Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hoppet av studiene og skal nå søke på jobb. Har funnet flere relevante stillinger som jeg skal søke på, men holder nå på å bli sprø. Hva er det med alle nettsøknadene som skal fylles ut!

Jeg vet ikke om det er fordi jeg er ny i gamet eller om jeg bare er udugelig, men disse nettsøknadene er fryktelig kronglete. Felter skal fylles ut, man skal trykke lagre, neste, ok osv. Det er ikke greit å oppgi måned og år, neida, nøyaktig dato må oppgis. Feltene man kan skrive i godtar kun et bestemt antall tegn, selvsagt ikke mange nok til å skrive navn på tidl. arbeidsplass eller stilling fullt ut så det er forståelig. Jeg skal fylle ut "om meg", "mål" og "mine spesialiteter" (hva i all verden er det? Favorittoppskriftene mine?) Og hvert eneste potensielt arbeidssted har sitt system som skal fylles ut.

:rope: Hva skjedde med den gode gamle papirsøknaden? Og hvis det må gjøre elektronisk, hvorfor kunne ikke alle sammen brukt et samkjørt system slik at man slipper å legge inn all info på nytt alle stedene?

Vet jeg setter ting litt på spissen, men jeg kan da ikke være den eneste som blir lei, frustrert og irritert over dette? :sukk:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, du er ikke alene. Jeg ser meg om etter ny jobb, og har hittil bare fyllt ut EN søknad, men jeg kjenner jeg får vondt i magen av å tenke på å fylle ut 30 til. Latterlig dårlig opplegg...

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, når det gjelder referanser.

Er det ok å skrive at referanser oppgis ved forespørsel? Jeg har gode referanser, men ønsker å ha litt kontroll på hvem som ringer dem. Eller ber jeg da automatisk om å bli nedprioritert blant søkerne?

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å si at referanse oppgis ved forespørsel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt 200 jobber de siste 2 årene og jeg kjenner jeg blir helt matt når jeg skal søke på en jobb og kommer til nok en webcruiter eller lignende. Skulle så inderlig ønske at det fantes en standarisert løsning :)

AnonymBruker
Skrevet

Enig!

Noen få har sånn CV-import, skulle ønske flere hadde det. Det verste er de der du må fylle ut fra rullegardiner med all mulig håpløse alternativer. .

AnonymBruker
Skrevet

Enig!

Noen få har sånn CV-import, skulle ønske flere hadde det. Det verste er de der du må fylle ut fra rullegardiner med all mulig håpløse alternativer. .

Jeg er så enig! Det er sjelden noe passer fra rullegardinene, men fordi det er obligatorisk MÅ man velge noe likevel, for så å prøve å forklare. Lurer ofte på hva de som motar slike søknader synes om systemet. De kan vel ikke mene at det fungerer veldig bra?

Gjest Leopard
Skrevet (endret)

Noen sider lar deg opprette en konto slik at alle opplysningene blir lagret bortsett fra CVen som selvsagt må gjøres om. Slik burde det være med alle elektroniske jobbsøknader.

Er utrolig slitsomt å skrive inn alt på nytt igjen for hver gang.

Endret av Leopard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...