Gjest Sobril Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Jeg har en hund med mye pels (blanding mellom puddel og cocker). Gikk nettopp til anskaffelse av en slik elektrisk sak til å trimme pelsen hans med (av merket andis). I dyrebutikken hvor jeg kjøpte fikk jeg beskjed om å være forsiktig og prøve meg frem. Begynne feks under magen osv. Problemet er bare at jeg klarer ikke!! Selv om jeg prøver å klippe med originalbladet som skulle tilsi at pelsen ble veldig kort så får jeg knapt fjernet pels. Vil ikke at han skal være kjempekort heller, så prøvde først med de løse kammene til å feste på maskinen. Noen som vet hva jeg gjør feil? Skal være en god trimmer Endret 4. mars 2012 av Sobril
Gjest Bobler Skrevet 4. mars 2012 #3 Skrevet 4. mars 2012 Spør på canis Flere hundefolk, mer sannsynlig å få svar Har ingen erfaring med klipping av hund (unntatt nakenhund), så har ikke noe fornuftig å komme med.
Gjest alven Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Jeg tror du nok ikke har den beste maskinen for den type pels. Jeg har selv en Amris( amerikansk Cocker) og jeg bruker maskinen Oyster på den.
Gjest Sobril Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Jeg tror du nok ikke har den beste maskinen for den type pels. Jeg har selv en Amris( amerikansk Cocker) og jeg bruker maskinen Oyster på den. Gudene vet. Hun som solgte meg maskinen har også klippet min hund, så jeg regnet med at hun visste hva hun solgte meg. Har forsøkt å lage tråd på canis også, men får bare skrevet overskrift med telefonen plutselig. Den vil bare ikke skrive noe der den skal. Så nå har jeg en link på canis med kun emnetittel og uten innhold ellers. Mener du forresten merket Oster?? Endret 4. mars 2012 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Har selv en cockapoo og vi klipper ham med en klippemaskin vi kjøpte på dyrebutikken. Skjønner at han har mye hår, så vi trimmer ham først med saks. Deretter bruker vi klippemaskinen. Maskina var ganske billig, men den funker bra. Vet at Oyster er et mye bedre merke(dyrere)som brukes mye hos veterinær for eks.
Gjest Sobril Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Har selv en cockapoo og vi klipper ham med en klippemaskin vi kjøpte på dyrebutikken. Skjønner at han har mye hår, så vi trimmer ham først med saks. Deretter bruker vi klippemaskinen. Maskina var ganske billig, men den funker bra. Vet at Oyster er et mye bedre merke(dyrere)som brukes mye hos veterinær for eks. Ok. Får prøve saks først, kanskje. Det jeg ikke fikk helt til å rime var at jeg ikke engang fikk fjernet hår på snute. Dvs etter en halvtimes klipp over hele kroppen har jeg fylt opp 1/10 av en 5-liters frysepose med hår. Endret 4. mars 2012 av Sobril
Gjest Sobril Skrevet 5. mars 2012 #8 Skrevet 5. mars 2012 Tok med bikkja og trimmer til butikk. Hun mener jeg har fått en mandagsutgave, så blir en reklamasjonssak. Har googlet litt og det skal være en god trimmer. Så får man bare vente...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå