal regne på deg sånn, så koster aldri min middagsporsjon mer enn 10 kr men konseptet gir jo mange fine og varierte menyforslag da:) jeg synes porsjonene blir veldig store, i forhold til hva dem beregner! Du vet vel at det går an å nedkskalere oppskriften, dvs lage mindre porsjoner? Eventuelt fryse ned porsjoner, så har du flere middager? Og som andre har nevnt, den melka (eller mel for den saks skyld) du kjøper, men som du bare bruker 1 dl av, tror du ikke at du muligens får bruk for mer i en annen oppskrift en annen dag? 3
Gjest Mildrid Skrevet 7. mars 2012 #27 Skrevet 7. mars 2012 Jeg lurer på hvordan folk regner jeg. For å ta et eksempel: koteletter med brokkoliblanding. - En pakke koteletter kr 60 - Brokkoliblanding kr 30 - Totalt 90 kr Regner dere da 90 kr for middagen selv om man spiste 1 av 4 koteletter og en halv pakke brokkoliblanding? Vil det da si at middagen uken etter med en kotelett til fra samme pakke blir nye 60 kr? Eller er kotelettene da gratis? Eller har dere faktisk kastet dem? 5
Gjest alven Skrevet 7. mars 2012 #28 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har prøvd oppskrifte Shepards Pie. Tok sjansen på å invitere middagsgjester på den. Jeg gikk ut fra middag til 6 voksne og 2 barn. Totale sum 287,- Middagen ble supervellykket, og vi hadde rester til dagen etter, og mine gjester er ikke småsiste.
Fortunatus Skrevet 7. mars 2012 #29 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har vel prøvd den laksen de selger til 40 kr og sett konseptet Jeg synes det er et godt konsept særlig hvor de bruker rene kjøttprodukter/fiskeprodukter og nytt og annerledes tilbehør (rotmos, spaghettisaus, tomatsalsa, guacomole). De bruker heller ikke så mye halvfabrikat som jeg ser på som et stort pluss, og de inspirerer og inviterer til å bruke mye ferske og frosne grønnsaker til en rimelig penge. Matprat.net som jeg også synes har mye av det samme konseptet med sunne, lettvinte og billige hverdagsmiddager synes jeg ofte bruker for mye ferdig krydderblandinger og woksauser. 1
Gjest NozMonster Skrevet 7. mars 2012 #30 Skrevet 7. mars 2012 (endret) 1 dl melk koster jo ikke 12 kroner vel, den koster 1,2 kr. Det er sånn man regner ut hva en matrett koster, det er da ingenting galt med det. Hadde jo i alle fall blitt galt om man skulle regnet med hva 10 dl melk koster, når man bare skal bruke 1 dl.. Og som andre har nevnt, den melka (eller mel for den saks skyld) du kjøper, men som du bare bruker 1 dl av, tror du ikke at du muligens får bruk for mer i en annen oppskrift en annen dag? joojooo, MEN! om man skal regne på det sånn, så er det IKKE særeget for rema at en middag koster under 100lappen! da vil jeg påstå at de aller aller fleste hverdagsmiddager faktisk koster under 100lappen- uansett om du handler på rimi eller rema eller ica! Endret 7. mars 2012 av NozMonster 1
Gjest Ludovie Skrevet 7. mars 2012 #31 Skrevet 7. mars 2012 joojooo, MEN! om man skal regne på det sånn, så er det IKKE særeget for rema at en middag koster under 100lappen! da vil jeg påstå at de aller aller fleste hverdagsmiddager faktisk koster under 100lappen- uansett om du handler på rimi eller rema eller ica! Men ingen har da påstått noe annet? Jeg vil jo tro at dersom man bruker oppskriftene fra Rema, så koster det stort sett under 100 kr., uansett hvor man kjøper ingrediensene. Poenget er at oppskriftene er til middagsretter som stort sett er rimelige fordi det ikke trengs dyre ingredienser som okse indrefilet, vin, breiflabb, parmaskinke, mozzarella, dyre grønnsaker som f.eks. dulcitatomater, asparges, osv. 1
Gjest NozMonster Skrevet 7. mars 2012 #32 Skrevet 7. mars 2012 Men ingen har da påstått noe annet? Jeg vil jo tro at dersom man bruker oppskriftene fra Rema, så koster det stort sett under 100 kr., uansett hvor man kjøper ingrediensene. Poenget er at oppskriftene er til middagsretter som stort sett er rimelige fordi det ikke trengs dyre ingredienser som okse indrefilet, vin, breiflabb, parmaskinke, mozzarella, dyre grønnsaker som f.eks. dulcitatomater, asparges, osv. joda, sant nok. men alikvell synes jeg reklamen er misvisende, men det blir for mye off-topic om jeg skal ta opp (igjen )
Kråkesaks Skrevet 7. mars 2012 #33 Skrevet 7. mars 2012 Tråden er ryddet for spam. Kråkesaks, moderator.
kokkosmamma Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #34 Skrevet 7. mars 2012 Jeg liker det, vi har brukt det ofte. Men oppskriftene til Meny er bedre, der er det mye god mat. Lastet ned appen og handler på rema Er dem billigere på rema? regner dem ut der hvor mye det vill koste?
Lista Skrevet 8. mars 2012 #35 Skrevet 8. mars 2012 greit nok konsept, men det som irriterer meg så fryktelig er at om det for.eks skal være 1 dl melk i oppskriften, så regner de ut hvor mye akkuratt DEN desilitern koster... sånn gjør de med alle ingredienser.. men man må jo kjøpe hele melkelitern, eller hele pakka med mel eller hva det skal være... så jeg føler det blir veldig juks at det er middag "under 100 lappen"... du får den på app også, synes forøvrig at appen oppdateres altfor sjeldent også! Herregud, selvfølgelig må de regne på det sånn. "Vanlige" folk har jo melk stående i kjøleskapet, og så bruker men 1 dl av denne. Samme med mel, salt, smør etc. Du må planlegge litt da vet du, om du ikke greier å bruke opp maten du kjøper ..jeg mente at om man skal regne på deg sånn, så koster aldri min middagsporsjon mer enn 10 kr men konseptet gir jo mange fine og varierte menyforslag da:) jeg synes porsjonene blir veldig store, i forhold til hva dem beregner! Jeg må si jeg synes det virker som porsjonene blir veldig små! Chili con carne med 400 gram karbonadedeig til 4 stk? Det er ikke spesielt mye. Det irriterer meg at sånne billige middagstips nesten alltid er med billig (og dårlig) kjøtt eller fisk. Det går helt fint an å spise mat uten kjøtt i alle fall et par ganger i uka. Har man et stramt matbudsjett er det vel bedre å ha grønnsaksretter tre dager i uka og så heller skeie ut med kvalitetskjøtt/fisk. Hvorfor skal man absolutt spise de aller billigste svinekotelettene og kyllingfiletene og den billigste kjøttdeigen HVER ENESTE DAG? Øh, har du skjønt poenget heller? Selvfølgelig må de bruke billig kjøtt og fisk for at det skal bli en billig matrett. Det burde vel ikke være så veldig overraskende. Det irriterer meg litt også at det står "1 dl melk, 1,20 kr" osv, for melken koster 12 kroner! Men oppskriftene er helt ok. Ikke akkurat gourmet eller mors kjøkken, men helt ok. Lagde de pitaburgerne fra heftet med kjøttdeigoppskrifter i går, og de var gode. Men man kan lage mange billigere middager om man komponerer selv 1 liter melk koster 12 kroner. Men man trenger ikke 1 liter, man trenger 1 dl! Da koster det ikke 12 kroner, men 1,2 kr. Det er ikke noen annen måte å gjøre det på. Skulle man brukt prisen man betalte for hele varen hadde det blitt dyre middagsretter 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #36 Skrevet 8. mars 2012 Øh, har du skjønt poenget heller? Selvfølgelig må de bruke billig kjøtt og fisk for at det skal bli en billig matrett. Det burde vel ikke være så veldig overraskende. Jeg synes de kunne vært litt mer oppfinnsomme og hatt flere vegetarretter. Det er helt unødvendig å spise kjøtt hver dag. Men ok, det er vel det det norske folk vil ha. Altså er disse Rema-oppskriftene ikke noe for meg. 1
Moscato Skrevet 8. mars 2012 #37 Skrevet 8. mars 2012 Jeg synes de kunne vært litt mer oppfinnsomme og hatt flere vegetarretter. Det er helt unødvendig å spise kjøtt hver dag. Men ok, det er vel det det norske folk vil ha. Altså er disse Rema-oppskriftene ikke noe for meg. Du er jo ikkje nøydd til å bruke kvar einaste oppskrift i hefta, eller ete dei middagane kvar einaste dag. Eg likar konseptet, og brukar rettane som inspirasjon. Det betyr ikkje at eg et kjøtdeig kvar dag. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå