Gå til innhold

Fru Martinsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har visst allerede bestilt en reise, vi..... Hvordan blir det da når vi bytter navn i mai og reiser i juli...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tex - jeg tror det viktigste er at navn på billett og pass stemmer overens. Men så spørs det vel litt hvor du skal....

Skrevet

Vi har ikke fått billettene ennå, men vi skal til Hellas...

UNgene må ha nye pass før vi drar uansett og jeg gidder ikke å kjøpe nytt pass nå før vi bytter navn og etterpå når vi har kommet hjem...

Kanskje vi bare skulle fremskynde hele navnegreia, og si ifra til reiseselskapet...?

Skrevet

Hvis ungene uansett må ha nye pass til turen hadde jeg nok endret navn i forkant. Passene koster jo litt... Å endre navn på billettene er jo ikke noe problem.

Skrevet

Ok, takk for oppklaring! :P

Men vet fortsatt ikke om jeg skal bytte navn før eller etter bryllupet. Vi skal ikke på bryllupsreise som trenger pass.. Men er jo koselig å ha mitt nye navn på alle kort og slikt med en gang etter bryllupet. Og jeg vil at presten skal si mitt navn slik det er nå under selve vielsen. Men det kan han sikkert gjøre selvom jeg lovlig allerede har tatt hans navn...

Presten til min venninne mente han måtte lese opp hennes nye navn, og "nektet" å lese opp hennes pikenavn...... Så hun anbefaler meg å gjøre navneendringen etter bryllupet dersom opplesningen i kirken betyr mye for meg.

Skrevet
Presten til min venninne mente han måtte lese opp hennes nye navn' date=' og "nektet" å lese opp hennes pikenavn...... Så hun anbefaler meg å gjøre navneendringen etter bryllupet dersom opplesningen i kirken betyr mye for meg.[/quote']

Prester er forskjellig, så får høre hva vår har å si. Det er viktigere for meg at han leser opp mitt "pikenavn" i kirken, enn at jeg med en gang får kort og slikt med mitt nye navn på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...