Gå til innhold

Middag for under 100 lappen fra Rema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen der ute som har prøvd menyene til Rema 1000?

Hvormange syntes dere dem holder til?

Og hva syntes dere?

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

greit nok konsept, men det som irriterer meg så fryktelig er at om det for.eks skal være 1 dl melk i oppskriften, så regner de ut hvor mye akkuratt DEN desilitern koster... sånn gjør de med alle ingredienser.. men man må jo kjøpe hele melkelitern, eller hele pakka med mel eller hva det skal være...

så jeg føler det blir veldig juks at det er middag "under 100 lappen"... du får den på app også, synes forøvrig at appen oppdateres altfor sjeldent også!

Endret av NozMonster
  • Liker 2
Skrevet

greit nok konsept, men det som irriterer meg så fryktelig er at om det for.eks skal være 1 dl melk i oppskriften, så regner de ut hvor mye akkuratt DEN desilitern koster... sånn gjør de med alle ingredienser.. men man må jo kjøpe hele melkelitern, eller hele pakka med mel eller hva det skal være...

så jeg føler det blir veldig juks at det er middag "under 100 lappen"... du får den på app også, synes forøvrig at appen oppdateres altfor sjeldent også!

Joda, men la meg si du skall lage kjøttkaker da, da regner dem ut hvor mye 1 egg koster som du sier, og du kjøper jo hele pakka, MEN da kan du lage pannekaker eller hva det måtte være føre datoen går ut. så du får jo spisst opp.

Men føler dere at disse porsonene holder til en familie på 4?

Dem holder til mel og samboern, da er vi gode og mette og vell så det, blir ikke mye og gi til hundene for og si det sånn =) kansje av og til da...

men mye godt da... hadde foreksempel aldri laget rotmos før, og noe så billig og sundt og lage da =) Hadde det til svinekotteletter =)

• Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

..jeg mente at om man skal regne på deg sånn, så koster aldri min middagsporsjon mer enn 10 kr :roll:

men konseptet gir jo mange fine og varierte menyforslag da:)

jeg synes porsjonene blir veldig store, i forhold til hva dem beregner!

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Gjest Ludovie
Skrevet

Du får heller se på det sånn at dersom du allerede har noen av ingrediensene i skapet, så blir middagen billigere enn det som står oppgitt. ;)

Dette ble en avsporing. Jeg har ikke prøvd noen av oppskriftene, men vil gjerne vite hva folk synes om dem, så jeg håper det kommer svar på det TS spør om. :)

• Liker 1
Skrevet

Du får heller se på det sånn at dersom du allerede har noen av ingrediensene i skapet, så blir middagen billigere enn det som står oppgitt. ;)

Dette ble en avsporing. Jeg har ikke prøvd noen av oppskriftene, men vil gjerne vite hva folk synes om dem, så jeg håper det kommer svar på det TS spør om. :)

mange av dem var gansje gode, og litt mere anderledes i smaken, ting som ikke hørtes godt ut var faktisk godt. og ikke vanskelig heller =)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke prøvd noen av oppskriftene, men har sans for konseptet. Jeg tror det får mange til å tenke nytt, og som kokkosmamma sier, så er oppskriftene greie og enkle og ikke minst rimeloge. Rema 1000 har kommet seg mange hakk både på utvalg og kvalitet de siste årene. Min lokale Rema er bl.a. super på frukt og grønt, og har et vell av ulike varianter av olivenolje bl.a.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det irriterer meg at sånne billige middagstips nesten alltid er med billig (og dårlig) kjøtt eller fisk. Det går helt fint an å spise mat uten kjøtt i alle fall et par ganger i uka. Har man et stramt matbudsjett er det vel bedre å ha grønnsaksretter tre dager i uka og så heller skeie ut med kvalitetskjøtt/fisk. Hvorfor skal man absolutt spise de aller billigste svinekotelettene og kyllingfiletene og den billigste kjøttdeigen HVER ENESTE DAG?

• Liker 3
Gjest Ludovie
Skrevet

Det irriterer meg at sånne billige middagstips nesten alltid er med billig (og dårlig) kjøtt eller fisk. Det går helt fint an å spise mat uten kjøtt i alle fall et par ganger i uka. Har man et stramt matbudsjett er det vel bedre å ha grønnsaksretter tre dager i uka og så heller skeie ut med kvalitetskjøtt/fisk. Hvorfor skal man absolutt spise de aller billigste svinekotelettene og kyllingfiletene og den billigste kjøttdeigen HVER ENESTE DAG?

Enig i dette. Men Rema har faktisk også en brosjyre ute nå som jeg rasket med meg hjem på lørdag, som heter "5 om dagen", og hvor man finner oppskrifter på 3-4 fullverdige vegetariske middagsretter. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i dette. Men Rema har faktisk også en brosjyre ute nå som jeg rasket med meg hjem på lørdag, som heter "5 om dagen", og hvor man finner oppskrifter på 3-4 fullverdige vegetariske middagsretter. :)

Ok, så bra :)

Men på nettsiden med billige middager er det den ene kjøttdeigretten etter den andre!

Ikke er det sunt å spise på mye kjøttdeig, heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke den er så bra, mest fordi vi kun er 2 personer i husstanden og klarer å finne mye sunnere og bedre middager som er enda billigere. Og som allerede noen har nevnt, de regner ut hva 1 egg eller 1 dl koster.

Skrevet

Jeg har prøvd noen av oppskriftene. Synes det er helt greie hverdagsmiddager.

Vi er to voksne og en kresen, småspist jente på 10 år. Porsjonene er passende for oss. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes de er geniale for å få ideer til kjapp hverdagsmat :) Jeg følger aldri oppskriftene slavisk, men jeg tror de ville holdt til ca 3 voksne som er like glupske som meg og samboeren.

• Liker 2
Gjest Stronger
Skrevet

Men på nettsiden med billige middager er det den ene kjøttdeigretten etter den andre!

Ikke er det sunt å spise på mye kjøttdeig, heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om det der med hvor mye dte koster osv. Men jeg liker dei enkle oppskrifta demes. Har prøvd dei med wok. Ble kjempe godt!

Gjest Mildrid
Skrevet

Jeg syns ikke den er så bra, mest fordi vi kun er 2 personer i husstanden og klarer å finne mye sunnere og bedre middager som er enda billigere. Og som allerede noen har nevnt, de regner ut hva 1 egg eller 1 dl koster.

Ja, selvfølgelig gjør de det. Det blir jo feil å regne ut i fra en pakke egg og en pakke smør når man tar ett egg og en skje smør. Du kaster vel ikke resten av maten som blir igjen?

• Liker 11
Gjest Chevy
Skrevet

Oppskriftene er supre, enkle, billige og kjempegode! Jeg har laget mange av tingene nå og er kjempefornøyd!! Favoritter: spagetti carbonara, alle wokene, kyllingboller i karrisaus,og asiatisk kyllingsuppe- til nå:)

Skrevet

Fin som inspirasjon, men mtp at den forutsetter at du har endel fra før og utregningsmetoden så synes jeg at konseptet er noe misvisende.

Skrevet

Til dere som mener dere lager billigere og sunnere middager selv... hva lager dere? kan jeg få noe oppskriffter?

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

Fin som inspirasjon, men mtp at den forutsetter at du har endel fra før og utregningsmetoden så synes jeg at konseptet er noe misvisende.

enig... det var det jeg også prøvde å skrive oppiher.

den er jo like misvisende som momsrabatten til Kiwi :ler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...