Lillebi Skrevet 11. januar 2004 #1 Skrevet 11. januar 2004 Jeg tror jeg er i grenseland om jeg burde bruke lesebriller eller ikke. Hvor "dårlig" syn har dere for å måtte bruke lesebriller? +0,25 +0,5 +0,75 +1? ++++?
Gjest Fighter Skrevet 11. januar 2004 #2 Skrevet 11. januar 2004 Ta kontakt med en optiker, så vil han gi deg de brillene du eventuelt trenger og veillede deg i bruken.
Midnattsol Skrevet 11. januar 2004 #3 Skrevet 11. januar 2004 Jeg har +1 på det ene øyet og + 0,75 på det andre. Sjekka øynene for et par måneder siden og fikk beskjed om at jeg burde skaffe meg PC/lesebriller. Noe jeg ikke har gjort, for det er dyyrt. Så da får jeg slite med hodepine og svimmelhet på slutten av dagen da. :-? Må vel gjøre noe med det.
Skusla Skrevet 11. januar 2004 #4 Skrevet 11. januar 2004 Husker ikke, men jeg har ikke samsyn heller.. Så jeg bruker briller- eller dvs jeg SKAL LIKSOM bruke briller når jeg ser tv, leser, sitter foran pc'n. (Så bruker jeg de som accessories somme tider!)
Labella Skrevet 11. januar 2004 #5 Skrevet 11. januar 2004 Jeg har nettopp fått sjekket synet mitt hos optiker fordi jeg har hatt veldig mye vondt i hodet. Har merket at hodepinen har hatt sammenheng med mye PC-bruk og lesing. Optikeren fant ut at jeg er litt langsynt (0,50 og 0,75), og anbefalte meg lesebriller. Nå er brillene bestilt, og jeg gleder meg til de er ferdige til uka Håper det vil gi litt avslapping til hodet mitt :blunke:
Mrs. K Skrevet 11. januar 2004 #6 Skrevet 11. januar 2004 Til dere som jobber ved PC'en - sjekk om arbeidsgiveren har plikt til å betale brillene. Hilsen Trille
14062003 Skrevet 12. januar 2004 #7 Skrevet 12. januar 2004 Jeg har +1 på det ene øyet og + 0,75 på det andre. Sjekka øynene for et par måneder siden og fikk beskjed om at jeg burde skaffe meg PC/lesebriller. Noe jeg ikke har gjort, for det er dyyrt. Så da får jeg slite med hodepine og svimmelhet på slutten av dagen da. :-? Må vel gjøre noe med det. Hvorfor blir brillene så dyre og hva definerer du som dyrt? Det høres da ut som om du har ganske standard dårlig syn og kan få standard rimelige briller. Selv har jeg -0,25 på begge øyne, ganske uvanlige skjeve hornhinner og i tillegg må jeg ha prismer fordi jeg skjeler. Det er 1000kr pr. glass + innfatning. Det kaller jeg dyrt!
Livets datter Skrevet 12. januar 2004 #8 Skrevet 12. januar 2004 Jeg er nærsynt (0,5 og 0,75), og har lesebriller. Kjøpte meg nye briller i sommer, etter at jeg mistet de gamle :x . Her kan du se brillene mine. Et litt dårlig bilde, men de er iallefall vin-røde, og jeg trives godt med dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå