AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Jeg er da en ung jente som ble ferdig med bachelor i IT for 1 år siden. Nå vil jeg bytte jobb fordi jeg bokstavlig talt hater den jobben jeg er i nå. Greia er at jeg vil flytte til en stor by, jeg prøver så godt jeg kan for å søke jobber i oslo men blir aldri bedt inn på intervju. Jeg vet at søknaden min er bra fordi jeg får en god del venner til å se på den før jeg sender den ut. Så spørsmålet mitt er, er det mulig å skaffe seg en jobb i oslo til den tid er omme (2-3 mnd) ? Jeg er også veldig sosial prøver å lete aktivt en jobb som har noe med utdannelsen min å gjøre samt som ikke bare er IT relatert men som har en god del variasjon. Jeg får virkelig angs å prøver så hardt å skaffe meg jobb men det bare fungerer ikke..
Mr.Omg Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Det burde gå bra å få seg jobb innen den tid. Men hva innen IT er det du vil jobbe med? Er det drift, support, utvikling eller noe annet?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 Det burde gå bra å få seg jobb innen den tid. Men hva innen IT er det du vil jobbe med? Er det drift, support, utvikling eller noe annet? Håper virkelig det, suport går jeg mest for.. Men jeg har også lyst på jobber som ikke bare handler om IT men som har IT i seg. Takk for svar TS
Zzyzx Skrevet 4. mars 2012 #4 Skrevet 4. mars 2012 Veldig mange av denne typen stillinger får man gjennom vikarbyrå i Oslo. Jeg ville sett på Xtra personell, de spesialiserer seg på blant annet IT. Det er jo ikke fast jobb, men det er en fot innafor i det minste. Registrer deg på nettsidene og ta en oppfølgingstelefon.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #5 Skrevet 5. mars 2012 Hva er det du hater med den nåværende jobben da? Kan være greit å vite hvis folk skal tipse deg om stillinger i Oslo
Horge Skrevet 5. mars 2012 #6 Skrevet 5. mars 2012 (endret) Det er nok enklere å gi noen hint og vink dersom du forteller nøyaktig hvilken utdannelse du har, "Bachelor i IT" kan være mye rart. Grovt sett så kan man dele opp rene IT-jobber i tre: 1) Drift, 2) Utvikling og 3) Support. Dersom du aldri blir kalt inn på intervju, så kan der være at du må bli mer presis på hva du sikter deg inn mot. Du sier også at du kanskje ønsker noe som har et annet fokus enn kun IT, men som samtidig er IT-relatert nok til at du får brukt utdannelsen. I så fall er det enda viktigere at du får uttrykt hva slags IT-kompetanse du har, og enda viktigere: Hva annet enn IT kan du bringe til torgs? En helt annen fremgangsmåte er jo å se på dine medstudenter; hvilke stillinger har de i hvilke selskap? Endret 5. mars 2012 av Horge
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #7 Skrevet 5. mars 2012 Hva med for eksempel: http://www.mamut.com/no/career/det.asp?id=9744 ?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #8 Skrevet 6. mars 2012 Unnskyld for altfor sent svar. Jeg har egentlig lyst til å søke jobb som ikke har noe med de vikarbyråer å gjøre. Jeg har hørt med folk som har veldig dårlig erfaring med sånne vikarbyråer og jeg er ikke særlig glad i de selv. AB - Jeg hater min nåværende jobb pga jeg ikke får vist fram kunnskapen min, den her jobben er kjedelig og hver gang jeg kommer med en ny idee så sier sjefen til meg at han mener ideen min er kjempe bra og at kan skal bruke den men det som skjer er at med en gang det kommer en som har hatt 10 års mer erfaring mer enn meg så bruker han ideen hans og sier til meg at han lover å bruke arbeidet mitt en annen gang mens det aldri skjer. Jeg føler ikke at jeg kommer langt i den her bedriften. Jeg skjønner jo at de som har 10 års erfaring er mye bedre enn meg men uansett. Det er jo mye mer enn bare det men jeg gidder ikke å gå så lang inn på det nå.. Horge : Jeg har en Bachelor i IT og logistikk. Mine medstudenter har jo mest stillinger som it-konsulenter og innen drift Nå har det seg sånt at jeg skal på jobbintervju som IT-rådgiver så jeg gleder meg veldig mye Tusen takk for at dere svarte meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå