Surriball Skrevet 3. mars 2012 #1 Skrevet 3. mars 2012 Inspirert av "prins/prinsesse"-tråden. Jeg er nysgjerrig på hvilke kallenavn dere har på barna, og hva dere selv ble kalt som små. Jeg har ikke barn selv, men faren min kalte (og kaller med fortsatt) ofte "Veslemøy". Jeg er da altså yngst. Jeg syntes det var veldig sært den gangen jeg traff ei dame som faktisk heter Veslemøy, for i mitt hode er det bare et kosenavn og så er det liksom meg Moren min kalte meg ofte "snuppa", "snuuupi", "snuppsnupp", "vennen" og "pusi". Og "rusketuppa" de gangene jeg kom hjem etter å ha lekt ute med skitne klær på snei.
Binta Ba Skrevet 3. mars 2012 #2 Skrevet 3. mars 2012 Snuska mi. Og det bruker jeg også på mitt barn:) Aner egentlig ikke hva det betyr engang, men liker det..fant dette: http://fortellinger.net/tekster/dikt/eva_lis_evertsen/snusken_og_snuska Det er bare kos. Snusken og snuska. Lol. Også kaller jeg ungen for apekatten. Tror ikke det trengs noe forklaring på den;)
Gjest uAnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #4 Skrevet 3. mars 2012 Foreldrene mine har alltid kalt meg for pus og søsteren min for Sherlock
Surriball Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2012 Snuska mi. Og det bruker jeg også på mitt barn:) Aner egentlig ikke hva det betyr engang, men liker det..fant dette: http://fortellinger.net/tekster/dikt/eva_lis_evertsen/snusken_og_snuska Det er bare kos. Snusken og snuska. Lol. Også kaller jeg ungen for apekatten. Tror ikke det trengs noe forklaring på den;) Aww, Snuska! Haha, ja, det er vel mange apekatter ute og går Og jeg kjenner opptil flere "Klatremus".
Gjest Misteltein Skrevet 3. mars 2012 #6 Skrevet 3. mars 2012 Elskningen min, (navn)-en min, vennen min, gutten min, junior, småen. Jeg tror jeg ble kalt for snupp. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 Plompeplomp, pompen, pompemann, goingen, snusken, snuspen, nuppen, vennen. Han er 12 og jeg holder på ennå 3
Gjest imli Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 Eg kallar ungane mine for namna deira, evt kortversjonar (begge har lange namn det er lett å lage "tulleversjonar" av), både når eg snakkar til dei og om dei, evt "ungane mine" viss eg snakkar om dei med folk eg ikkje kjenner noko særleg. Eg blei aldri kalt noko anna enn namnet mitt då eg var lita.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Moren min er indisk og kaller meg "gullet" på hindi. Noe som vil si: Sona 3
Gjest Tirkes Skrevet 3. mars 2012 #11 Skrevet 3. mars 2012 Foreldrene mine kalte meg Pusungen i noen mnd før de endelig valgte navn. Det ble kosenavnet (ikke kallenavn, mer et trøste/kose-kallenavn) mitt, og mamma kaller meg fortsatt pusungen om hun er rundt meg når jeg er syk eller trøster meg over tlf...
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #12 Skrevet 3. mars 2012 Kaller sønnen min for "Guttesnopet mitt". Haha..
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #13 Skrevet 3. mars 2012 Kjenner en som kaller gutten sin Plutte. Og han er snart konfirmant...
Silfen Skrevet 3. mars 2012 #14 Skrevet 3. mars 2012 På nett er de Maxi, Midi, Mini. Hjemme er de variasjoner av navnet stort sett, gjerne type Lars-mars, kone-pone etc.
Silfen Skrevet 3. mars 2012 #15 Skrevet 3. mars 2012 Kaller sønnen min for "Guttesnopet mitt". Haha.. Denne må jeg si var litt på kanten for meg, iom. at det kan være seksuelt.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2012 #16 Skrevet 3. mars 2012 Jeg ble kalt pusungen og puselort(??!!???!) av min mormor husker jeg. Jeg kaller barnet mitt for skatten min, gutten min og vennen. De jeg kommer på nå
Moscato Skrevet 3. mars 2012 #17 Skrevet 3. mars 2012 Mamma sa ofte "å du Brutle-Brita" til meg. Ho lo godt og lenge då personen eg vart plassert ilag med første skuledag på vgs heitte nettopp Brita. Elles blir eg berre kalla Sol, og Sol Andrea av oldemor (og nokre gonger mormor). Prinsesse, søtnos, gullet osb har aldri vore brukt i vår familie, men ein klassikar er å seie første staving i alle dei andre søskena sine namn før ein kjem til rett person. "Kri,Ste,To, OSol, kan ikkje du..." Ser ikkje for meg at det blir mykje kallenamn når eg sjølv får ungar.
Gjest Bobler Skrevet 3. mars 2012 #18 Skrevet 3. mars 2012 (endret) Pappa kalte (og kaller) meg alltid "myggen". Fordi jeg er minstemann i søskenflokken, og ikke spesielt stor av størrelse heller. Endret 3. mars 2012 av Bobler 1
skruf Skrevet 3. mars 2012 #19 Skrevet 3. mars 2012 Til dagligtale kaller jeg såklart jentene mine ved navn; men ellers så kan jeg si; Maggidutti (eldstejenta heter Margaret) Kråkebolla Lillevenn Nuska til mamma Bærtablom Terrorost 1 og 2 (ikke til jentene, men i min klage til mannen når jentene er ekstra vrange)
Gjest frøken am Skrevet 3. mars 2012 #20 Skrevet 3. mars 2012 Tjukken, kompis, søten, vennen, gutten min. Tjukka, vennen, søta, musa, frøkna, jenta mi. Mamm kalte meg vel for søta, snuppa, tjukka og vennen. Og jenta mi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå