Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når er det vi får selvangivelsen i posten? Er det nå i mars? For den skal vel leveres før 30.april om jeg ikke husker feil?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

20. mars - Utsendelse av selvangivelsene starter, og selvangivelsen kan leveres elektronisk på Altinn. Gjelder både for lønnstakere/pensjonister og næringsdrivende.

30. april - Frist for levering av oppgave over aksjer og egenkapitalbevis og selvangivelse for lønnstakere og pensjonister. Også frist for å levere selvangivelsen for næringsdrivende - dersom de leverer på papir.

25. juni - Skatteoppgjørene for juni sendes ut. Dette er hovedoppgjøret der omtrent 80 prosent av skattebetalerne skal få sitt skatteoppgjør. De resterende får utover høsten.

20.august - Frist for betaling av restskatt 1. termin (juni-oppgjøret). Restskatt på under 1.000 kroner betales i sin helhet innen denne datoen, mens restskatt over 1.000 kroner deles i to like deler og hvor den ene halvparten må betales innen denne datoen.

Skrevet

Jeg har tabelltrekk, men trekker 1000 kr ekstra i skatt i måneden. Både for å slippe å få baksmell. Men også fordi det er en grei måte å spare på :) det samme gjør min mann. Kjekt å få ekstra penger til ferien.

Skrevet

Jeg skatter 36%, jeg skatter i grunn altfor mye og gleder meg til å få masse penger igjen på skatten. Og ja, jeg gjør det med overlegg. Det er sparing uten at jeg egentlig tenker over det. I år får jeg over 20.000 kr igjen på skatten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Det er jo en veldig dum måte å spare på med tanke på de dårlige rentene du får.

Skrevet

Men det er en veldig fin måte å spare for oss som ikke kan å spare:)

For hvis jeg heller hadde fått en ekstra tusenlapp utbetalt i mnd, hadde jeg garantert brukt den på noe "ufornuftig" framfor å spare den. Så for min del er det kjempebra å få igjen noen tusenlapper på skatten før sommeren!

Vurderer å få de til å trekke ekstra jeg også, jeg har jo gått i pluss fram til nå men det kan jo fort endres det også..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Klart, men nå sparer jeg såpass mye ellers i året uansett, så vel vel, da taper jeg litt, men da får jeg også brukt pengene på meg selv, ellers går det som sagt bare inn i den store sparingsposten, og jeg klarer da ikke å bruke dem på nettopp meg selv.

Hovedgrunnen er dog at jeg faktisk tjener svært variabelt, ergo må jeg skatte mye for å unngå baksmell. Det er snakk om ganske mye penger jeg tjener ekstra, og jeg tar ikke sjansen på å få baksmell, jeg orker rett og slett ikke det som jeg fikk første året jeg jobbet der jeg jobber nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...