Gå til innhold

krise!!!Skjorte farget i vask!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har kjøpt en kul skjorte til kjæresten min, rød med bl hvite striper. Så vasket jeg den som jeg pleier med skjorter, på 30 grader og der, bam! er stripene lyserøde.... Hva har jeg gjort galt og er det noe jeg kan gjøre for å ta bort rødfargen?????? Nothing, vil jeg tro. Sto på lappen at skjorten kunne vaskes på 40 grader, men jeg vasker aldri finskjorter på 40 grader, for de blir jo aldri så møkkete liksom. Var det der jeg tabba meg ut eller.....? Shit , shit , shit!

Videoannonse
Annonse
Gjest Brunhilde
Skrevet

Ja, temperaturen har endel å si!

Vet ikke om du kan få fargen bort, men til en annen gang er det lurt å huske på å ta litt eddik sammen med skyllemiddelet. Det minsker faren for at fargen skal blø.

Du får prøve å vaske skjorten en gang til - er det bomull så prøv på 60 grader - noe annet tips har jeg dessverre ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for raskt svar Brunhilde. Ja, det er bomull, da får jeg prøve å vaske den i morgen på 60 da. Den blir vel ikke ødelagt av varmen vel??? Og hjelper det å ha i eddik i morgen, slik at den ikke farger av en gang til? Har du erfaring med å vaske fargete ting på 60etter et slikt uhell?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...