Gå til innhold

Pus har herjet litt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og revet av en klo.

Litt voldsom lek og poten smalt litt hardt i en dørkarm, og vips, der var kloa borte.

Det lille jeg ser av det når jeg får lov å ta på, er at det ser ut som kloa har brukket tvers av, altså ikke blitt revet ut med rota, men bare kippet litt for langt inne.

I går da det skjedde, så jeg ikke noe blod, i dag ser jeg to dråper størknet blod, men hun er litt opptatt med å slikke foten innimellom, så hvem vet hvor mye det har blødd.

Når hun går, rister hun innimellom litt på foten som om hun har tråkket i noe vått og kaldt (de som har sett katter gjøre det vet hva jeg mener).

Hun er ikke spesielt redd for at jeg tar på det, annet enn akkurat når jeg prøver å få pelsen bort fra mellom tærne for å se nøye, da klemmer hun ut av seg et bittelite "mÆ" så jeg antar at det ikke gjør mer vondt enn hvis jeg hadde stuka fingeren min i døra.

Noen som har noe erfaring fra lignende hendelser som kan dele?

Vetrinæren vår er ikke åpen i dag så jeg får ikke ringt ned og hørt før mandag.

(Tror ikke det er livsfarlig altså, bare høre med vet. om hun trenger krage/medisin/sårstell eller bare la det i fred fordi det kanskje gror fint av seg selv)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gamle katten min gjorde det samme. Det var ikke noe farlig, og veterinæren sa bare at jeg skulle la det gro av seg selv. :)

Skrevet

Takk, da ser jeg det litt an før jeg ringer vetrinær, i og med at hun ikke engang halter. Ihvertfall ikke som jeg ser. :P

Dumme dyra som vi blir så innmari glad i. :rodmer:

Nå ligger hun og sover på en av stolene i stua.

Skrevet

Gjør det. :) Du får se an om det kommer infeksjon eller ikke (dersom det er sår der). Gjør det ikke det så klarer katten å vaske og stelle med det selv, og så lenge hun ikke halter eller gjemmer seg bort så går det nok helt fint!

Skrevet

Gjemme seg bort gjør hun ikke, men hun hopper ikke så høyt opp akkurat nå, sikkert fordi det blir ømt når hun skal ned igjen. Er nok derfor hun ligger på en stol og ikke på soveplassen sin.

Hun har vært akkurat like kosete som hun pleier å være, spiser godt, drikker godt og så vidt jeg kan se er det ingen infeksjon, ikke engang noe videre hovent.

Men ømt er det, hun sier som sagt "mÆ'" når jeg tar på poten for å se etter.

Skrevet

Ømt vil det nok være en stund. Men høres ut som at hun kommer til å bli helt fin igjen!

Skrevet

:rodmer:

De aner ikke hvor godt de har det, disse tullepusene. Oksekjøtt i tomatsaus har hun fått også. Er en av favorittkosematene fra Gourmet Gold som hun kun får til spesielle anledninger, evt omtrent annenhver uke.

Skrevet
:rodmer: Ja, de aner virkelig ikke hvor godt de har det!
Skrevet

Jeg fant en klo på gulvet for noen uker siden...klarte ikke å finne ut av hvilken av kattene som hadde mistet den, for begge virket i fin form... Tipper den hadde ramlet av en god stund før jeg oppdaget det, og jeg merket ikke at noen av dem hadde noen smerter eller ubehag i tiden før jeg fant den....så det gror sikkert fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...