Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

kan noen av dere herlige damer hjelpe meg litt..?

Jeg har for første gang handlet på Amazon.com

Kjøpt meg en krem ( jeg trodde at dette var et røverkjøp!) det stod at prisen var 137 dollar

jeg kjøpte den, men får da mail senere på at total 216, 96 dollar altså over 1200kr!!

Hva i alle dager skjedde med 768 kronene???? det skulle jo til å med være gratis levering!

Kjøpte somtidig et annet krem som jeg også trudde var et godt kjøp. Og den endte opp med å koste nesten 2000kr!!

Jeg skjønner ingenting.

Kan noen hjelpe meg, please??

Har heldigvis fått trekt tilbake den ene varen, men den andre kom i posten i dag og jeg må betale returen selv :kjefte:

Hilsen ei som lære etter hvert :sukk:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten vise hva det står i mailen. Amazon lager jo alltid et lite regnestykke av summer.

AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett for lite informasjon her. Jeg har handlet masse fra Amazon, og når man skriver inn kortnummeret står det jo totalsummen som er det som trekkes fra kortet. Det går ikke an at de har tatt ekstra på den summen etter at du har skrevet inn kortnummeret. Sjekket du totalsummen da du betalte, eller bare når du la varen i handlekurven?

Skrevet

Kan det hende at det har blitt blandet litt med pund og dollar her? En liten observasjon med dagens kurser:

$216,96 = 1214,95 NOK

£137 = 1221,43 NOK

Dvs at 216,96 dollar og 137 pund er omtrent det samme.

---

Tviler på at det kan være noe moms og tollgebyrgreier, for da ville du jo fått opp summen med det samme + at det ikke ville blitt fullt så mye.

Skrevet

Det er uansett for lite informasjon her. Jeg har handlet masse fra Amazon, og når man skriver inn kortnummeret står det jo totalsummen som er det som trekkes fra kortet. Det går ikke an at de har tatt ekstra på den summen etter at du har skrevet inn kortnummeret. Sjekket du totalsummen da du betalte, eller bare når du la varen i handlekurven?

Jeg så bare på summen når jeg la varen i handelkurven.... er dette feil altså?

Jeg trodde jo at det kom til å bli det samme + frakt da. Men på den ene varen skulle det bli fraktfritt ut i fra beløpet ( som jeg forstod i hvertfall )

Her er en kopi av det som stod i mailen jeg mottok fra dem:

Item Subtotal: $137.88

Shipping & Handlig $34.78

Total Before Tax: $172.66

Import Fees Deposit: $44.30

Shipment Total: $216.96

(NOK 1.262,44

Hva er import fees deposit??

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Hver gang jeg har prøvd å bestille noe annet enn bøker får jeg bare beskjed om at de ikke sender slike varer til Norge.... Har prøvd å bestille klær og kosmetikk...

Dette var litt rart.

Skrevet (endret)

Jeg handler mye fra Amazon, både i UK og USA, og har aldri opplevd gratis frakt. Gratis frakt er bare om du bor i det landet, det står klart og tydelig om man leser fraktvilkårene. Du har betalt 34,78 dollar for frakt. Import fees deposit har jeg også fått ved å handle på amazon, og det har alltid kommet klart og tydelig opp at dette legges til. Det er et depositum man må betale i tilfelle selgeren blir pålagt å betale import fees, altså tollutgifter. Her i Norge dekker vi tollutgiftene selv når vi handler slike ting (ihvertfall aldri opplevd noe annet), så dette beløpet får du tilbake.

Det er de færreste steder man slipper unna med å betale kun det varen koster på første siden, som regel blir det påsatt et fraktgebyr. Dette kan være latterlig høyt til tider når man skal sende noe halve jorden rundt, så totalprisen må alltid sjekkes før man bekrefter bestillingen til slutt!!

Hver gang jeg har prøvd å bestille noe annet enn bøker får jeg bare beskjed om at de ikke sender slike varer til Norge.... Har prøvd å bestille klær og kosmetikk...

Dette var litt rart.

Det kommer ofte an på selgerene. Mye av varene som selges på amazon er det amazon selv som selger, men mye av det er også via andre, eksterne selgere. Hver selger har forskjellige vilkår, og ikke alle har international shipping.

Endret av Mononoke
  • Liker 1
Skrevet

Jeg handler mye fra Amazon, både i UK og USA, og har aldri opplevd gratis frakt. Gratis frakt er bare om du bor i det landet, det står klart og tydelig om man leser fraktvilkårene. Du har betalt 34,78 dollar for frakt. Import fees deposit har jeg også fått ved å handle på amazon, og det har alltid kommet klart og tydelig opp at dette legges til. Det er et depositum man må betale i tilfelle selgeren blir pålagt å betale import fees, altså tollutgifter. Her i Norge dekker vi tollutgiftene selv når vi handler slike ting (ihvertfall aldri opplevd noe annet), så dette beløpet får du tilbake.

Det er de færreste steder man slipper unna med å betale kun det varen koster på første siden, som regel blir det påsatt et fraktgebyr. Dette kan være latterlig høyt til tider når man skal sende noe halve jorden rundt, så totalprisen må alltid sjekkes før man bekrefter bestillingen til slutt!!

Takk for svar.

Jeg har jo handlet masse på ebay og vet jo at jeg skal undersøke frakt først. Men dette blir jo noe helt annet. Her er det som stod:

List Price: $210.00

Price: $137.88 & this item ships for FREE with Super Saver Shipping. Details

You Save: $72.12 (34%)

Men det er greit jeg skjønner at jeg leste litt fort angående fri frakt.

Men import fees deposit har jeg aldri hørt om. ( så bra at jeg får pengene tilbake da!! Det var i utgangspunkte dette jeg stusset mest på ) Det andre er jo frakt...litt kjedelig når jeg trodde at det var fri frakt, men det blir uansett billigere enn å kjøpe i Norge :jepp:

Skal lese grundig før jeg handler der igjen

Men det er første gangen jeg handler på Amazon så jeg har lært litt nå i hvertfall

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde man bare kunne kjøpe leker, spill, filmer, musikk og bøker fra Norge?

Biit.no er norske Amazon-forhandler.

http://biit.no/

Skrevet

Jeg trodde man bare kunne kjøpe leker, spill, filmer, musikk og bøker fra Norge?

Biit.no er norske Amazon-forhandler.

http://biit.no/

Nei, man kan også kjøpe klær, sko, kosmetikk, accessoires osv. Så lenge selgeren er villig til å sende til Norge.

Sist jeg handlet på amazon så kjøpte jeg et par sko:)

• 11 år senere...
Skrevet

Jeg bruker USD valuta på Amazon appen men likevel kommer det opp som NOK på checkout. Noen som vet hvorfor? Mulig å fikse det? Letet meg ihjel på instillingene men fant ikke noe

Anonymkode: 3f2cd...c95

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg bruker USD valuta på Amazon appen men likevel kommer det opp som NOK på checkout. Noen som vet hvorfor? Mulig å fikse det? Letet meg ihjel på instillingene men fant ikke noe

Anonymkode: 3f2cd...c95

Før kunne man velge hvilken valuta man ønsker å betale i, iallefall. Har ikke handlet på ett år, så usikker på om de har endret det i det siste. 

Anonymkode: feaf9...b1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...