Sniff80 Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har en bitteliten steinsprut i panseret på min svarte bil. En kamerat sa jeg skulle kjøpe en lakkstift, og det har jeg gjort. Det er to farger i pakken, en blank og en svart. Begge ser ut som neglelakk. Jeg tenkte å vaske bilen i dag, og så lakke. Spørsmålet er: hvordan gjør jeg? Er det den svarte først, så den blanke? Vente mellom lagene?
Gjest PinkLeaf Skrevet 4. mars 2012 #2 Skrevet 4. mars 2012 Er det helt gjennom lakken slik at steinsprut er hvit, eller er det kun gjennom klarlakken?
Sniff80 Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2012 Godt spørsmål. Tror den er hvit, derfor jeg ble oppmerksom på den.
Gjest PinkLeaf Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Personlig er jeg litt skeptisk til sånne quick fix som lakkstift, og ville heller kjørt innom et bilpleiefirma. Da blir jobben gjort ordentlig, du slipper å bekymre deg for rust, og det ser ørten ganger bedre ut. Det er sjelden veldig dyrt heller. :-)
Sniff80 Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2012 Takk for svar. Vennen som anbefalte stiften, jobber på Bertel O Steen. så han burde ha peiling? Tenker mer på at det tar tid å fikse det om man må innom verkstedet, sette fra seg bilen osv.
Gjest PinkLeaf Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Det kan jo hende. ;-) Men på de fleste bilpleiefirma kan du vente mens de polerer - men må kanskje litt tyngre skyts til når det er gjennom lakken. :-) men hvis kameraten er sikker på at lakkstift holder rusta borte, så er det sikkert en helt ok nødløsning. :-)
Gjest Audiot Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Legg først på den svarte lakken, når den er helt tørr maler du på den blanke. Det er klarlakk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå