Gjest Abelone Skrevet 12. januar 2004 #1 Skrevet 12. januar 2004 Mannen min har fått bunad på hjernen.... og vil gjerne gifte seg i bunad. Jeg har, men han ikke.... og vi lurer: Noen som har erfaring med et firma som leverer bunader som visstnok heter Norske bunader, de holder til i Drammensveien i Oslo. Jeg har hørt at de leverer bunader myyyyyye billigere enn andre steder i landet. Er det innvandrere som syr, skiper de bunadene ut av landet for produksjon, eller hvordan er det? Ser de pene ut, og har de samme kvalitet som man kan forvente av bunader?? Veldig spent på om jeg kan gjøre ham fornøyd.....
camie Skrevet 12. januar 2004 #2 Skrevet 12. januar 2004 Ta en titt på denne linken.... Der får du svar på dine spørsmål.... :blunke:
Gjest Tex Skrevet 12. januar 2004 #3 Skrevet 12. januar 2004 Norske bunader i Drammensveien lager bunader som er akkurat like de Husfliden lager. Det som gjør dem billigere er at de blir sydd av asiatiske damer fremfor norske bestemødre. Jeg har hatt kontakt med dem flere ganger, og vet med hundre prosents sikkerhet at de lager sine bunader av akkurat samme stoff som Husfliden, de har nøyaktig de samme mønstrene selvsagt og utfører jobben til den minste perfekte detalj. Klart Husfliden er misfornøyde, de får jo konkurranse..... :blunke: Og nei, jeg jobber ikke der.
Gjest Tex Skrevet 12. januar 2004 #4 Skrevet 12. januar 2004 Glemte å si heldige deg som har en mann som vil ha bunad, min vil ikke bli sett død i en desverre..... Og jeg har vært i Drammensveien og sett på de bunadene de har der, og de er identiske med Husflidens. Jeg har også kjøpt tilbehør til min bunad der.
Gjest Poirot Skrevet 12. januar 2004 #5 Skrevet 12. januar 2004 Det som gjør dem billigere er at de blir sydd av asiatiske damer fremfor norske bestemødre. Asiatiske damer i Asia. Det er ikke bare norske bestemødre som syr bunader, Husfliden har mange innvandrerkvinner som syr for seg pga de er dyktige med håndsøm. Imidlertid har de kurs i bunadssøm , slik de fleste som syr bunad bør ha.
Gjest Tex Skrevet 12. januar 2004 #6 Skrevet 12. januar 2004 Ja, hvis det er et poeng hvor i verden de blir sydd også.... Ja de blir sydd i Asia.
Gjest Poirot Skrevet 12. januar 2004 #7 Skrevet 12. januar 2004 Ja, hvis det er et poeng hvor i verden de blir sydd også.... Ja de blir sydd i Asia. Det er jo det som er årsaken til at mange ikke liker denne forretningen, de er redde for uttynning av norske tradisjoner. Som sagt benytter Husfliden alt damer fra alle verdens land.
Gjest Tex Skrevet 12. januar 2004 #8 Skrevet 12. januar 2004 ja, poenget mitt var bare å få frem av Norske Bunader syr etter de samme prinsipper som Husfliden, med de samme stoffene og den samme broderitråden. Dette vet jeg bl a fordi jeg bestilte stoffprøve til min bunad fra Husfliden som jeg tok med til NB, og der lette de bare frem den rette rullen med samme stoff og samme innfargingsnummer på. Og resultatet ble alldeles perfekt og tas i bruk førstkommende 17. mai!!
Engel Skrevet 12. januar 2004 #9 Skrevet 12. januar 2004 Leverer de alle norges bunader eller? Min kommende mann ønsker seg bunad, og den han skal ha er ganske dyr... Nå har riktignok tanta hans sagt hun kan sy den, så da får vi det litt billigere (men vi må kanskje betale deler av kurset for henne..), men du kunne vært interessant å høre hva de skal ha for bunaden i Drammensveien.
Cajsa Skrevet 12. januar 2004 #11 Skrevet 12. januar 2004 Angående bunad: Min kjære har lyst til å gå i bunad. I og med at han går i dress hver dag på jobb skjønner jeg at det blir mer festdrakt for han.. Jeg har en bunad, men vil mye heller gå i hvit kjole den dagen. Ser det helt teit ut, eller er det greit?
Gjest Tex Skrevet 12. januar 2004 #12 Skrevet 12. januar 2004 Du kan fint ha hvit brudekjole når han har bunad. Det syns ihvertfall jeg, aner ikke om det er noen koder for det, men bunad regnes for å være et gallaantrekk, og du blir jo sannsynlligvis aldri mer pyntet enn når du står brud, så jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle være feil. Hadde jeg fått mannen min i bunad ville jeg ønsket at han hadde det til min hvite kjole.
Cajsa Skrevet 12. januar 2004 #13 Skrevet 12. januar 2004 Å ja! Det tror jeg også blir fint! Du får ikke overtalt din til å gå med bunad da Tex?
Gjest Tex Skrevet 12. januar 2004 #14 Skrevet 12. januar 2004 Å ja! Det tror jeg også blir fint! Du får ikke overtalt din til å gå med bunad da Tex? Ikke om det var det eneste i verden som kunne gjøre meg lykkelig!
monja Skrevet 12. januar 2004 #15 Skrevet 12. januar 2004 Mannen min hadde på seg norsk festdrakt da vi giftet oss og det fikk han utrolig mye skryt av. Jeg hadde hvit kjole, men det gjorde virkelig ingenting det. Han ble så flott den dagen at det er helt utrolig. Antakeligvis det beste kjøpet han har gjort på lenge :D . Synes der som har menn som vil ha bunader eller festdrakter er kjempeheldige
Cajsa Skrevet 12. januar 2004 #16 Skrevet 12. januar 2004 Ja, da er det bare for mamma å begynne på strømpene! Bunad til forloveden skal bli!
monja Skrevet 12. januar 2004 #17 Skrevet 12. januar 2004 Sånn ser mannen min ut i festdrakten han hadde på bryllupsdagen
Cajsa Skrevet 12. januar 2004 #18 Skrevet 12. januar 2004 Råflott var han! Du ble vel nyforelsket da du kom opp kirkegulvet, Monja?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå