Gjest Trulselinemor Skrevet 11. januar 2004 #1 Skrevet 11. januar 2004 Jeg har hår som rekker litt neden for skuldrene. Jeg er til frisøren hver 2 - 3 mnd, og da klipper jeg alltid vekk det som er slitt. Men det går bare 2 - 3 uker så er det like slitt igjen. Jeg skulle ha forståtte dersom jeg hadde vasket det hver dag, men jeg vasker det annen hver dag. Jeg "røyter" mye også. Nå har jeg time i morgen, og lurer veldig på om jeg skal klippe meg kort. Kanskje håret har godt av det?? Noen synspunkter?
Barbie Skrevet 11. januar 2004 #2 Skrevet 11. januar 2004 Gjør det du! Jeg skal til frisøren i morgen. Da "ryker" 30 cm hår. Nå er jeg lei av floker, røyting, hestehale osv. Nå skal det vekk.
Gunilla Skrevet 12. januar 2004 #3 Skrevet 12. januar 2004 Klipp deg! Jeg har kort hår og anbefaler det på det varmeste!
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #5 Skrevet 12. januar 2004 jeg lurer på akkurat det samme!!! Har time hos frisør i dag. Alltid villet ha langt hår egentlig, og nå når det nesten ned til bh-kanten bak.. med fall.. Men jeg går jo aldri med det ut! og det er litt kjedelig da.. Lurer på å klippe en frisyre til rett over skuldrene cirka.. Men er redd for å angre! Driver å titter på håret mitt nå og det ser finere ut enn noen gang.. Skjønner? fordi jeg egentlig skal klippe det bort.. Huff...
tenker Skrevet 12. januar 2004 #6 Skrevet 12. januar 2004 Har du hatt kort hår før? Hvordan likte du det? De (få) gangene jeg har klippet meg kort, har jeg angret på dette ganske fort. Alle de korte frisyrene jeg har hatt har det vært mer jobb med enn langt hår, som det stort sett holder å gre, evt sette i hestehale til hverdags. Synes også at det er flere muligheter for å variere frisyren når man har langt hår, men det finnes kanskje noen gode løsninger for korthårede frisyrer også. Hvis håret fort blir slitt bør du kure det/ kure det oftere enn du gjør. Bruk shampoo og balsam (+ kur) du kjøper hos frisøren, det er dyrere men verdt det! Det er i alle fall min erfaring. Hvor ofte du trenger å vaske håret kommer selvfølgelig an på hvor fort det blir fett. For meg holder det å vaske håret hver 3. dag. Spør frisøren om råd! (Nei, jeg er ikke frisør )
Gjest Adessón Skrevet 12. januar 2004 #7 Skrevet 12. januar 2004 Jeg har hatt kort hår før og absolutt hatet det. Hvis man pleier sitt lange hår og legger litt omtanke og energi til, så holder det slitte, flistete og matte håret seg unna. Dyre pleieprodukter er ikke noe jeg bruker. Man trenger slett ikke en hårkur som koster en formue. Jeg lager mine egne av oljer og mitt hår er blankt og mykt.
Gjest sexysadie Skrevet 12. januar 2004 #8 Skrevet 12. januar 2004 slutt med føningen. Begynn å kure. Du kommer bare til å angre deg hvis du klipper det kort.
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #9 Skrevet 12. januar 2004 jeg skrev innlegget tre-fire hakk opp.. Avlyste timen jeg!! har en del fall og fant ut at det korte håret ikke ville bli som jeg så for meg.. Så nå prøver jeg langt hår litt til. det er ganske så mye oppklipt, og det passer min hårtype. men syns det er litt for mye skrådd foran mot ansiktet. så jeg vil vokse det litt lenger der.. Og med noen uker i solen nå blir det vel bittelitt solbleket, og det frisker opp. Litt skuffet over meg selv også... Tenkte at nå skulle jeg være litt tøff! og det lange håret var kjedelig osv.. Så feiget jeg ut, og sitter her og prøver å finne på motsatte argumenter fra istad...:/ Velvel.. bare noen tanker der..
Barbie Skrevet 12. januar 2004 #10 Skrevet 12. januar 2004 I dag gikk alt håret mitt i saksa. Kjempedeilig. Anbefales!
Gjest sexysadie Skrevet 12. januar 2004 #11 Skrevet 12. januar 2004 I dag gikk alt håret mitt i saksa. Kjempedeilig. Anbefales! aldrig i livet, hell!
Gjest Nicoline Skrevet 12. januar 2004 #12 Skrevet 12. januar 2004 Jeg hadde tenkt meg godt om før jeg klippet håret kort. Hadde heller lagt litt penger i skikkelig balsam og shampo - og kuttet ut bruk av føner. Selv har jeg langt, slett hår - vasker det om kvelden slik at jeg kan la det luft-tørke. Er helt enig med "tenker" - det er mye mer arbeid med kort hår.
Lillebi Skrevet 12. januar 2004 #13 Skrevet 12. januar 2004 Ikke klipp det kort! Det er mer pes! (Men samtidig veldig deilig å ha mindre hår hengende ned og tynge hodet...) Det er veldig deilig å kunne samle håret i hestehale om det er for varmt, og variere med å ha det helt ned. Oppklippet hår blir myyye fortere slitt! Ikke klipp det opp så mye!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2004 #14 Skrevet 12. januar 2004 Henger meg på de andre som sier kur, stopp føning osv - og ikke klipp deg kort hvis du ikke er forberedt på å begynne å spare igjen med det samme. Hvordan tørker du håret ditt? Gnir du det halvtørt med håndkleet? IKKE GJØR DET! Det sliter håret noe helt sinnsykt. Klem heller vannet ut og lag turban med håndkleet. Bruk mindre stylingprodukter hvis du bruker det, og slutt å farge det. Alt sånn "ekstra" sliter fælt på håret. Ellers vil jeg si at det er kjempefint at du klipper deg så ofte, for det er bra for håret. Pleier forresten frisøren å klippe med saks eller bruker h*n barberblad? En gang har jeg blitt "klipt" med barberblad, og håret ble så flisete etterpå at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg... Joda, det så kult ut med en gang, men etter en uke hadde jeg dobbelt så mange hår på hodet for å si det sånn. Jeg klipte meg helt kort en gang - etter å ha hatt langt hår siden jeg var 5 omtrent. Det tok meg ett kikk i speilet å bestemme meg for at jeg skulle spare igjen. Ikke alle kler kort hår. Ikke jeg. Og ikke Siri Sunde - men det var ikke mulig å se forskjell på oss akkurat der og da, utenom livvidden. :oops:
Midnattsol Skrevet 1. mars 2004 #15 Skrevet 1. mars 2004 Sitter her å lurer på hva jeg skal gjøre med mitt lange hår. Skal til frisøren på onsdag. Har hatt langt hår så lenge jeg kan huske og akkurat nå føler jeg at det er bare pes. Å klippe det helt kort er vel allikevel uaktuelt, men å få det klipt en god del opp satser jeg nok på. Må ha muligheten til å sette håret opp/får det bak i hestehale. Så spørs det hvor mye jeg tør å klippe det opp....... Vil ha det litt mer fresht, føler at det bare henger der og er trasig nå. *lei* Forslag og erfaringer kanskje? Får føye til at jeg har fall i håret.
Gjest Ethereal Skrevet 1. mars 2004 #16 Skrevet 1. mars 2004 Jeg har gått motsatt vei; har spart fra HELT kort hår, til litt kortere enn skulderlangt. Jeg har spart i ett år, og har vært hos frisøren hver 8.uke. Men sparing er pes! Spesielt når jeg trener, har jeg hatet håret som har vært i veien. ENTEN kort ELLER langt hår, så kan jeg i det minste sette det opp når jeg skal trene! Men det var bare litt OFF TOPIC. Poenget er at du må finne noe som passer deg; jeg er vel egentlig en kort-hår-type, som må ha noe som funker lett uten for mye styr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå