Gå til innhold

Når han ikke tar et nei for et nei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en singel kvinne på 32 år med ei lita jente på 4 år. For noen uker siden begynte jeg å spille "draw something". Så oppdaget jeg at en fb-venn også spilte og la ham til på spillet. Detter er en jeg kjente da jeg var liten, men ikke hatt kontakt med på ca. 15 år. Han begynte å chatte og ville høre hvordan det sto til. Koselig det, jeg svarte og vi chattet en stund om helt dagligdagse ting.

Etter noen uker begynte han forsiktig å flørte. Men jeg "tok" det ikke som flørt med det samma, jeg spøkte tilbake. Han er også singel. Jeg fortalte ham ganske tildlig i chatten at jeg ikke var interessert i noen ny mann, har ikke vært singel så lenge (6 mnd.), så defor tenkte jeg ikke på at han faktisk flørtet før det var gått en tid.

Da han nærmest inviterte seg selv til middag hos meg stoppet jeg ham (fortsatt bare chatting) jeg var klar på at jeg nok ikke var interessert i ham. Jeg oppfordret ham til og med til å finne seg en annen jente om han var ute etter forhold. Uken etter treffer jeg ham helt tilfeldig i byen, men jeg hadde det travelt for det var lunsjpausen min) så jeg bare sa hei og sa jeg må løpe tilbake til jobb. Om kvelden tikket den første meldingen inn på mobilen min! Hei kjære! skrev han, jeg fant mobilnr ditt på 1881!! også masse smilefjes og hjerter!! Jeg svarte javel?? Liker ikke at du kaller meg kjære...

Likevel fortsetter han å sende meldinger og maser på meg på chatten og fb og inviterer meg til det ene og det andre. Jeg svarer sjelden, og da veldig nøytralt, og bare gjentar at dessverre jeg er ikke interessert. Etter å ha gjentatt meg selv til det kjedsommelige om at jeg ikke er interessert, så kommer det plutselig en melding: hva hadde du sagt om jeg hadde lagt an på deg - har jeg noen sjans?? :sukk:

Hvordan i all verden klarer en mann på 29 år å lese noe som helst håp utfra mine svar?? Og hvordan skal jeg få ham til å skjønne at jeg faktisk ikke er interessert og aldri kommer til å bli det heller?? Hjeelp :sjokkert:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Indra
Skrevet

Slutt å svar ham. Så lenge han får en eller annen respons fra deg kommer han til å fortsette å prøve.

• Liker 4
Skrevet

"Jeg er ikke interessert i deg, og kommer faktisk heller ikke til å bli det" Skriv det, syng det eller si det - reine ord for pengene. :skravle:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Får visst helt slutte å svare ham ja. Har jo skrevet mange ganger at jeg ikke er interessert, men kanskje hvis jeg synger det ? :gjeiper: Takk for svar :)

• Liker 2
Skrevet

Full ignorering er det eneste som kommer til å fungere på han.

Problemet er at en del av dere kvinner er mulige å "overtale" hvis en mann bare maser mye og lenge nok.

Og denne fyren tror at du er en av disse kvinnene, ettersom han er et sånt mannfolk.

• Liker 2
Skrevet

Du sier "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIINEEEEIIIIINEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIII!!!!! SLUTT!!! JEG ER IKKE INTERESSERT!!!! NEEEEEEEEEEEIIIIIII!!!!! :nei::snurt: " og så kutter du all kontakt.

Da burde han skjønne det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det virker nok som han er et sånt mannfolk - akkurat nå tikket det en melding inn her: du skal ikke se bort fra at jeg står på døren din i morgen kveld med en film og noe take-away :) Hva???? Jeg KAN jo ikke ignorere den? Ønsker absolutt ikke å få ham på døren min! Hva gjør jeg?

Og Steinar: Jeg er sikker på at du har rett i at noen kvinner er mulige å overtale.. Men jeg forstår ikke greia..Altså denne fyren er rett og slett blitt en plage for meg. Fra å synes det var kjekt å høre hvordan det står til med ham etter så mange år, til nå å ikke fordra ham..

Jeg skjønner det bare ikke! Når en kvinne sier nei, jeg er ikke interessert, og faktisk mener det (hvorfor sier noen dette uten at det stemmer??) da lurer jeg på hvilket kvinnesyn har denne mannen da? Eller er det synet på seg selv det er noe galt med? Jeg lurer virkelig på dette..!?

Kanskje du som mann ser det fra en annen vinkel enn meg - prøv å forklare meg det i så fall :)

AnonymBruker
Skrevet

OMG: (artig brukernavn forresten) men når jeg nå ikke har svart på verken chat, melding, fb på 3 dager, likevel har det tikket inn 3-4 meldinger på chat og mobil pr dag, som OM jeg skulle ha svart positivt eller i det hele tatt på de foregående meldinger...hva i all verden? Dette er uvant for meg altså...

Skrevet

Ja, det virker nok som han er et sånt mannfolk - akkurat nå tikket det en melding inn her: du skal ikke se bort fra at jeg står på døren din i morgen kveld med en film og noe take-away :) Hva???? Jeg KAN jo ikke ignorere den? Ønsker absolutt ikke å få ham på døren min! Hva gjør jeg?

Og Steinar: Jeg er sikker på at du har rett i at noen kvinner er mulige å overtale.. Men jeg forstår ikke greia..Altså denne fyren er rett og slett blitt en plage for meg. Fra å synes det var kjekt å høre hvordan det står til med ham etter så mange år, til nå å ikke fordra ham..

Jeg skjønner det bare ikke! Når en kvinne sier nei, jeg er ikke interessert, og faktisk mener det (hvorfor sier noen dette uten at det stemmer??) da lurer jeg på hvilket kvinnesyn har denne mannen da? Eller er det synet på seg selv det er noe galt med? Jeg lurer virkelig på dette..!?

Kanskje du som mann ser det fra en annen vinkel enn meg - prøv å forklare meg det i så fall :)

Du får da skrive en melding om at du ikke er interessert. Og at du nå ikke kommer til å svare ham flere ganger. Og så gjennomføre det i praksis.

Grunnen til at en del mannfolk er sånn er sannsynligvis en kombinasjon av at de ikke har fått oppdragelse hjemme, samtidig som de tidligere har vært i befatning med kvinner som faktisk lar seg overtale. Og dermed er problemene i gang. Tenker jeg.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Blokker, slett og ignoerer på alle mulige nivåer. Han fortjener ingen forklaring.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk Steinar :) Nå skrev jeg nettopp en melding akkurat som du skrev. I tillegg skrev jeg at jeg synes dette har begynt å bli plagsomt, derfor kommer jeg ikke til å svare på dine henvendelser mer.

Men nå vet jeg ikke mine arme råd! Han svarte: ok vennen, du får tenke på det til i morgen du :) ???

Skrevet

Ok, takk Steinar :) Nå skrev jeg nettopp en melding akkurat som du skrev. I tillegg skrev jeg at jeg synes dette har begynt å bli plagsomt, derfor kommer jeg ikke til å svare på dine henvendelser mer.

Men nå vet jeg ikke mine arme råd! Han svarte: ok vennen, du får tenke på det til i morgen du :) ???

Ja, idioter er ikke akkurat veldig morsomme.

Som jeg ser det har du gjort det du kunne gjøre. Nå gjenstår bare full ignorering. Han kan takke seg selv.

Gjest MorAase
Skrevet

Se mitt råd, det er det ENESTE som faktisk hjelper. Det og en torpedo fra HA da...

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

ikke svar mer fra nå av. Nå har du sagt at du ikke kommer til å svare mer så da får du slette han fra facebook og overalt og slette nr hans og ikke svare. Han måå jo gi seg til slutt selv om han er gæren.

• Liker 1
Skrevet

Noen folk prøver seg og prøver seg inntil de enten finner noen andre eller gir opp.

Jeg hadde en som jeg chattet med over internett som viste interesse. Jeg viste interesse tilbake, men da jeg skjønte at han egentlig bare var en masse fine ord og ikke noe annet så gadd jeg ikke å ha kontakt med han mer.

Jeg møtte han som er samboeren min i dag og kuttet derfor all kontakt med han andre fyren. Enda jeg ikke svarte ham tilbake så sluttet han ikke å sende meldinger før det hadde gått et halvt år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blokkere ja! Nå har jeg sluttet å spille draw something, og fjernet ham fra fb - lurte på om jeg skulle skrive til ham grunnen, men velger å ikke gjøre det.. Så får jeg se om det kommer noen reaksjon - da skal jeg vel fortsette å ignorere? Eller skal jeg DA forklare hvorfor?

Synes faktisk dette begynner å bli skummelt! Han kan umulig være helt god?

Men Steinar..du skrev lengre oppe her at han mulig har opplevd kvinner som er mulige å overtale. Det vet jo ikke jeg noenting om..men har vanskeligheter med å se hvorfor kvinner gjør dette? Er det med overlegg tror du? For på en måte å spille kostbar? Eller er enkelte bare viljeløse?

Jeg synes det er rart å "la seg overtale" - for jeg ville ikke gått på date med noen jeg i utgangspunktet ikke likte..Jeg må i det minste ha en følelse av at hm..han her kan være noe, dette vil jeg utforske o.s.v. For meg er det totalt "turn-off" om en mann oppfører seg sånn som han her..

Gjest BettyBoop
Skrevet

Blokkere ja! Nå har jeg sluttet å spille draw something, og fjernet ham fra fb - lurte på om jeg skulle skrive til ham grunnen, men velger å ikke gjøre det.. Så får jeg se om det kommer noen reaksjon - da skal jeg vel fortsette å ignorere? Eller skal jeg DA forklare hvorfor?

Men Steinar..du skrev lengre oppe her at han mulig har opplevd kvinner som er mulige å overtale. Det vet jo ikke jeg noenting om..men har vanskeligheter med å se hvorfor kvinner gjør dette? Er det med overlegg tror du? For på en måte å spille kostbar? Eller er enkelte bare viljeløse?

Jeg synes det er rart å "la seg overtale" - for jeg ville ikke gått på date med noen jeg i utgangspunktet ikke likte..Jeg må i det minste ha en følelse av at hm..han her kan være noe, dette vil jeg utforske o.s.v. For meg er det totalt "turn-off" om en mann oppfører seg sånn som han her..

Jeg tror det at om du skriver noe tilbake, uansett hva det er så kommer han i sitt skrudde hode til å tro at det er et tegn av interesse fra din side, så noe forklaring er det ingen poeng i. Bare ignore, ignore, ignore. Om dette ikke funker, anmeld han for trakkasering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et halvt år?? Å kjære deg! :( Håper han her tar poenget lenge før den tid!

Men det er det også jeg ikke forstår..Selv ville jeg ikke hatt en mann som ikke viste noe som helst interesse for meg, som til og med prøver å unngå meg og sier han ikke er interessert..Jeg vil jo at den jeg er sammen med skal like meg tilbake! Hadde vært kjempeusikker på forholdet jeg da om jeg omtrent måtte tvinge ham til å være sammen med meg!!

Tusen takk skal dere ha! Selv om dette er råd jeg burde visst (og egentlig visste) så er det alltid godt å få bekreftelse fra andre :klemmer:

Gjest MorAase
Skrevet

NEI!!! Du skal behandle fyren som luft! Både på nett og IRL. Treffer du svinet i butikken skal du ignorere vedkommende, selv om neket skriker hallo inn i øret ditt! Kåmprende?!?

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

har jeg noen sjans?? svar: NEI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...