Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig kort oppsummert om meg;

- ca 30 år

- barnløs og ugift

- høyere utdanning innen område der det er omtrent umulig å få jobb

- jobber for tiden fulltid (innen salg), men av div. årsaker må jeg flytte "hjem" til Oslo (har ikke bodd der på mange år)

- har en relativt brokete yrkeserfaring med mange kortvarige arbeidsforhold og vikariater

Jeg trenger en jobb der jeg vil få minst 15-20.000 utbetalt i måneden, helst fulltid, men ellers tar jeg absolutt alt.

Innen hvilke områder vil dere anbefale meg å søke? Hvor er det enklest å få jobb for tiden?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid enkelt å få vikaroppdrag i SFO/barnehage og kanskje skole. Eller sykehjem.

Godt betalt er det jo ikke, men en grei mulighet inntil man har fått noe annet. Møt opp i noen utvalgte barnehager/SFOer i nærheten av der du bor med en kort skriftlig presentasjon av deg selv med kontaktinformasjon som du kan levere og si du er ledig for tilkallingsoppdrag.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville søkt jobb på sykehjem, der tjener du veldig bra med alle tilleg og greier!

Jeg jobbet som pleieassistent på et sykehjem i Oslo en periode og fikk jobbe 100%, gjerne mer om jeg ville og orket.

Tjente ca.15 000-20 000 brutto i mnd, avhengig av hvor mye jeg jobbet, og dette er nå 5-6 år siden og timelønnen min da jeg sluttet var 108 kr/timen. Tillegene var 45 på kveldstilleg og 24 på helgetilleg. Helligdagstilleg var 133% av lønnen du tjente den dagen.

Du vil nok tjene mer idag enn jeg gjorde den gangen.

Det som er bra med å jobbe på sykehjem, er at du tjener veldig bra på kveldstilleg og helgetilleg. Helligdagstilleg tjener du dritbra på! Så om du kan jobbe helligdager i jul, påske, pinse, 17.mai osv osv så tjener du grovt!

Jobben er grei den. Du tar deg av eldre, og gjør dagen deres bedre. Du jobber selvstendig, og samarbeider med andre når det gjelder tunge pasienter.

Det er lettere å få jobb på sykehjem der det er mange utenlendinger som søker, fordi disse sykehjemmene vil helst ha folk som prater godt norsk, og er du etnisk norsk vil de gjerne har deg om du er skikkelig og ordentelig selvsagt.

På de sykehjemmene hvor det er mange folk som prater godt norsk, vil det være vanskeligere å søke jobb siden det er større konkurranse. Der vil de med mest erfaring få jobb og med flotte søknader.

Det er mange sykehjem i Oslo, så det er bare å søke i vei :)

AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB over at det er lett å få jobb på sykehjem, men jeg syns det er viktig at du har en interesse av jobbe med mennesker!! Er du usikker kan du jo kontakte et sykehjem og høre om du kan få noen opplæringsvakter for å se om dette er noe du kan trives med, for det merker du ganske så fort... Ellers tenker jeg at telefonsalg vel er en jobb som er ganske lett å få. Eller så kan du jo kontakte vikarbyrå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...