Snørr Skrevet 4. mars 2012 #1 Skrevet 4. mars 2012 Noen som har sett en slik før? Ser litt spesiell ut, så lurer på om det er en sjelden sommerfugl
Snørr Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2012 Er ikke dette noe møll av noe slag? Kan godt hende Har vertfall aldri sett en slik før
Gjest Lille-pus Skrevet 4. mars 2012 #5 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Hmmm.... fin fyr 'han der' Umiddelbart kan han likne på en type glansspinner... Har du fysakken på egen terrasse ? Gjør et litt grovt overslag over lengde og bredde på fyren, og søk på det linkede området for å se hvem som likner mest ? Kan prøve å hjelpe deg å lete litt senere i dag (Lille-pus må over på kontoret og oppgradere laptop'en sin nå). Edit: Ikke møll, men kanskje en tussmørkesvermer Endret 4. mars 2012 av Lille-pus
Moscato Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Fant den! Endret 4. mars 2012 av Moscato
Metazoa Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Det ser ut som en bjørnespinner synes jeg. Flott eksemplar! På wiki står det at den ikke finnes i Norge, men i Sverige, så den er kanskje sjelden her på berget Bjørnespinnere Edit: Ahh, Moscato kom før meg.. :gjeiper: Endret 4. mars 2012 av Metazoa
Ryvre Skrevet 4. mars 2012 #8 Skrevet 4. mars 2012 I linken til Moscato så står det at den finnes i sør-norge og på østlandet
Metazoa Skrevet 4. mars 2012 #9 Skrevet 4. mars 2012 Jepp, jeg ser det er snakk om forskjellige typer bjørnespinnere.
Snørr Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. mars 2012 (endret) Takker Endret 27. november 2015 av Snørr nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå