Curlyme Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Jeg hat håret som regel i en bolle hver dag, en skjelden gang fikser jeg det og har det løst. Er dette farlig for håret og mister man mer hår av det. Jeg mister mye hår, men aner ikke grunnen til det da. Sover også med den bolla i hodet:) Hva tenker dere?
Gjest Indra Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Strikk sliter på håret, sånn er det. Jeg ville tatt ut strikken når jeg skulle sove og heller hatt en løs flette eller lignende. For noen år siden sa jeg nei til strikk og bruker heller hårspenner osv. Håret mitt er sunt og sterkt, men hvor mye akkurat det har å si skal jeg ikke si noe om
Gjest uAnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #3 Skrevet 3. mars 2012 bruker man gode strikker som ikke river eller sliter på håret så mister man nok ikke mere hår enn vanlig. Det virker kanskje heller sånn fordi hårene du ville mistet uansett faller ikke på gulvet osv når du har det i strikk, det blir i strikken. 1
Curlyme Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Jeg har en god strikk, ikke noe metall på den tykk og myk. Jeg bare tenkte at det kunne være grunnen til at jeg mister hår. Endret 3. mars 2012 av Curlyme
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 Strikken sliter nok på håret. Jeg har selv opplevd større håravfall fordi strikken "gnisser" hårstråene i to, så mye hår har brukket i to på det punktet strikken har vært. Så bruk en god og løs strikk, ikke ha den stramt, og varier hvor på hodet du har bolla.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #6 Skrevet 4. mars 2012 Første jeg tenkte var "slutt med det, det er ikke fint", også tenkte jeg ja. En strikk vil slite på håret når det brukes så ofte, metallbit eller ei på den. Det du kanskje slipper litt unna med er en stor type scrunchie som du trer varsomt over bollen.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2012 #7 Skrevet 4. mars 2012 Du mister vel 100 hår om dagen i snitt, og er håret ditt så langt at du har bolle så blir det jo litt mer ut av de 100.
Curlyme Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2012 vet det ikke er fint,men letvint og jeg har stygt hår som tar tid å fikse. Jeg har langt hår ja, med stygge krøller og det er bustete.
Ryvre Skrevet 4. mars 2012 #9 Skrevet 4. mars 2012 Jeg bruker slike små hårklyper for å holde "bollen" på plass istedenfor strikk.
Curlyme Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. mars 2012 Jeg bruker slike små hårklyper for å holde "bollen" på plass istedenfor strikk. det er ikke den slags bolle,men sånn man bare surrer håret og setter det i strikk.
Ryvre Skrevet 4. mars 2012 #11 Skrevet 4. mars 2012 det er ikke den slags bolle,men sånn man bare surrer håret og setter det i strikk. Okey, trodde du mente en slik bolle på hodet siden du skrev bolle i første innlegget. Men ja, jeg bare surrer håret og istedenfor strikk så bruker jeg hårklyper.
Minya Skrevet 4. mars 2012 #12 Skrevet 4. mars 2012 Det sliter mye mindre om du bruker strikk uten metallfester på ihvertfall. Kjøpte nylig noen nye på Glitter eller Accessorize eller hva pokker den butikken het, passe størrelse og myk bomull/elastan. Var fem i hver "pakke" og flere farger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå