AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har veldig høyt fravær på skolen. Det er snakk om langt over 20 dager og 30+ timer. Jeg sliter psykisk (depresjon, en smule angst, bipolar lidelse og det som er). Nå har jeg fått råd og anbefaling om å dele opp skoleåret mitt. Jeg går første året mitt på videregående skole. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har også fått høre at jeg kan ta opp de fagene som er nødvendige som privatist. Men jeg forstår ikke så veldig mye av dette. Skal snart i et møte med rådgiver, psykolog, kontaktlærer osv, men ønsker å vite litt mer om det på forhånd...
AryaUnderfoot Skrevet 5. mars 2012 #2 Skrevet 5. mars 2012 Er usikker på hvordan det fungerer å dele opp skoleåret, men har gått opp som privatist i ett fag selv. Da bare kjøper du boka og melder deg opp til eksamen i ett (eller flere) fag, og så må du lese på egenhånd (evt. samarbeid med skolen hvor du får delta i timene også). Så møter du opp til eksamen og fullfører den og dette havner på vitnemålet ditt
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #4 Skrevet 5. mars 2012 Men er det noen som vet om det er mulig å ta alle fagene som privatist? Eller?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Det er mulig å ta alle fagene som privatist, ja. Men da må du selvfølgelig slutte på skolen. Jeg tar selv hele Vg2 som privatist. Det er mye jobb i seg selv, men om du også sliter psykisk og skal lese deg opp til disse fagene selv blir det veldig tungvindt, mener jeg. For det vet jeg av erfaring. Men du gjør nok kanskje lurt i å ta noen fag som privatist, da kan du selv bestemme din studietid til en viss grad Lykke til
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 Ja, det er mulig å ta alle fagene som privatist. Jeg har tatt et helt skoleår som privatist fordi jeg ikke kom inn på skole. Når du er privatist må du gjøre alt på egenhånd, med mindre skolen er grei og lar deg delta i undervisningen. Du bør derfor ha god selvdisiplin og være relativt sterk i faget om du skal få det til med et godt resultat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå