Gå til innhold

Jeg savner et pc-spill å fortape meg i :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg fikk barn, fant jeg mye glede i spill som World of Warcraft. Imidlertid krever mmorpg-spill MYE tid til farming, raiding, professions, questing osv osv om man vil spille det på et noenlunde høyt nivå. Og nå bruker jeg jo helgene til å være sammen med min flotte gutt på utendørsaktiviteter, og ikke hjemme foran pc'en :)

Jeg elsket Oblivion; det var mitt første spill av den genren, så det var ganske så magisk :rodmer: Og deilig å kunne slappe av etter flere hektiske år i World of Warcraft. Gleden min var derfor stor når Skyrim kom. Men magien lar dessverre vente på seg :( Jeg har blitt altfor vant til å farme, og å måtte jobbe mye for det jeg vil ha. I Skyrim må du virkelig holde tunga rett i munnen for ikke å utnytte spillet mtp å bli en Gud.. Etter bare 30-40 min jobbing med alle materialene jeg hadde samlet meg opp til blacksmithing/enchanting, lagde jeg armor som lot meg one-shotte det meste; selv på ganske høy vanskelighetsgrad.. Og jeg har så mye gull at det er nesten latterlig, selv om jeg ikke looter annet enn enchantet utstyr/gull/potions..

Jeg sliter også med å rollespille skikkelig, da mulighetene for godt rollespill er så utrolig begrenset.

Jeg savner et magisk spill å fortape meg i :tristbla: Kveldene går nå med til kjedelig nettsurfing, og jeg får ikke noe ut av det.. Bare kjeder meg, mens mannen min storkoser seg med CoD etter at poden er i seng.. Jeg vil kose meg med et spill jeg også! Er det flere som har det på samme måten, evt har tips til et spill jeg burde prøve? Nå laster jeg ned WoW på pc'en IGJEN, selv om jeg VET at jeg ikke har tid til å spille nok til å virkelig kose meg.. :tristbla:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å sjekke ut det virkelige liv, ganske bra det og...

Men fra sarkasme til alvor, med tanke på at dere har barn bør dere kanskje utforske aktiviteter som er mer stimulerende for en barnefamilie.

AnonymBruker
Skrevet

Men fra sarkasme til alvor, med tanke på at dere har barn bør dere kanskje utforske aktiviteter som er mer stimulerende for en barnefamilie.

Det her er snakk om etter at gullet er i seng på kveldene; han legger seg kl 19 og da er jeg som regel våken i noen timer til vet du ;) Som jeg skrev, så sitter vi ikke hjemme i helgene og spiller etter at vi fikk barn, men når barnet er lagt for kvelden så er det jo kos med en hobby. Jeg orker ikke sitte i sofaen og glo på tv-kassa, og ikke liker jeg strikking eller scrapping. Man må vel få lov til å ha en hobby etter at barnet er i seng? ;)

• Liker 5
Skrevet

Tips til spill med god story og fin musikk og lett å fortape seg i når du ikke har alt for mye tid;

Icewind Dale 1 og 2 (finnes på Gog.com, fantastisk side)

The Book of Unwritten tales

The Whispered World

Hidden object-spill fra BigFishGames

Minecraft (bygg og kos deg :D)

Ellers er det greit å finne ut av hvilken type spill som fenger deg når du har litt tid på kveldene, og gjøre et googlesøk utifra det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

For en snever og konvensjonell uttalelse. Hvorfor er det bedre å se på tv enn å spille ?

Så til TS , har du prøvd vanlig rts, ikke online. Da skjer det ikke noe før du er tilbake igjen for å spille. F.eks . Settlers, starcraft , warcraft og red alert serien .

Endret av sebastianen
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte Lost Odyssey ganske godt, men det er til X-box tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til alle dere som legger igjen tips til meg her; gleder meg allerede til å google og lese om de ulike spillene i kveld etter at gullet er i seng :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

HON / Heroes of newerth. Spillet har etter hva jeg har hørt flere likheter med Dota, men er mye bedre (har aldri spillt dota før selv). Du betaler et engangsbeløp og kan da spille så mye du orker :-)

MS/ mafiaspillet.no har jeg flere kompiser som spiller, dette er et online gratis spill.

AnonymBruker
Skrevet

For en snever og konvensjonell uttalelse. Hvorfor er det bedre å se på tv enn å spille ?

Så til TS , har du prøvd vanlig rts, ikke online. Da skjer det ikke noe før du er tilbake igjen for å spille. F.eks . Settlers, starcraft , warcraft og red alert serien .

Sa jeg at TV er bedre? Men jeg skjønner jo at jeg har forvilla meg inn i en tråd der du har to muligheter på fritida, TV eller dataspill :fnise:

Huff.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Terraria. :gjeiper:

Gjest NotSo
Skrevet

Mass Effect spillene, enern har litt dårlig gameplay, men story'n er utrolig bra. Toern har mye bedre gameplay, men litt dårligere story imo.

Skrevet

De eneste spillene jeg kan spille i timesvis er The Sims 3 og The Sims Medieval.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Diablo 3 kommer ut om noen år :gjeiper:

Skrevet

Dragon Age. Spill den første først selvfølgelig, man blir temmelig fortapt! :)

Skrevet

Dreamfall :D The longest journey

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fallout 3? Jeg likte rollespillbiten og hvordan handlingene dine i spillet endrer hvordan folk forholder seg til deg gjennom at karmaen din forandrer seg.

Men det er ikke så veldig MAGISK, da. Fallout 3 er en temmelig grim etter-apokalypsen-dystopi, der verden i det alt vesentlige har gått grundig og ettertrykkelig til helvete.

Fallout 3 hadde også en masse artige DLC som i seg selv var ganske omfattende spill. Min favoritt var Mothership Zeta, der helten blir sugd opp av aliens og må finne veien hjem fra høy omløpsbane gjennom å overta kontrollen over romskipet.

Endret av Mann 42
Skrevet (endret)

Hva er galt med litt gudelignende krefter, forresten? Jeg stekte en ancient dragon på 20 sekunder med en kombinasjon av lightning storm, guardian circle, highborn, Shalidors insights og slow time her om dagen. Det ble bare en liten haug støv igjen av den, og hadde det vært mulig å brøle et hjerteli moaah-haa-haa-haaaaa!!!! så hadde jeg gjort det. Now, who`s the bitch?

Endret av Mann 42
AnonymBruker
Skrevet

Sa jeg at TV er bedre? Men jeg skjønner jo at jeg har forvilla meg inn i en tråd der du har to muligheter på fritida, TV eller dataspill :fnise:

Huff.

Du får komme med tips til hobbyer du mener er bra nok å holde på etter at barna er i seng du da?

Baking? Innredning av huset med tilhørende blogging? Strikking eller hekling? Er alt dette bedre, når dataspill er det hun synes er morsomt å holde på med?

• Liker 3
Skrevet

Hvordan kunne jeg glemme Meyer's Civilization? Herregud så mange timer jeg har tapt til det spillet... Og så Black and White 1 og 2 da :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...