AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Så sier han at det ikke blir bryllup før om noe år. Endte med vi ble enige om at vi giftet oss når vi hadde vært sammen i 10 år, og de er 2 år til. Overhørte at han sa at vi ikke skulle gifte oss før om ca 5 år til en fyr han snakket med!? Vet han synes det har vært litt "pesete" i etterkant, da alle har mast mye på han på jobb, og venner feks. Hvor og når bryllupet skal stå osv. Av praktiske årsaker, så kan vi ikek gifte oss før om et par år. Hvorfor fridde han da?!
Armitage Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 Så sier han at det ikke blir bryllup før om noe år. Endte med vi ble enige om at vi giftet oss når vi hadde vært sammen i 10 år, og de er 2 år til. Overhørte at han sa at vi ikke skulle gifte oss før om ca 5 år til en fyr han snakket med!? Vet han synes det har vært litt "pesete" i etterkant, da alle har mast mye på han på jobb, og venner feks. Hvor og når bryllupet skal stå osv. Av praktiske årsaker, så kan vi ikek gifte oss før om et par år. Hvorfor fridde han da?! Dette må du jo spørre ham om. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 Han fridde vel fordi han ønsket å gifte seg med deg, men en må jo ikke gjøre det med en gang. Vi var forlovet i nesten 6 år, for det passet ikke helt inn i våre planer før det. Men vi var aldri i tvil om at vi skulle gifte oss
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 Vi ble jo enige om to år. Det er jo ikke lenge siden, så forholder meg til det, tror jeg. Spør han nok når alle rundt har sluttet og gratulere og "mase". Kjenner selv på at jeg også begynner å bli lei av alle klemmer og gratulasjoner (ikke kjempe romantisk av meg ) Han sa her om dagen at han synes folk rundt ham "presset" så på, kanskje det bare kom ut av han pga det. Bryter man en forlovelse av den grunn? Hvis vi skal vente tre år mer enn det som var tenkt? Betyr faktisk ikke så mye for meg, for jeg forventet ikke det frieriet i det hele tatt!
Armitage Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Han fridde vel fordi han ønsket å gifte seg med deg, men en må jo ikke gjøre det med en gang. Vi var forlovet i nesten 6 år, for det passet ikke helt inn i våre planer før det. Men vi var aldri i tvil om at vi skulle gifte oss Nei, man må ikke gifte seg så fort man har forlovet seg. Men hvis man skal være tradisjonen tro så gifter man seg innen et år etter forlovelsen. Og nå har jo TS vært i et forhold med denne fyren i 8år. Da er det kanskje naturlig at hun ikke ønsker å vente i 5år til. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Han fridde vel fordi han ønsket å gifte seg med deg, men en må jo ikke gjøre det med en gang. Vi var forlovet i nesten 6 år, for det passet ikke helt inn i våre planer før det. Men vi var aldri i tvil om at vi skulle gifte oss Nei, vi har mye å gjøre med et av barna, (diagnose) + at vi skal bygge ut huset, så det er ingen hast for meg heller. Men skjønner ikke hvorfor han sa noe annet enn det vi ble enige om, da blir det litt rart om jeg sier to år til alle som spør meg... Kanskje det er som du sier, at ikke tiden betyr så mye, at han ikke har hengt seg opp i det, bare det at vi skal gifte oss. Og at fem år var greit å si der og da..
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Vi ble jo enige om to år. Det er jo ikke lenge siden, så forholder meg til det, tror jeg. Spør han nok når alle rundt har sluttet og gratulere og "mase". Kjenner selv på at jeg også begynner å bli lei av alle klemmer og gratulasjoner (ikke kjempe romantisk av meg ) Han sa her om dagen at han synes folk rundt ham "presset" så på, kanskje det bare kom ut av han pga det. Bryter man en forlovelse av den grunn? Hvis vi skal vente tre år mer enn det som var tenkt? Betyr faktisk ikke så mye for meg, for jeg forventet ikke det frieriet i det hele tatt! Har du planer på å bryte ut av forholdet, eller er det bare forlovelsen? jeg tror jeg ville snakket skikkelig med han om din usikkerhet, for skal dere gifte dere må dere kunne diskutere slike ting.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Har du planer på å bryte ut av forholdet, eller er det bare forlovelsen? jeg tror jeg ville snakket skikkelig med han om din usikkerhet, for skal dere gifte dere må dere kunne diskutere slike ting. Mente forlovelsen, tenkte om man brøt den nå, hvis dette var tilfelle Ser nå at det høres jo dumt og ennå mer rotete ut. Har ikke lyst å mase om det, så tror jeg venter litt med å spørre. Har jo også hørt at han har sagt at vi skal gifte oss når vi har vært sammn i ti år. Mye grubling og energitappende ift det ene barnet, så vil liksom ikke skape noe konflikter rundt forlovelsen, som jeg egentlig synes er koselig
Gjest Doh Skrevet 4. mars 2012 #10 Skrevet 4. mars 2012 Kanskje han sa fem år for å få folk til å slutte og mase.....? Vent noen dager/uker og så spør du om dere skal sette en dato for å ha noe å forholde dere til i forhold til planlegging 1
SmallTalk Skrevet 4. mars 2012 #11 Skrevet 4. mars 2012 Kanskje han sa fem år for å få folk til å slutte og mase.....? Vent noen dager/uker og så spør du om dere skal sette en dato for å ha noe å forholde dere til i forhold til planlegging Jeg vil ihvertfall tippe at det er noe sånn som ligger bak, og jeg har tatt den samme selv for å få folk til å slutte å mase om når vi kommer til å gifte oss. Jeg og samboeren har ikke vært forlovet en uke engang, men allerede når så får vi spørsmål om når det blir bryllup, og for å få folk til å slutte å mase så gir jeg et kort og greit svar at jeg regner med at det sikkert blir i 2014-2015 engang. Sannheten er at vi ikke har peiling på når vi eventuelt kommer til å gifte oss.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #12 Skrevet 4. mars 2012 Jeg vil ihvertfall tippe at det er noe sånn som ligger bak, og jeg har tatt den samme selv for å få folk til å slutte å mase om når vi kommer til å gifte oss. Jeg og samboeren har ikke vært forlovet en uke engang, men allerede når så får vi spørsmål om når det blir bryllup, og for å få folk til å slutte å mase så gir jeg et kort og greit svar at jeg regner med at det sikkert blir i 2014-2015 engang. Sannheten er at vi ikke har peiling på når vi eventuelt kommer til å gifte oss. Ja, det er utrolig slitsomt, hvis man ikke har planer om å gifte seg etter ett år! Folk maser mye!
latterbox Skrevet 5. mars 2012 #13 Skrevet 5. mars 2012 Jeg og min samboer forlovet oss i oktober i fjord. Men vi har ikke økonomi til å ha det bryllupet vi ønsker før om noen år så satser på å spare litt og litt. Uansett er mange som maser og spør når bryllupet vårt skal være men det er vanskelig å planlegge så langt fremover. Forresten noen som vet hvor lenge i forveien man kan booke kirke og lokaler osv. Uansett vi er sikker på at vi vil gifte oss og derfor er vi forlovet. OG ja det er litt slitsomt at folk maser, men vi bruker bare å si at det blir nok en stund til eller det blir noen år, vi har det ikke travelt osv…
Mooria Skrevet 5. mars 2012 #14 Skrevet 5. mars 2012 Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg blitt passe forbanna om jeg hadde hørt at han gikk rundt og sa 5 år til andre.. Skjønner ikke at du finner deg i noe sånt! Tror du bør ta en prat med ham, og spørre rett ut om han vil gifte seg i det hele tatt.
Gjest Tirkes Skrevet 5. mars 2012 #15 Skrevet 5. mars 2012 Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg blitt passe forbanna om jeg hadde hørt at han gikk rundt og sa 5 år til andre.. Skjønner ikke at du finner deg i noe sånt! Tror du bør ta en prat med ham, og spørre rett ut om han vil gifte seg i det hele tatt. Neh. Jeg sa "Da by vi på det huset der da?" til samboeren også ringte mamma og jeg sa "Tja, vi har jo vært på noen visninger. Kanskje vi venter en stund.". Deretter ringte jeg megler for å legge inn bud. Hadde jeg vært ærlig med mamma så hadde megleren fått opptattsignal hos meg fordi mamma hadde sittet non-stop i telefonen med meg, i ren spenning. Noen ganger er venner og familie FOR engasjerte. Han sa kanskje 5 år for å få folk til på slutte å mase, og for å kjøpe seg så god tid at de ikke sier "2 år? Så fint da. Når begynner dere å planlegge? Skal det være stort? lite?" for å deretter begynne å diskutere bonger vs fri bar. Enkelte ting hører brud og brudgom til, så jeg forstår ham godt. Forholde deg til to år du, og du trenger jo ikke si noe annet enn "Det er noen år frem i tid ennå." om noen spør. 2
Tullepia Skrevet 5. mars 2012 #16 Skrevet 5. mars 2012 Så sier han at det ikke blir bryllup før om noe år. Endte med vi ble enige om at vi giftet oss når vi hadde vært sammen i 10 år, og de er 2 år til. Overhørte at han sa at vi ikke skulle gifte oss før om ca 5 år til en fyr han snakket med!? Vet han synes det har vært litt "pesete" i etterkant, da alle har mast mye på han på jobb, og venner feks. Hvor og når bryllupet skal stå osv. Av praktiske årsaker, så kan vi ikek gifte oss før om et par år. Hvorfor fridde han da?! Sannsynligvis fordi han ønsker å være med deg, bare deg, til døden skiller dere. Dette hadde han ønske om å gjøre klart for deg som en kjærlighetserklæring, selv om han vet at bryllupet ikke kan stå riktig ennå. Spør ham!
loosediamonds Skrevet 5. mars 2012 #18 Skrevet 5. mars 2012 Jeg og min bedre halvdel har vært forlovet siden september 2009, og ennå spør og graver folk om når vi skal gifte oss. Det er fryktelig frustrerende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå