Gå til innhold

Vond oppvekst vs god oppvekst ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere er en vond oppvekst, og hva tenker dere er en god en? Grunn osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Tror mye ligger i trygghet. Føler et barn seg trygg så er masse av grunnlaget for en god oppvekst lagt.

• Liker 2
Skrevet

En god oppvekst er vel preget av kjærlighet og trygghet. At man blir respektert for den man er (man får ha egne interesser og meninger), at man har folk rundt seg som interesserer seg for en.

Har selv hatt en relativ vond oppvekst. Grunnen til at jeg vil betegne den som vond var: lite kjærlighet og respekt fra foreldrene mine (aldri klemmer eller gode ord, ble kritisert for å ha "feil" meninger/interesser), jeg var utrygg hjemme og på skolen (pappa er en "sinna" mann, jeg var for sjenert til å trives på skolen, klarte ikke være meg selv). Jeg hadde få venner pga at jeg var sjenert, jeg måtte derfor være mye alene.

Gjest anonym
Skrevet

trygghet er det viktigste for barna for en god oppvekst.for mye krangling osv foran barn kan prege dem for resten av livet,vet alt om det.eller foreldre som driter i om de blir fulle foran barn og kjefter dem huden full støtt og stadig fordi dem gjør noe feil(noe barn må om de skal lære)

så ingen trygghet,ingen god oppvekst.

trygg ppvekst er at foreldrene er der,de får trygghet osv.kan komme og prate med foreldrene sine om man trenger det.og det og lytte på barna sine.

• Liker 1
Gjest O___o
Skrevet

Jeg tenker at det ikke finnes en endten eller - men en mellomting

AnonymBruker
Skrevet

Å bli sett, hørt og få kjærlighet og stabilitet er vel det jeg ser på som en god oppvekst.

Min oppvekst manglet alt dette og den var vond. Så jeg baserer det på egen erfaring.

Skrevet

Vond oppvekst. Å ikke være trygg på skolen eller hjemme. Føle seg uelsket og hakket på. Føle at de som liksom skal ta vare på deg ikke stiller opp eller bryr seg. Bli mobbet.

God oppvekst er vel det motsatte.

Jeg hadde ingen god oppvekst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...