Gå til innhold

Strikke selekjole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lang "fartstid" i å strikke luer og halser, men kun enkel strikk med rett og vrang, ikke fletter etc.

Nå føler jeg tida er moden for å gå et lite steg videre. Så jeg tenkte å prøve meg på en forenklet versjon av denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=103&d_id=6&lang=no

Jeg ser for meg at den øverste delen skal være slik som i oppskriften, men at den nederste delen (med flettene) skal være enklere. Hvordan løser jeg dette best? Rettstrikk nederst med lett utsving? Eller noe annet? Jeg er vel det man kan kalle formfull, noe som vel har en del betydning for hvordan det er smartest å løse dette.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen innspill?

TS

Skrevet

Eg ville sikkert vald glattstrikk, og det kan vere lurt av deg å sjå om du finn oppskrift på eit skjørt som har slik fasong/tekstur som du ser for deg. Då kan du kombinere det med ribba overdel og selar.

For øvrig synest eg personleg at ein slik kjole blir eit for stort og einsformig prosjekt når tanken er å lære meir med nye utfordringar. Eg hadde i alle fall blitt dritlei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...