Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om det å "prøve seg" på en person som allerede er opptatt?

Jeg mener dette er stor mangel på respekt. En ting er det hvis en ikke veit at den personen er i et forhold, da kan en jo ikke noe for det, men på et visst punkt bør den andre informere vedkommenne at h*n er i et forhold. Så forutsatt at personen veit at den h*n vil ha er i et forhold, har h*n noe rett (kanskje ikke helt det rette ordet, men jeg håper dere skjønner tegninga) til å prøve seg?

Er "alt i krig og kjærlighet tillatt"?

(strengt tatt er det vel noe som heter krigsforbrytelser :wink: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Respektløst.

Og, nei. Ikke alt er tillatt i krig og kjærlighet.

Lampeskjrm

Gjest Fighter
Skrevet

Er han opptatt, så er han opptatt. Man kan selvfdølgelig vente og håpe på at det tar slutt, men det kan bli ganske destruktivt. Har vært forelska i menn som har vært opptatt . Det falt meg ikke inn i det hele tatt å prøve meg på han. Det ville vært respektløst. Det var fryktelig trist å gå å vente. I hvert fall når det ble slutt og han ikke ville ha med i det hele tatt. Men det er fortid. Etter noen år med å være forelska i feile typer, fant jeg endelig en som var glad i meg. Livet mitt slutta å være en evig kjærlighetssorg. Nå stoler jeg på kjæresten min, og tror ikke han kommer til å være utro. Hvis noen andre skulle prøve seg på han vil han avvise dem på en snill måte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Om begge er optatt og innforstått med det og har lyst på et ebventyr, ja hvorfor ikke?

Skrevet

Det er TABU å prøve seg på folk som er opptatt!

K

Skrevet

Hvorfor gidde? H*n er vel opptatt av en grunn.. Hadde h*nville hatt deg hadde h*n neppe vært i lag med den andre..

Skrevet

Å bevisst prøve seg på en som er opptatt bare fordi man synes vedkommende er tiltrekkende, synes jeg ikke noe særlig om.

MEN, nå er det ikke alltid slik. Ofte er det slik at ting utvikler seg over tid mellom to mennesker, hvorav den ene kan være opptatt. Til slutt ender det med at de innleder et forhold/har sex uten at man egentlig kan si hvem som prøver seg på hvem.

Kanskje litt på siden, men det er ikke alltid at ting er så svart/hvitt....

Gjest Anonymous
Skrevet

Er de forlovet eller gift er det ulovlig. Hvis de bare

er sammen eller samboere så er det mere greit.

Gjest Bare meg...
Skrevet
Ofte er det slik at ting utvikler seg over tid mellom to mennesker' date=' hvorav den ene kan være opptatt. Til slutt ender det med at de innleder et forhold/har sex uten at man egentlig kan si hvem som prøver seg på hvem.[/quote']

Verden er veldig sjelden svart/hvit, de fleste nyansene av grått er også tilstede. Jeg er enig med Lula i at de færreste prøver seg på noen FORDI de er opptatt - men hva som skjer når man blir kjent med et annet menneske er ikke alltid like enkelt å styre...dessverre!

Gjest pendler
Skrevet

-Det er et komplekst problem... En kan ikke hjelpe for at en kan få interesse for et annet menneske. Men forhåpentligvis er de fleste utstyrt med fornuft?

Jeg har en bekjent som får "kick" av å legge seg etter gifte/samboende. Vedkommende føles seg veldig attraktiv og høyt elsket hvis en i et fast forhold forlater sin partner til fordel henne. Det blir betraktet som et bevis for kjærlighet.

Gjest Brunhilde
Skrevet
-Det er et komplekst problem... En kan ikke hjelpe for at en kan få interesse for et annet menneske. Men forhåpentligvis er de fleste utstyrt med fornuft?

Jeg har en bekjent som får "kick" av å legge seg etter gifte/samboende. Vedkommende føles seg veldig attraktiv og høyt elsket hvis en i et fast forhold forlater sin partner til fordel henne. Det blir betraktet som et bevis for kjærlighet.

Det må være utrolig trist for både henne og de det rammer. Kanskje du kunne hjelpe henne på noe vis? Foreslå terapi eller lignende? Det må jo slite fryktlig på henne i lengden!

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja, jeg skjønner at verden ikke er svart-hvitt, og at følelser kan oppstå.

Men hvorfor bry seg/orke, egentlig. Tenk på alle personene som vil bli såret i prosessen. (inkl. deg selv?) Er det virkelig verd det?

Gjest Brunhilde
Skrevet

Hva mente du nå GreenSky? Hvem blir såret og hvem er den "deg" som er inkludert?

Skrevet

Med fare for å gi noen blå tær : Jeg er drittlei denne diskusjonen!

Den kommer jo igjen og igjen i forskjellige varianter jo - og alltid ender det med det samme : at enkelte får pepper så det holder fordi de har en mening som ikke følger "alle" andre her inne...

Kanskje det er på tide å gå litt videre??

Og nei, det er ikke særlig respektfult å "legge seg etter" noen som er i et forhold - men til syvende og sist er det den med kjæreste som har ansvaret for å si nei - og gjør de ikke det er det... vel, det får være deres sak. Jeg dømmer ingen i allefall.....

-K-

Gjest GreenSky
Skrevet
Hva mente du nå GreenSky? Hvem blir såret og hvem er den "deg" som er inkludert?

Jeg utalte meg på generelt grunnlag utifra en tenkt situasjon. Hvem som vil bli såret kan f.eks være:

- partner som ev. blir "dumpet"

- ev. barn

- venner?

- familie?

- en selv?

Tenk deg en stein som en kaster i vannet, og ringene som strømmer utover fra sentrum. Slik vil det også være i denne situasjonen - slik jeg ser det for meg.

I denne situasjonen så mente jeg "deg"/en selv som h*n som da altså prøver seg på den personen som er opptatt.

Personen må altså selv vurdere om det er "verdt" det og ta risken.

Håper dette var oppklarende!

Skrevet
Er de forlovet eller gift er det ulovlig. Hvis de bare

er sammen eller samboere så er det mere greit.

:ler::ler::ler:

Gjest Pendler
Skrevet

Det må være utrolig trist for både henne og de det rammer. Kanskje du kunne hjelpe henne på noe vis? Foreslå terapi eller lignende? Det må jo slite fryktlig på henne i lengden!

-Ja, vi har diskutert dette mye. Det har vært bomtur flere ganger. Hun har trodd at forholdene ville utvikle seg. Men etter hun har vært veninne/elskerinne en periode har mennene gått tilbake til sine partnere og fortsatt sine samliv.

Nå har hun et nytt forhold (han har nettopp forlatt sin kone og barn) og alt skal visst være helt fantasisk...

Jeg vet ikke, orker ikke forholde meg så mye til hennes "forhold" lenger. Og hva hvis det blir de to, og hverdagen kommer og det blir kjedelig? For henne ligger spenningen i å "kapre" noen som er opptatt...

Men, for all del. Det kan jo funke som bare det!

Men jeg tror at hvis jeg hadde vært borti en lignenede situasjon hadde tanken på den svekne partneren og barna vært ødleleggende for å kunne føle "den svimlende kjærlighetslykken"

Gjest GreenSky
Skrevet

Men jeg tror at hvis jeg hadde vært borti en lignenede situasjon hadde tanken på den svekne partneren og barna vært ødleleggende for å kunne føle "den svimlende kjærlighetslykken"

Ja, det er det jeg også tenker.

Skrevet

Å prøve seg på noen man vet er opptatt, er veeeldig fy-fy!! :fy:

Et ting som irriteret meg stooort å høre om er når jenter/kvinner suger seg på menn med gifte/forlovelses ringer som blodigler! Bare for å ødelegge...

:evil:

Jeg har som dere ser sterke meninger om saken... :ler:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal legge an på noen som allerede er opptatt. Man har da litt klasse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...