Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt og bestille meg en kjole og to topper på asos. Det blir litt over 500. Er det noen som vet hva frakten blir? og er det toll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frakten er gratis på ASOS, hvis du ikke skal ha ekspress-levering, da koster den 10£ tror jeg.

Hvis du tar gratis frakt blir den nok sendt gjennom tollen, så det kan ta litt tid. Toll er 10.7% og MVA er 25%. Du kan regne det ut her: http://toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=no

+ at posten skal ha et gebyr

Hvis du tar ekspress-levering får du den innen noen dager levert på døra av DHL. Du får toll og mva-regning i posten senere. DHL skal også ha et gebyr.

Skrevet

Som sagt så er det gratis frakt med mindre du skal ha ekspress-levering, og da ville jeg benyttet meg av det. Jeg har aldri fått noe gebyr utover toll (10.7%) og moms (25%), så du får bare krysse fingrene for at du ikke må betale mer enn hva du ser på tollkalkulatoren :)

Skrevet

Som sagt så er det gratis frakt med mindre du skal ha ekspress-levering, og da ville jeg benyttet meg av det. Jeg har aldri fått noe gebyr utover toll (10.7%) og moms (25%), så du får bare krysse fingrene for at du ikke må betale mer enn hva du ser på tollkalkulatoren :)

Får du ikke fortollingsgebyr fra posten på 125kr(ca) når du henter pakken? :klo: hvordan går det an?!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får fortollingsgebyr uansett hvilket selskap man benytter, så lenge man må betale toll.

Hender seg det "glipper igjennom" oftere hos de som leverer på dør (altså ikke posten)

Men ts, du skal bestille en kjole og to topper, kanskje det lønner seg å bestille hver for seg? For om verdien er under 200 pr plagg så vil du slippe ekstra avgifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...