Gå til innhold

Jeans som blir hullete/slitte på innsiden av lårene pga. gnissing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei dette problemet :kjefte: Alle olabuksene mine får hull på innsiden av lårene fordi lårene gnisser mot hverandre hele tiden. Buksene holder bare noen måneder pga. dette :snurt: Jeg driver og går ned i vekt nå, men kan ikke huske at jeg ikke hadde problemet da jeg veide 15 kg mindre. Noen med samme problem, og som har gått ned i vekt og blitt kvitt gnissingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dette problemet selv om jeg er liten og lett dessverre:/ Derfor må jeg bare bruke buksene med omhu. De buksene jeg er mest redd for bruker jeg kun når jeg vil se bra ut, og de jeg ikke er fullt så redd for bruker jeg ellers(når jeg bare skal på butikken osv.).

Skrevet

Jeg ble så lei av dette at jeg har begynt å lappe disse buksene i stedet for å kaste dem.

Syr fast en lapp på innsiden av buksa i så lik farge som mulig (fra gamle olabukser), da holder de en god stund til. Og det ses ikke så godt som man kanskje skulle tro.

• Liker 3
Skrevet

gått ned i vekt og blitt kvitt gnissingen?

Dette vet du svaret på selv siden du sier du ikke hadde problemet da du var 15 kg mindre ;)

Men ja,mindre lår=mindre gnissing :)

Skrevet

Man kan være ganske tynn og likevel ha dette problemet.

Det kommer an på hvordan kroppens form er.

Ei jeg kjenner har anoreksia, men sliter likevel med gnissing mellom låra...noe som gjør at hun tror at hun må enda mer ned i vekt :(

Ikke sy, men kjøp tekstillim og lim på en liten stoffbit på innsiden

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mine bukser slites også mellom lårene enda jeg har tynne lår og de ikke gnisser spesielt mye inn i hverandre.

Skrevet

Dette har vært et problem for meg helt fra den gangen jeg utviklet kvinnelige former. Før puberteten var jeg rett-opp-og-ned-tynn, og det var ingenting som gnisset. Etter puberteten var jeg fortsatt tynn (en lang periode undervektig), men da med en slags timeglassfasong. Da hofter og lår plutselig fikk mer former, fikk jeg lårgniss på kjøpet. Jeg drev blant annet med ballett og ridning, og hadde ikke antydning til overflødig fett på kroppen (bortsett fra brystene, som så overdimensjonerte ut på min ellers spinkle kropp).

Lårgnisset var ikke overflødig fett som kunne trenes vekk. Det var faktisk bare en naturlig følge av kroppsfasongen min. Noen har mellomrom mellom lårene, og kan legge på seg mye uten at det fører til lårgniss. Noen kan være så undervektige at de ville risikert livet om de gikk ned mer i vekt, men fortsatt slite med lårgniss. Så har vi de imellom som f.eks kan være normalvektige, men merker antydning til lårgniss så fort de legger på seg et par kilo.

Det kan godt hende du kan bli kvitt problemet ved å gå ned i vekt/stramme opp, men det kan også hende at det er slik det er meningen du skal være. Jeg er en av de som bare må leve med det, men jeg har da lært meg noen teknikker for å minske ubehag og problemer.

Er det snakk om bukser som skal skal brukes ofte, f.eks jeans, passer jeg på å velge de som er litt tykkere i stoffet, helst uten for mye stretch. Bukser i tynne stoffer varer i beste fall rundt seks måneder, så det blir å kaste penger ut av vinduet. Jeg har til og med vært borti bukser som ikke engang takler én dag med gnissing! Av og til trenger man selvsagt noe litt tynnere. F.eks en løs og ledig cargobukse. Da har jeg god erfaring med å velge glatte stoffer, slik at stoffet glir, fremfor å gnisse. En strømpebukse under buksen kan også bidra til å forme lårene slik at det gnisser mindre.

Sliter man med utslett fra gnissingen på sommerstid, vil jeg anbefale en sykkelshorts i tynt stoff (evt. lang boxer) under skjørtet. Det er gull verdt på dager hvor man går mye. Om man synes det blir i meste laget kan man jo kjøpe slike: http://www.luvees.com/Store/LuveesStore/Products/Luvees-Thigh-Coverall__SKU2010.aspx Noen synes også det hjelper å smøre innsiden av lårene med babyolje/glidemiddel, antiperspirant eller talkum/potetmel for å redusere friksjonen, men det fungerer dessverre ikke for meg. Har jeg først fått utslett synes jeg sinksalve (den man finner i babyseksjonen i matbutikken) lindrer godt.

• Liker 3
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Den lårgnissingen er noe dritt

Skrevet

For meg er bukser forbruksvare. Nå har jeg aldri kjøpt ordentlig dyre bukser, så vet ikke om de holder bedre.

Skrevet

Har også dette problemet, men det ser også ut til å ha litt med stoffet å gjøre om hvor fort det blir hull; de som er litt ruere og grovere i stoffet holder lengre enn de som er finere. Det er nå min erfaring i alle fall:P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kjøp andre modeller og se om det hjelper. sambo får sånn på de som er strammest i låra. går bare noen mnd før de må kastes. :(

AnonymBruker
Skrevet

For meg er bukser forbruksvare. Nå har jeg aldri kjøpt ordentlig dyre bukser, så vet ikke om de holder bedre.

typen har dette problemet, og de dyreste buksene er ofte verst!!! ricco vero og jean paul til 12-1300 gikk bare noen mnd før de var gjennomhullet!!!

Det var litt mykere dongeri, så sikkert derfor :( kiiiipt!

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme problemet! Har lappet mange bukser, men etter en stund så kommer det nye hull mange steder, og det er ikke så behagelig å gå med stramme jeans som har mange lapper på innsiden av lårene og skrittene..

Så jeg "sparer" de fineste jeansene som sitter best, og bruker de litt mindre fine til hverdags.

Merker at jeans med mye strech og som er litt tynnere i stoffet og som er bleket/stenvasket slites mye fortere. Men jeg må ha jeans med mye strech i, så de slites fort ja.. Kjøper stort sett bare jeans på only/vero moda, men de koster jo 500-600kr endel av de, så det er dyrt for en student..

Har dessverre ingen råd til deg..

Skrevet

Jeg har faktisk gått over fra bukser til skjørt og strømpebukse (også i de kaldere dager, da det finnes noen veldig fine og overraskende slitesterke ullstrømpebukser), evt tights og slikt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke med dyrere bukser, har hatt bukser til 2-3 tusen og bukser fra bikbok til 500 blir like fort slitt uansett prislapp desverre :(

AnonymBruker
Skrevet

Dette vet du svaret på selv siden du sier du ikke hadde problemet da du var 15 kg mindre ;)

Men ja,mindre lår=mindre gnissing :)

Hun skriver jo at hun hadde dette problemet da hun veide 15 kg. mindre også?

• Liker 2
Gjest bazibaz
Skrevet

Jeg har oppdaget at det spiller veldig stor rolle hvordan man vasker de òg. Spesielt de litt tynnere og de med stretch. Hvis jeg håndvasker de, holder de i hvert fall dobbelt så lenge. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bukse fra crocher uten stretch, ganske grov bukse. Den har holdt ut titalls ande ihjelgnissede jeans med stretch og finere kvalitet.

AnonymBruker
Skrevet

Mente crocker såklart.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lapper som de andre her.

Bruker tekstillim, og avklipp fra en gammel "jeans"-tights. Dette bruker jeg 5 min på, og kjenner ikke at jeg har en lappe heller

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...